کره‌شمالی:

چشم‌انداز دیدار با مقامات آمریکایی با تردید مواجه است

کره‌شمالی اعلام کرد که عدم حصول پیشرفت چشم انداز دیدار با مقامات آمریکایی را با تردید مواجه کرده است.

هادي نيوز: کره‌شمالی بامداد جمعه اعلام کرد که عدم پیشرفت باعث ایجاد تردید درباره چشم‌انداز نشست آتی با مقامات آمریکایی شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی کره‌شمالی، پیونگ‌یانگ تاکید کرد ناکامی آمریکا در اجرای توافقنامه‌ها باعث شده تا حصول پیشرفت سریع با تردید مواجه شود.

روز دوشنبه هفته جاری، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در بدو ورود به مقر سازمان ملل متحد در نیویورک، تصریح کرد که به زودی با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دیدار می‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا در حالی از برگزاری چنین نشستی خبر داده است که از سال ۲۰۱۸ تاکنون سه دور مذاکرات با رهبر کره شمالی برای خلع سلاح اتمی پیونگ‌یانگ برگزار کردند که جدیدترین آن در منطقه غیرنظامی دو کره بود و در آنجا توافق شد که مذاکرات متوقف شده درباره برنامه اتمی کره شمالی از سر گرفته شود.  

آمریکا از آن زمان تاکنون، اعمال فشار به کره شمالی را افزایش داده و علیرغم هشدارهای پیونگ یانگ، رزمایشی را با سئول در شبه‌ جزیره کره انجام دادند که به همین دلیل، کره شمالی نیز آزمایشات موشکی خود را ادامه داد و چندین بار از آن زمان تاکنون موشک‌های بالستیک خود را آزمایش کرد و هیچ مذاکراتی از 9 تیر تاکنون بین دو کشور انجام نگرفته است.

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.