دعوت خانواده شهدا و دختران انقلاب از مردم برای حضور در همایش عفاف و حجاب

مجموعه مردمی دختران انقلاب از مردم برای حضور در همایش عفاف و حجاب دعوت کرد.

هادی نیوز : نشست خبری مجموعه مردمی دختران انقلاب با حضور خانواده شهدا، جانبازان و اصحاب رسانه در مکان مجموعه فرهنگی شهدای سرچشمه برگزار شد.

در این نشست، جنگروی، مسئول مجموعه مردمی دختران انقلاب، اصلی‌ترین حامی دختران انقلاب را شهدا و حجاب را وصیت آنها دانست و افزود: جمع حاضر، جمع خانواده شهداست و حرف این خانواده‌ها حرف کسانی است که بابت این انقلاب هزینه دادند.

او با بیان اینکه حجاب اولویت منظومه فکری امام خمینی (ره) بود، اظهار داشت: کمتر از یک ماه از شکل‌گیری انقلاب، حضرت امام (ره) در سخنرانی کوبنده خود، تأکید بر حجاب شرعی زنان برای حضور در جامعه داشتند. عده‌ای هستند که می‌خواهند بگویند امام (ره) الزامی بر حجاب نداشتند چون خودشان از قطار انقلاب پیاده شده اند و تفکراتشان دچار تغییر شده است، از طریق تغییر تفکرات خود خط امام و مواضع امام را دچار تحریف کنند.

جنگروی یادآوری کرد: عده‌ای که زنان را ابزاری برای رأی آوردن در انتخابات می‌دانند و سر حجاب در مناظرات کوتاه می‌آیند، بدانند که رهبری فرمودند: کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی ماست و در مناظرات بحثی بر سر عدم الزام نباشد.

او در ادامه خطاب به مسئولان گفت: ما دختران انقلاب خواهان عفاف، حجاب و حیا هستیم. چه من چادری، چه دختران ضعیف الحجاب، دلمان برای شهدا، رهبر و حجاب حضرت زهرا (س) می‌تپد. البته که آن دختر کم‌حجاب هم دختر ماست. اما نباید او را رها کرد.

مسئول مجموعه مردمی دختران انقلاب خاطرنشان کرد: مداحان و هیات‌ها بی‌تفاوت از کنار کم‌حجابان رد نشوند و با سخنی نرم امر به معروف کنند و حجاب را تبیین کنند.

جنگروی با اشاره به اینکه تفکر حاج قاسم رها کردن حجاب نیست، گفت: حاج قاسم بی‌تفاوت نبود. عده‌ای از رجل سیاسی کاسبان بدحجابی و بی‌حجابی هستند و با کج‌فهمی و میدان دادن به اقلیت کشف حجاب و اقلیتی که به دنبال ناهنجاری و بی‌قانونی هستند فکر می‌کنند می‌توانند سبد رأی خود را پر کنند.

او با اشاره به اینکه مسئولین باید برنامه‌های خود در ارتباط با ناهنجاری‌های حوزه حجاب را به خانواده‌های شهدا ارائه دهند، اظهار داشت: شهید بهشتی گفت "ما باید پاسخگوی بیست میلیون نفر باشیم"، شما باید پاسخگوی 80 میلیون از مردم باشید! ما دختران انقلاب، از همه جای ایران روز پنج شنبه 22 تیر ماه در ورزشگاه آزادی گرد هم می‌آییم تا دغدغه خود را در قبال حجاب و حیا و عفاف با صدای بلند بیان کنیم. خانواده‌های شهدا بعد از این تجمع خواهان ارائه برنامه‌های مسئولان درباره ساماندهی طرح‌های حجاب و عفاف هستند.

در ادامه، بردار شهید جنگروی با اشاره به اینکه نگاه امام (ره) به این انقلاب، یک نگاه فرهنگی بوده است، گفت: یکی از ابعاد مبارزه با طاغوت، مبارزه با فساد و بی‌بند و باری است.

او در ادامه گفت: زمامداران ما از ابتدا به مسائل فرهنگی کم‌توجه بودند و ما امروز داریم صدمه آن را می‌بینیم. همه سعی و تلاش ما در این چهار دهه دفاع از ناموس بوده است. درخواست ما حضور پرشور و پر قدرت در اجتماع 22 تیر است و مردم باید مطالبات خودشان را از حاکمیت بخواهند.

برادر شهیدان اسماعیل و علی اصغر وصالی در ادامه عنوان داشت: من از زندانیان سیاسی قبل انقلاب هستم. آن زمان اکثر بچه‌های زندانی سیاسی، زندانی‌های حجاب و عفاف بودند، الان هم آمریکا چون از نظر نظامی حریف نبود، از نظر فرهنگی شروع به فعالیت کرد.

او با بیان اینکه آیه حجاب، حرف خداست و باید حرف خدا در جامعه پیاده شود، تصریح کرد: دشمن می‌خواهد خیمه حجاب و عفاف را بشکند. خطاب به مسئولین می‌گوییم نترسید و پیش بروید و دل مادران شهدا را راضی کنید.

باغبانی، رزمنده و جانباز دفاع مقدس، نیز در این نشست بیان کرد: روزی در همین مکان بمبی منفجر شد. شعار شهید بهشتی حجاب و عفاف بود. قوه قضائیه کجایی؟! جوانان فساد را می‌بینند. آیا اگر شهید بهشتی بود این طور عمل می‌کرد؟ شعار شهدای نماینده مجلس، حجاب و عفاف بود.

در خاتمه برادر شهید مدافع حرم عبداللهی گفت: قانون جای خودش را دارد و کار فرهنگی جای خودش. شما باید قانون را پیاده کنید و مردم باید کار فرهنگی کنند.

تسنیم

انتهای پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.