حسینی: مولدسازی می‌تواند موجب رونق تولید شود/ مخالفان مولدسازی از گشایش در اقتصاد ناراحتند

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: مولدسازی می‌تواند ضمن ایجاد اشتغال، باعث رونق تولید و افزایش درآمدهای کشور شود و کسانی که با این تصمیم مخالفت می کنند از ایجاد گشایش در اقتصاد کشور و معیشت و زندگی مردم ناراحت هستند.

سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور در اجتماع بزرگ بسیجیان وزارتخانه‌ها و ادارات تهران بزرگ در مجموعه ۱۲ هزار نفری آزادی با عنوان رزمایش بزرگ مدافعان ولایت با تسلیت رحلت جانگداز حضرت زینب کبری(س) عقیله بنی هاشم اظهار داشت: حضرت زینب(س) کوه استقامت، پایداری و پیام رسان عاشورا بودند که مانع تحریف حقایق حماسه حسینی شدند و ایشان طلایه دار جهاد تبیین و رسوایی جنایت‌های یزید و یزیدیان هستند.

معاون رئیس جمهور در ادامه با گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی خاطرنشان‌کرد: امام عظیم‌الشان، ملت ایران را از ظلمت، استبداد، اختناق، دیکتاتوری و انحطاط فکری و فرهنگی، به سمت نظام اسلامی و نور و روشنایی هدایت کردند و باید ایام‌الله و روزهای بزرگی مانند ۱۲ و ۲۲ بهمن را گرامی بداریم چرا که فصل جدیدی در تاریخ ملت ایران آغاز شد.

حسینی با بیان اینکه رژیم ستم شاهی پهلوی با کمک بیگانه و با کودتا به سر کار آمد و با کودتا ادامه پیدا کرد گفت:  دو سال پس از اینکه محمد رضا پهلوی با کمک بیگانگان بر اریکه قدرت نشست، سران آمریکا و شوروی و انگلیس بدون اطلاع وی کنفرانس تهران را برای تصمیم گیری در مورد جنگ جهانی و آینده جهان در تهران برگزار کردند و با اینکه از ایران به عنوان پل پیروزی نام برده می‌شود اما ایران نقشی در آن نداشت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: رژیم ستمشاهی در طول حدود ۵۰ سال سیطره بر سرنوشت ملت ایران، صرفاً به عنوان مزدور و فرمانبر قدرت‌های بزرگ و پایگاهی برای تامین هزینه‌های تصمیمات و جنگ‌طلبی‌های آمریکا در ویتنام و سایر مناطق جهان بود و هیچ اراده و اختیاری در مقابل تصمیمات آن نداشت. در دوران گذشته چنان اختناقی بر کشور حاکم بود که امام راحل را به خاطر انتقاد از لایحه کاپیتولاسیون به خارج از کشور تبعید کردند.

حسینی روز ۱۲ بهمن ۵۷ را مصداق بارز آیه جاءالحق و زهق‌الباطل دانست و گفت: در این روز امام راحل به ایران آمد و تحول بنیادین در کشور ایجاد شد و ملت ایران در طول ۴۴ سال گذشته با روحیه ایمان فداکاری، انقلابی و مقاومت توانستند به رغم همه فشارهای دشمنان، دستاوردهای بزرگی را رقم زده و این روحیه را به ملت‌های منطقه و جهان  نیز منتقل کنند و امروز جبهه مقاومت در پرتو ایمان و ایستادگی ملت ایران شکل گرفته است و حتی فراتر از جهان اسلام، سایر نقاط جهان به ویژه حیاط خلوت آمریکا را تحت تاثیر قرار داده و در این کشورها افرادی سرکار می‌آیند که مخالف آمریکا و از دوستان ملت ایران هستند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تجلیل از روحیه انقلابی و بسیجی ملت ایران و اینکه بسیجیان در همه صحنه‌های انقلاب حضور فعال و تاثیرگذاری دارند اظهار داشت: دشمنان در خصوص ملت ایران محاسبات غلطی داشتند و نمی دانستند که این ملت با روحیه بسیجی جان بر کف و ولایت‌مدار گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب است و با همین روحیه، توطئه های دشمنان را در داخل کشور و فتنه داعش را در عراق و سوریه به شکست کشانیده شد.

حسینی در ادامه با ابلاغ سلام گرم و صمیمی رئیس‌جمهور مردمی، ولایی و انقلابی به همه بسیجیان عزیز خاطرنشان کرد: آیت الله رئیسی نیز از روحیه بسیجی برخوردار بوده و تلاش شبانه‌روزی برای خدمت به مردم دارد و همواره به همه اعضای دولت و مدیران ارشد کشور تاکید دارد که مکتب امام راحل و فرامین و منویات رهبری عزیز را سرلوحه برنامه ها و اقدامات خود قرار دهند. همانطور که رهبر فرزانه انقلاب اشاره کرد در دهه نود وقفه ای در پیشرفت کشور وجود داشت و رشد اقتصادی چندانی نداشتیم لذا امروز همه باید دست به دست هم داده و کاستی‌ها و کمبودها و کم کاری ها را جبران کنیم.

 

 

معاون رئیس‌جمهور تاکید کرد: بسیج ادارات در مسیر خدمت رسانی دولت مردمی می‌تواند پیشتاز و پیشگام باشد و در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مختلف به دولت یاری رساند. دولت آیت الله رئیسی به رغم اینکه با مشکلات اقتصادی بزرگی مواجه بوده و از ابتدای سال جاری هم ماهیانه ۱۵ هزار میلیارد تومان از بدهی های دولت گذشته را پرداخت می‌کند ضمن توجه و  مدیریت مسائل جاری و روزمره مردم، طرح‌های بزرگی در بخش‌های مختلف آغاز کرده و پروژه‌هایی که بعضا ۱۰ سال معطل مانده بود را یکی پس از دیگری تکمیل و در اختیار مردم قرار می‌دهد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه اگر در مسیر الهی و خدمت به مردم ایستادگی و مجاهدت کنیم بدون تردید نصرت الهی هم شامل حال ما خواهد شد اظهار داشت: در طی دوران پس از انقلاب اسلامی در مقاطع مختلف شاهد امداد و نصرت الهی بودیم و در مقابل، دشمنان که از معادلات الهی و قدرت و باور مردم غافل هستند در همه فتنه ها و توطئه ها با شکست مواجه بودند.

حسینی با بیان اینکه اقدام رهبر فرزانه انقلاب در عفو و بخشش شماری از محکومین با ناراحتی و عصبانیت دشمنان و بدخواهان ملت ایران همراه بوده است اظهار داشت: نظام اسلامی همواره از  رحمت و رافت برخوردار بوده و موافقت اخیر رهبر انقلاب در عفو کسانی که تحت تاثیر تبلیغات کاذب و القائات بیگانگان، تخلف و اشتباهاتی مرتکب شدند، دشمنان را به شدت عصبانی و ناراحت کرده است چرا که آنها می‌خواستند این فرزندان را در مقابل نظام قرار دهند. برخورد توأم با رأفت و رحمت نظام اسلامی با مخالفین در حالی است که کشورهای غربی کوچکترین مخالفت را با شدت سرکوب می‌کنند.

حسینی در ادامه با بیان اینکه در رژیم گذشته نه تنها عزم و اراده‌ای برای پیشرفت و تعالی کشور وجود نداشت بلکه غربی‌ها نیز در بعضی از حوزه ها اجازه تحقیق و بررسی نمی‌دادند، گفت: مهمترین عامل ترقی، تکامل و پیشرفت کشور سرمایه انسانی آن است و این حوزه در مقایسه با قبل از انقلاب ۷۰ پله صعود کردیم و شتاب علمی کشورمان  یازده برابر جهان بوده است و در برخی از رشته‌های در جایگاه اول تا دهم جهان قرار داریم. پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای در رشته‌های مختلف از جمله لیزر، نانو، هوا فضا، پزشکی و فناوری‌های نو داریم که در سایه روحیه جهادی و احساس مسئولیت و تعهد جوانان به دست آمده است.

معاون رئیس جمهور گفت: امروز دولت خود را موظف می داند که در مسیر عدالت اجتماعی و محرومیت‌زدایی گام بردارد و کم‌ کاری‌های دهه گذشته را جبران کند. 

حسینی در ادامه به تصمیم اخیر سران قوا در خصوص مولدسازی اشاره کرد و گفت: پروژه‌های نیمه تمام فراوانی در نقاط مختلف کشور وجود دارد و در کنار آن دستگاه‌های مختلف،  اموال و دارایی‌هایی دارند که بعضا راکد، بلااستفاده و یا کم استفاده است لذا عقل سلیم حکم می کند که این دارایی ها را به ثروت تبدیل کرده و برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استفاده کنیم و این کار می تواند ضمن ایجاد اشتغال، باعث رونق تولید و افزایش درآمدهای کشور شود.

معاون رئیس جمهور افزود: این تصمیم در سطح سران قوا گرفته شد چراکه با توجه به دیوانسالاری و بروکراسی پیچیده‌ای که در کشور حاکم است اجرای برخی از تصمیمات بزرگ در پیچ و خم قوانین مقررات گرفتار می‌شود و عملاً به جایی نمی‌رسد لذا این تصمیم اتخاذ شد. ضمن اینکه در کارگروهی که به این منظور تشکیل شده از هر سه قوه حضور دارند و همه چیز کاملاً شفاف است و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: برخی از کسانی که با این تصمیم  مخالفت می کنند در حقیقت از ایجاد گشایش در اقتصاد کشور و معیشت و زندگی مردم ناراحت هستند.

در این مراسم باشکوه که سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور داشت ضمن برنامه سوگواری به مناسبت رحلت حضرت زینب کبری سلام الله،  سرودهای انقلابی و حماسی اجرا شد.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.