معاون اردوغان: تاکنون ۷۸۴۰ نفر از زیر آوار نجات یافته‌اند

معاون رئیس جمهور ترکیه با اشاره به نجات پیدا کردن نزدیک به هشت هزار نفر از زیر آوار زلزله در این کشور، گفت که ۳۳۸ هزار نفر نیز در اماکن زیرمجموعه وزارت آموزش اسکان داده شدند.

«فؤاد اُکتای» معاون ریاست‌جمهوری ترکیه بامداد سه‌شنبه با حضور مقابل دوربین رسانه‌ها، به ارائه توضیحات و آماری از خسارات و تلفات زلزله شدید روز دوشنبه در جنوب این کشور پرداخت.

اکتای که در مقر سازمان مدیریت حوادث غیرمترقبه ترکیه در آنکارا صحبت می‌کرد، گفت تلفات زلزله در استان قهرمان‌مرعش که به ۹ استان دیگر هم آسیب رساند، به ۲۳۷۹ کشته و ۱۴ هزار و ۴۸۳ مجروح افزایش یافته است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی درباره عملیات امدادرسانی به زلزله‌زدگان توضیح داد: «۳۳۸ هزار نفر از زلزله‌زدگان در خوابگاه‌ها، دانشگاه‌ها و پناهگاه‌های زیرمجموعه وزارت آموزش کشور اسکان داده شدند».

معاون رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه عملیات عظیمی برای جستجو و نجات آسیب‌دیدگان در این بلای طبیعی آغاز شده، اظهار داشت: «تاکنون ۷۸۴۰ نفر از زیر آوار نجات یافته‌اند. ۵۲ هزار نفر از آسیب‌دیدگان در پناهگاه‌های دیگر مستقر شده‌اند».

طبق این گزارش، اکتای ضمن اشاره به آسیب دیدن تعدادی از بیمارستان‌های استان‌های زلزله‌زده، گفت: «دولت کنترل اوضاع را در دست دارد و ما از این مصیبت خارج خواهیم شد. ما در حال هماهنگی و اجرای عملیات توزیع مواد غذایی در مناطق آسیب‌دیده هستیم».

داده‌های زمین‌نگاری از ترکیه نشان می‌دهد که فقط طی ۱ ساعت اخیر ۷ زلزله جدید در جنوب ترکیه با قدرت‌های بیش از چهار یا پنج ریشتر رخ داده است.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.