شریعتی: نقش پررنگی برای احزاب در اصلاح قانون انتخابات در نظر گرفته‌ایم

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع اصلاح قانون انتخابات گفت: ما در بحث اصلاح قانون انتخابات در مجلس، نقش پررنگی برای احزاب در نظر گرفته‌ایم.

مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در رابطه اهتمام مجلس برای کمک به احزاب و جبهه‌های سیاسی گفت: به نظر بنده احزاب یک سری حقوق و یک سری تکالیفی دارند که یکی از حقوق‌های احزاب این است که بتوانند نقش بیشتری ایفا بکنند در عرصه سیاسی کشور و اختیاراتی داشته باشند که بر اساس آن تکالیف و اختیارات، پاسخگو باشند.

وی افزود: در حال حاضر متاسفانه به احزاب ما اختیارات زیادی داده نمی‌شود، که می‌شود هم در قوانین و هم در اجرا، برخی از امورات سیاسی کشور را  به احزابی سپرد که مسئولیت بپذیرند و تعهد بدهند که نسبت به  مسئولیتشان پاسخگو باشند.

وی در ادامه گفت: از جمله کارهایی که می‌شود به احزاب سپرد این است که در فرآیند انتخابات، بعضی از صلاحیت‌ها و بعضی از شاخص‌های ایجابی را که قانون گذار تصمیم می‌گیرد عمل بکند یا اینکه نهادهای نظارتی آن را انجام بدهد را می‌شود به احزاب سپرد تا این کار را انجام بدهند.

شریعتی ادامه داد: می‌شود احزاب افرادی را معرفی بکنند که حداقل شاخص هایی را داشته باشند و بعد هم نسبت به این معرفی شان پاسخگو باشند و اگر این به این کار عمل نکردند در سال‌های بعد از این نوع مشارکت در انتخابات محروم بشوند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ما در حال حاضر در مجلس و در صحن علنی مشغول بررسی قانون انتخابات هستیم و این موضوع را در نظر گرفته ایم که احزاب بتوانند کاندیداها و نمایندگان خودشان را معرفی کنند و هم نسبت به این معرفی شان در افکار عمومی پاسخگو باشند.

شریعتی در پایان گفت: در بحث اصلاح قانون انتخابات یکی از مهمترین اصلاحات این است که نقش بیشتر و پررنگ تری برای احزاب و ائتلاف ها و جبهه ها در نظر بگیریم و یکی از اهداف مهم مجلس برای کمک به احزاب این موضوع است.

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.