نتانیاهو: هر جای خاورمیانه انفجاری رخ دهد، متهم ماییم

نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی در مصاحبه با سی‌ان‌ان، از تایید یا انکار نقش تل‌آویو در حمله تروریستی ناموفق اخیر در اصفهان طفره رفت.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی در مصاحبه اختصاصی با شبکه سی‌ان‌ان درباره موضع خود در قبال ایران به تکرار اتهامات ضد ایرانی پرداخت و مدعی شد: اگر رژیم‌های سرکشی دارید که (قصد دستیابی) به سلاح‌های هسته‌ای دارند، می‌توانید ۱۰۰ توافق با آن‌ها امضا کنید، این کمکی نمی‌کند. 

وی افزود: فکر می‌کنم تنها راهی که می‌توانید دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای را متوقف و مانع آن شوید، ترکیبی از تحریم‌های اقتصادی فلج‌کننده است اما مهمترین چیز، یک تهدید نظامی معتبر است. 

به گزارش وبگاه شبکه آمریکایی، نتانیاهو گفت که رژیم صهیونیستی در ایران «علیه توسعه تسلیحات خاص اقدام انجام داده»، اما از تایید یا انکار این که آیا پشت حمله اخیر در اصفهان بوده یا خیر، خودداری کرد. 

وی گفت: هرگز درباره عملیات‌های خاص صحبت نمی‌کنم... و هر بار انفجاری در خاورمیانه رخ می‌دهد، اسرائیل مقصر و مسئول شناخته می‌شود--گاهی ما هستیم و گاهی اوقات نیستیم. 

طبق گزارش‌ها، پس از آنکه رسانه‌ها از وجود نشانه‌های اولیه دخالت رژیم صهیونیستی در تهاجم ناموفق شامگاه هشتم بهمن با استفاده از ریزپرنده به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع ایران در اصفهان خبر دادند، این رژیم از بیم پاسخ ایران به این تجاوز آشکار، سطح آماده‌باش خود را بالا برده است.

تنها چند ساعت بعد از این حمله، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی به نقل از مقام‌های آمریکایی، رژیم موقت صهیونیستی و موساد را پشت حمله شکست‌خورده به مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع ایران دانست. 

وال استریت ژورنال همچنین به استناد تصاویر ماهواره‌ای، آسیب جزئی به ساختمان مورد حمله را تایید کرد. «رونن سولومون» تحلیلگر اطلاعاتی مستقل نیز ضمن تایید «کوچکی انفجار»، مدعی شد این نشان می‌دهد هدف یک انبار مهمات نبوده بلکه ممکن است یک آزمایشگاه یا مکان لجستیکی نظامی باشد.

دوشنبه (۳۰ ژانویه) یک مقام مسئول ایران در خصوص حمله ناموفق در گفت‌وگو با الجزیره جزئیاتی ارائه کرد و از تلاش رسانه‌های صهیونیستی برای دستاوردسازی از این حمله تروریستی پرده برداشت.

وی تصریح کرد که نشانه‌های اولیه حاکی از دست داشتن رژیم صهیونیستی در این تهاجم ناموفق است، هرچند که تحقیقات باید ادامه یابد. اما آنچه که مشخص است، این است که «حمله اصفهان موفقیت‌آمیز نبود و سخنان منابع اسرائیلی صرفا تبلیغاتی و برای سرپوش گذاشتن بر این شکست است».

این مقام ایرانی به صراحت گفت: «اسرائیل بخوبی می‌داند که پاسخ آن را دریافت خواهد کرد و این همان چیزی است که پیش از این نیز، به دور از هر گونه سروصدا و اظهارنظرهای متوالی اتفاق افتاده است. واشنگتن از این حمله فاصله می‌گیرد؛ زیرا می‌داند که آن شکست خورده و تهران را مجبور به تغییر سیاست‌هایش نخواهد کرد. کسانی هستند که با آتش بازی می‌کنند. ما تردیدی نداریم که اگر برای آغاز یک جنگ منطقه‌ای تصمیم بگیرند؛ خودشان نخستین کسانی هستند که خواهند سوخت».

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.