گزیده‌ای از بیانات امام خامنه‌ای درباره ویژگی‌های شهید حاج قاسم؛

«سردار سلیمانی» شجاعت و تدبیرش را برای خدا خرج می‌کرد/ به اتفاق ابومهدی کارهای بزرگی به ثمر رساندند

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنانی فرمودند: سردار سلیمانی شجاعت و تدبیرش را برای خدا خرج می‌کرد و اهل تظاهر و ریا نبود؛ در جلسه‌های رسمی با مسئولان مختلف، او به‌گونه‌ای در حاشیه و دور از چشم می‌نشست که باید می‌گشتید تا او را پیدا می‌کردید و می‌دیدید.

هادی نیوز: مبارزات و مجاهدت‌های وصف نشدنی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دفاع از اسلام و ایران اسلامی، چه در داخل مرزهای ایران و در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و چه در خارج از مرزهای ایران در مقابله با گروه‌های تکفیری و تروریستی از جمله داعش در سوریه، عراق، افغانستان و ... طی دو دهه اخیر، ایشان را به یک قهرمان قدرتمند و پرآوازه نه تنها برای ایران بلکه برای تمام آزادی خواهان و حتی دشمنان ایشان تبدیل کرد.

نقش بی بدیل و قدرتمند سردار سپهبد شهید سلیمانی در تقویت و استحکام محور مقاومت در منطقه، پایان دادن به گروه تروریستی داعش، مبارزه با تروریسم و گسترش عمق مرزهای استراتژیک ایران در منطقه و جهان، باعث شد طی چند سال اخیر ایشان به عنوان پرنفوذترین و اثرگذارترین افراد در تحولات خاورمیانه و همچنین، اصلی ترین دشمن آمریکا و رژیم صهیونیستی در رسانه های جهان شناخته و مطرح شود.

ایثارگر، مجاهد، شهید زنده، ذخیره ارزشمند اسلام و مسلمین و ده‌ها تعبیر دیگر همگی صفاتی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای حاج قاسم سلیمانی به کار برده‌اند؛ با توجه به در پیش رو بودن اولین سالگرد شهادت این سردار بزرگ اسلام بخشی از بیانات امام خامنه‌ای در وصف حاج قاسم سلیمانی را با هم می‌خوانیم.

- برخی شجاعت دارند اما تدبیر و عقل لازم را برای به‌کار بردن شجاعت ندارند و برخی اهل تدبیرند اما اهل اقدام و عمل نیستند و دل و جگر کار را ندارند؛ حاج قاسم از دفاع مقدس تا پایان عمر با شجاعت به دل خطر می‌رفت اما در عین حال با تدبیر و فکر و منطق عمل می‌کرد و نه‌تنها در میدان نظامی بلکه در میدان سیاست هم شجاعت و تدبیر توأمان داشت و سخنانش قانع‌کننده، منطقی و تأثیرگذار بود که بنده این واقعیت را بارها به دوستان فعال در عرصه سیاسی گفته‌ام.

[شهید جان خود را به خدا فروخته و در مقابل بهشت را گرفته است]

- سردار سلیمانی شجاعت و تدبیرش را برای خدا خرج می‌کرد و اهل تظاهر و ریا نبود که ما نیز باید برای دستیابی به این ویژگی بسیار مهم یعنی اخلاص، تلاش و تمرین کنیم؛ در جلسه‌های رسمی با مسئولان مختلف، او به‌گونه‌ای در حاشیه و دور از چشم می‌نشست که باید می‌گشتید تا او را پیدا می‌کردید و می‌دیدید.

- حاج قاسم سلیمانی فرماندهی جنگاور و مسلط بر عرصه نظامی بود اما در میدان جنگ نیز حدود شرعی را کاملاً رعایت می‌کرد تا به هیچ کس ظلم و تعدی نشود، آن‌هم درحالی که خیلی‌ها در عرصه نظامی اهل احتیاط و رعایت حدود شرعی نیستند؛ ویژگی مهم حاج قاسم این بود که در مسائل داخلی اهل حزب و جناح و این‌گونه تقسیم‌بندی‌ها نبود اما به‌شدت انقلابی و پایبند به خط نورانی و مبارک امام بود و انقلاب و انقلابی‌گری خط قرمز قطعی او بود. حاج قاسم واقعاً ذوب در انقلاب بود و برخی سعی نکنند که این واقعیت‌ها را کم‌رنگ کنند.

- آمریکایی‌ها سعی داشتند قضیه فلسطین را به فراموشی بسپارند و کاری کنند که فلسطینی‌ها در حالت ضعف قرار گیرند تا جرأت مبارزه نداشته باشند اما این مرد بزرگ، دست فلسطینی‌ها را پُر کرد و به آ‌ن‌ها جرأت و توان مبارزه داد؛ حاج قاسم کاری کرد که منطقه کوچکی مانند غزه در مقابل صهیونیست‌های پرمدعا به‌گونه‌ای ایستاد که رژیم صهیونیستی ۴۸ساعته مجبور به درخواست آتش‌بس شد.

[شهید جان خود را به خدا فروخته و در مقابل بهشت را گرفته است]

- آمریکایی‌ها می‌خواستند عراق یا شبیه رژیم طاغوت باشد یا شبیه برخی رژیم‌ها مثل سعودی که به‌تعبیر آنها نقش گاو شیرده را دارند، اما حاج قاسم به کمک عناصر مؤمن و جوانان شجاع عراقی و مرجعیت در عراق رفت و در مقابل این نقشه ایستاد و آن را خنثی کرد؛ در لبنان نیز آمریکایی‌ها می‌خواستند لبنان را از مهمترین عامل استقلالش یعنی حزب‌الله محروم کنند تا صهیونیست‌ها، لبنان بی‌دفاع را همچون برخی مقاطع به‌راحتی اشغال کنند اما حزب‌الله روز به روز قوی‌تر شد به‌گونه‌ای که امروز، هم دست لبنان است و هم چشم لبنان که نقش شهید شجاع و باتدبیر ما در این مسئله ممتاز و برجسته بوده است.

- شهید سلیمانی به‌همراه رفقای عزیزش همچون شهید ابومهدی المهندس آن مرد مؤمن و شجاع و برخوردار از چهره نورانی و خدایی، توانستند کارهای بزرگی را به‌ثمر برسانند.

[شهید جان خود را به خدا فروخته و در مقابل بهشت را گرفته است]

- هر زمانی که این شهید عزیز گزارشی ارائه می‌کرد من قلباً و زباناً او را تحسین می‌کردم اما اکنون در برابر برکات شهادت او و آنچه این شهادت برای کشور و منطقه ایجاد کرد، سر تعظیم فرود می‌آورم.

- عده‌ای می‌خواستند وانمود کنند که انقلاب اسلامی در ایران تمام شده است و البته عده‌ای هم سعی می‌کنند این اتفاق بیفتد، اما شهادت حاج قاسم نشان داد که انقلاب زنده است و همه دیدند که چه قیامتی در تهران و دیگر شهرها به‌پا شد.

- ملت ایران با حضور بی‌نظیر خود در مراسم تشییع، به دهان دشمنان و آمریکایی‌های بی‌انصاف، دروغ‌گو و هجوگو زد که می‌خواهند این مجاهد عظیم‌القدر و سردار و فرمانده مبارزه با تروریسم را یک تروریست معرفی کنند.

[شهید جان خود را به خدا فروخته و در مقابل بهشت را گرفته است]

- تشییع میلیونی شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در عراق و ایران، اولین سیلی سخت به آمریکایی‌ها بود اما سیلی سخت‌تر «غلبه نرم افزاری بر هیمنه پوچ استکبار» و «اخراج آمریکا از منطقه» است، البته آمران و قاتلان سردار سلیمانی نیز باید انتقام پس دهند و این انتقام در هر زمانی که ممکن باشد، قطعی است.

- شهید سلیمانی از طرف دیگر به قهرمان امت اسلامی نیز تبدیل شد زیرا تلاشها، روحیات و شهادت آن عزیز، «اسم رمز برانگیختگی و بسیج مقاومت در دنیای اسلام» است و در هر نقطه جهان اسلام که بنای مقاومت در مقابل استکبار وجود داشته باشد، اسم رمز شان «شهید سلیمانی» است.

- او نمونه‌ی برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود، او همه‌ی عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید. شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ی او در همه‌ی این سالیان بود، با رفتن او به حول و قوّه‌ی الهی کار او و راه او متوقّف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ی دیشب آلودند.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.