سخنگوی دولت: کسری بودجه در دولت سیزدهم به حداقل رسیده است

سخنگوی دولت ضمن تاکید بر اینکه کسری بودجه در دولت سیزدهم به حداقل رسیده، گفت: نظم‌دهی و انضباط بانک‌ها نیز با همت بانک مرکزی در دستور کار است.

هادی نیوز: علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت صبح امروز سه شنبه (30 فروردین ماه) در نشست خبری، در پاسخ به سوال خبرنگار فارس، مبنی بر برنامه‌های دولت برای رشد اقتصادی، بالا بردن ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم در سال جدید، اظهار داشت: تفصیل برنامه‌های دولت در سند تحول به صورت رسمی اعلام شده و برای اولین بار دولت تمامی برنامه‌های تحولی خود را به صورت مکتوب و رسمی اعلام و عمومی منتشر کرده است.

وی افزود: در لایحه بودجه هم طبیعتاً به بالا بردن ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم اشاره شده است و برنامه‌هایی برای تحقق این موارد برنامه هایی موجود است.

سخنگوی دولت گفت: سه عامل کاهش ارزش پول ملی وجود دارد که اصلی‌ترین دلایل کاهش ارزش پول ملی از این سه منشأ حاصل می‌شد و  به طور خاص کسری بودجه دولت، بی‌انضباطی بانک‌ها و ناترازی ارزی بود که هر سه  به طور خاص در سه جهت مختلف مورد توجه دولت قرار گرفته است.

بهادری جهرمی ضمن تاکید بر اینکه کسری بودجه در دولت سیزدهم به حداقل رسیده است، گفت: نظم دهی و انضباط بانکها نیز با همت بانک مرکزی در دستور کار است. همچنین در هفته جاری بانک مرکزی مقررات جدیدی را برای شیوه استقراض بانک ها صادر کرده است که این به انضباط بانک ها منجر خواهد شد البته طرح های اصلاح نظام بانکی در حوزه های مختلف در دستور کار دولت است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: ناترازی ارزی نیز با توسعه و رونق تجارت خارجی در حال جبران است. موفقیتهای خوبی داشتیم و این رویه به عنوان برنامه مهم دولت تداوم دارد و این سه عامل در دولت کنترل شده است و کنترل خواهد شد.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.