رئیسی: امروز بیش از هر زمانی نیازمند اتحاد هستیم/ پیروزی‌های جمهوری اسلامی ایران مرهون بصیرت مذاهب و ادیان است

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه امروز بیش از هر زمانی نیازمند اتحاد هستیم و این مسئله همیشه باید مدنظر باشد، گفت: وحدت جامعه زمینه توسعه در کشور است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در مراسم پیروان ادیان توحیدی که شامگاه امشب(دوشنبه، 17 بهمن) برگزار شد، در سخنانی، گفت: در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید دستاوردهای انقلاب را ببینیم و اقتضای امروز ما داشتن امید است.

وی افزود: یأس و ناامیدی آن چیزی است که دشمنان در آن می‌دمند و تلاش می‌کنند ملت ایران را مأیوس کنند و از حرکت، تولید، تجارت، ارتقای علم و فناوری در کشور، نوآوری‌ها، خلاقیت، تحصیل علم و کسب و کار کشور بازدارند و نمی‌خواهند ملت بزرگ ایران در سعادت، صفا، صمیمیت، یکپارچگی، وحدت و انسجام ملی به سر ببرد.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه امروز بیش از هر زمانی نیازمند اتحاد هستیم، این مسئله همیشه باید مدنظر باشد، اظهار کرد: وحدت جامعه زمینه توسعه در کشور است، البته این گفت‌وگو را نفی نمی‌کند و مباحث علمی و نشست‌ها برای صاحب‌نظران باید انجام شود، اما وحدت جامعه باید حفظ شود.

رئیسی با بیان اینکه گام‌های بلندی که در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برداشته‌ایم مربوط به افتخارات ملت ایران و جوانان ماست، افزود: دفاع مقدس یکی از جلوه‌های زیبا از مقاومت ملت ماست و در این دفاع از همه شهرها و ادیان و مذاهب شهدا تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

وی اضافه کرد: پیروزی‌های جمهوری اسلامی ایران تاکنون مرهون بصیرت و ایستادگی مردم ما با همه گویش‌ها، مذاهب و ادیان و باورها است.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه در مکتب سیاسی امام راحل سیاست با معنویت گره خورده است و سیاست بدون معنویت و خدا بلاهای بزرگی به سر بشریت آورده است، اظهار کرد: ۷۰ سال ظلم به مردم فلسطین نتیجه سیاست بدون خداست.

رئیسی ادامه داد: کلاهک‌های هسته‌ای نتیجه سیاست منهای خدا و منهای معنویت است و این همه ظلم و کشورگشایی که در جهان وجود دارد و جامعه بشری را رنج می‌دهد، محصول سیاست بدون معنویت و سیاست بدون خداست.

وی با بیان اینکه تمام معادلات سیاسی که در آن خداوند کنار گذاشته شود، ظلم به بشریت را به ارمغان می‌آورد و باعث از بین رفتن حقوق بشریت و انسان می‌شود، گفت: توجه به خالق حقوق انسان‌ها اهمیت زیادی دارد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: حکومت‌ها باید حافظان و صیانت‌کنندگان این حق باشند. حقوق زنان، حقوق کودکان و حق محیط زیست امری است که باید نسبت به آن توجه داشت.

رئیسی تصریح کرد: توجه به ایمان و عمل صالح توجه به آن چیزی است که در تمام ادیان ابراهیمی آمده است. هر ایمانی، انسان خدا باور می‌خواهد.

وی با تأکید بر اینکه هیچ زمانی انسان مجاز نیست خداوند را فراموش کند، چرا که هر زمانی که انسان خداوند را فراموش کند، خودش را فراموش خواهد کرد، اظهار کرد: نباید انسان خدافراموش باشیم، زیرا خود را هم در این صورت فراموش خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: اگر انسان خداوند را در هر لحظه از زندگی خود فراموش کند، انسانیت را از یاد می‌برد و دست به ظلم و جنایت‌هایی می‌زند.

رئیسی افزود: در این شرایط همگان تعجب می‌کنند و می‌گویند مگر می‌شود انسان این همه ظلم و فساد علیه دیگران بکند؟ بله می‌شود؛ اگر انسان خدا را فراموش کند، انسانیت را فراموش و ظلم و فساد می‌کند.

وی تأکید کرد: امروز آنچه برای ما بسیار اهمیت دارد این است که در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای انقلاب اسلامی را ببینیم؛ آنچه اقتضای امروز ماست، داشتن امید است و باید به آینده بسیار روشن امید داشته باشیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: برای ما روشن است که ادیان ابراهیمی ضد کفر و الحاد است و محور همه ادیان ابراهیمی، خداپرستی است.

رئیسی با بیان اینکه اعتقاد و باور به خداوند و توجه به او در همه ادیان ابراهیمی وجود دارد و تمام ادیان ابراهیمی انسان را به داشتن اخلاق و کنار گذاشتن تکبر، شیطنت، ظلم و فساد دعوت می‌کنند و اینها نقطه مشترک همه ادیان ابراهیمی است، گفت: توجه به خدا و توجه به خود به عنوان خودسازی و توجه به دیگران و دستگیری از دیگران و گره‌گشایی از کار دیگران و درد و دغدغه دیگران را داشتن، آموخته همه ادیان ابراهیمی است.

وی تأکید کرد: همه ادیان ابراهیمی خودخواهی و خودپسندی و تکبر و خود بزرگ بینی و استکبار را محکوم می‌کنند و همه ادیان ابراهیمی ظلم و فساد را مورد نکوهش قرار می‌دهند.

رئیس‌جمهور گفت: شما این سخن را در ادیان ابراهیمی می‌بینید که اعتقاد به خداوند، اعتقاد به فرستاده الهی و اعتقاد به معاد و جهان پس از این عالم وجود دارد.

وی اضافه کرد: در آموخته‌های هیچکدام از ادیان ابراهیمی یأس و ناامیدی نیست، بلکه آینده را امیدبخش می‌دانند و معتقدند که نجات برای آینده حیات انسان وجود دارد؛ آنان به موعود و آن چیزی که خداوند برای نجات انسان و اجرای عدالت در هستی وعده داده است، باور دارند و خواسته همه ادیان ابراهیمی اجرای عدالت و مبارزه با ظلم و فساد است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: در همه ادیان ابراهیمی توجه به خانواده وجود دارد، امروز در نگاه استکباری برای انقطاع نسل انسان از یک پدیده زشت اخلاقی به عنوان شاخص تمدن یاد می‌شود و جامعه‌ای را متمدن می‌دانند که در آن جامعه همجنس‌بازی وجود دارد و این با همه آموخته‌های ادیان ابراهیمی در تضاد و قطع کردن نسل بشر است.

رئیسی با بیان اینکه امام بزرگوار ما ۴۴ سال قبل پرچم اجرای عدالت را برافراشت و جامعه‌ای را پرورش می‌دهد که افراد خودشان عدالت‌خواه شوند و خودِ مردم اجرای عدالت کنند، گفت: جامعه‌ای پرورش پیدا کند که خداباور باشد و دور از ظلم، فساد و تباهی باشد و نه به دیگران ظلم کند و نه زیر بار ظلم برود. جامعه‌ای را پرورش دهد که نه خود دچار استکبار شود و نه زیر بار مستکبران برود.

وی افزود: این جامعه برخوردار از معنویت، اخلاق، عدالت و عقلانیت است، یعنی جامعه‌ای که پایه‌های اساسی آن این موارد یعنی اخلاق، معنویت، عدالت و عقلانیت باشد. سنگ بنای جامعه اسلامی و تفکر اسلامی باید این موارد باشد.

رئیس قوه مجریه کشور اضافه کرد: مستکبرین دشمنی با انقلاب اسلامی را از همان روز اول آغاز کردند، اما هرگز موفق نشدند، مستکبران نمی‌خواهند این جامعه شکل بگیرد و به انحای مختلف در این ۴۴ سال فتنه‌گری، تحریم و تهدید کردند و جنگ تحمیلی را راه انداختند. با ترور شخصیت‌ها به انحای مختلف قصد داشتند این جامعه پا نگیرد، اما این جامعه پا گرفت.

رئیسی افزود: دشمنان هم در دهه اول که دهه تشکیل نظام اسلامی بود و هم در دهه دوم که دهه تثبیت نظام اسلامی بود و هم دهه سوم که دهه توسعه بود و هم امروز که جامعه اسلامی مسیر پیشرفت و عدالت را طی می‌کند، فتنه‌گری کردند.

وی با تأکید بر اینکه مسیر پیشرفت و عدالت مسیر توقف یافتنی نیست و به هیچ عنوان متوقف نمی‌شود، گفت: البته می‌خواهند جامعه ما را متوقف کنند، اما موفق نمی‌شوند. فتنه‌ها و توطئه‌ها بسیار است. آن چیزی که امروز برای جامعه ما ضرورت دارد این است که بازنگاهی به آنچه باید انجام می‌شد و آنچه انجام شده داشته باشیم و سعی کنیم ضعف‌ها و کاستی‌ها برطرف شود و بر قوت‌ها برای تشکیل ایران قوی بیافزاییم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ایرانی قوی حتماً مردان و زنان قوی می‌خواهد و مردان درس خوانده و تحصیلکرده و دارای مهارت و تجربه و زنان فرهیخته می‌توانند ایرانی قوی را شکل دهند. امروز نمادهایی که ما داریم برای پیشرفت ایران اسلامی و شاخص‌هایی که داریم قابل توجه است.

رئیسی با بیان اینکه دشمن احساس می‌کند هر چه نقشه می‌کشد، نقش بر آب می‌شود و خودشان اعلام کردند و به صورت رسمی سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که فشارهای حداکثری به جمهوری اسلامی ایران مفتضحانه شکست خورده است، اظهار کرد:  ملت ایران فشارهای حداکثری دشمن را شکست داد.

وی اضافه کرد: ایستادگی و مقاومت ملت ایران باعث این شکست شد، بنابراین ملت ایران باید بر ایستادگی و یکپارچگی خودش بیفزاید و مقاومت و ایستادگی و تلاش و فعالیت مضاعف را مورد توجه قرار دهد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: برای اینکه ما بتوانیم استقلال سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و استقلال در حوزه‌های مختلف را داشته باشیم، باید بیشتر تلاش کنیم.

رئیسی اضافه کرد: حتماً ما استقلال در کشاورزی، صنعت و حوزه‌های مختلف را می‌خواهیم و این کشور می‌تواند با استعدادهای بسیار زیادی که دارد به قله‌ها دست یابد و ما این موضوع را نشان دادیم.

وی با بیان اینکه جایی که جوانان، زنان و مردان فرهیخته ما ایستادند، توانستند قله‌هایی را فتح کنند و بعد از این هم مسیر بسیار روشن و آینده نیز بسیار برای ملت بزرگ ایران امیدوارکننده است، اظهار کرد: ظرفیت‌های بسیار زیادی در این کشور وجود دارد و مهمترین ظرفیت، ظرفیت نیروی انسانی کارآمد است و ذخایر مادی و معنوی زیادی در این کشور وجود دارد و باید تلاش کرد با مدیریت خوب این ظرفیت‌ها به فعلیت برسد.‌

رئیس‌جمهور در پایان خاطرنشان کرد: زمینه برای موفقیت و پیروزی در این کشور بسیار است و تجربیات زیادی وجود دارد و پیشینیان زحمت کشیدند و تلاش کردند و تجربیات آنان وجود دارد و ما می‌توانیم این مسیر را با قوت و قدرت پیش ببریم.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.