حجت الاسلام رضایی با حضور در خبرگزاری بسیج:

خبرنگاری شغل بسیار حساس و پرمسئولیتی است / پوشش اخبار خبرگزاری بسیج باید در حد و اندازه بسیج، فراگیر باشد

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: خبرنگاری، شغلی بسیار حساس، محترم و پرمسئولیتی است، چون می‌تواند تاریخی را برای آیندگان بیان کند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از خبرگزاری بسیج : حجت الاسلام علی رضایی عصر امروز بمناسبت روز خبرنگار، از بخش‌های مختلف ساختمان جدید دفتر مرکزی خبرگزاری بسیج دیدن کرد و در جلسه‌ای که در محل پاتوق خبر این خبرگزاری تشکیل شد اظهار داشت: صداقت یکی از لوازم اصلی کار خبرنگار است و شما باید به گونه‌ای درست و دقیق و صادقانه فعالیت کنید.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران باید تمام اخبار اعم از اخبار شاد و تلخ را منعکس کنند گفت: برخی اخبار شاید تلخ باشد، اما تاثیر ماندگاری در تاریخ خواهد داشت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین همچنین با بیان ضرورت تربیت خبرنگاران جدید از میان خبرنگاران افتخاری تصریح کرد: پوشش اخبار خبرگزاری بسیج باید در حد و اندازه بسیج، فراگیر باشد.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به ضرورت روایت نخست از وقایع افزود: روایت نخست خیلی مهم است، اما باید سعی کنید که دقت، فدای سرعت در انتشار خبر نشود و در بخش صحت خبر نیز باید اخبار مختلف که به خبرگزاری می‌رسد را صحت سنجی کنید که با رعایت این موارد می‌توان ملجاء و مرجع خبر شد.

وی با اشاره به جمعیت کثیر علاقه‌مندان به انقلاب و نظام اسلامی همه آن‌ها را بسیجی دانست و گفت: شما باید جهت ابلاغ پیام‌های انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت به این افراد تلاش کنید.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه خبرنگاران نقش بسیار مهمی در ماندگاری تاریخ دارند افزود: خبرنگاری، شغلی بسیار حساس، محترم و پرمسئولیت است، چون می‌تواند تاریخی را برای نسل‌های آینده بیان کند و بر اساس تلاش و تجربیاتی که دارد می‌تواند درباره آینده هم پیش بینی‌هایی داشته باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به قدمت تاریخی خبررسانی گفت: قرآن سرنوشت امت‌های متعددی از جمله سرگذشت انبیای الهی مانند حضرت ابراهیم علیه السلام را خبررسانی کرده و اصل برگزاری سالانه مراسم حج به نوعی خبرنگاری حوادثی است که بر حضرات ابراهیم و اسماعیل و هاجر (علیهم السلام) گذشته است تا همه عالم بدانند کسانی که اطاعت پروردگار را می‌کنند ماندگار می‌شوند.

حجت الاسلام رضایی با بیان حادثه بزرگ دیگری در تاریخ اسلام افزود: حادثه کربلا آن قدرعظیم است که اگر صد‌ها و هزاران سال دیگر از آن گزارش کنیم باز هم تنها گوشه‌ای از آن حادثه را بیان کرده‌ایم.

وی با اشاره به نقش خبرنگاران در تاریخ انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، به خبر پرهیجان آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و افزود: ماندگاری خبر" خونین شهر، شهر خون آزاد شد " نشأت گرفته از روحیه انقلابی و اوج وطن دوستی و ایمان یک خبرنگار است و نمونه دیگر، اعلام خبر پیروزی انقلاب اسلامی از رادیو توسط شهید محلاتی است که برای نخستین بار اعلام شد " این صدای انقلاب اسلامی مردم ایران است " که در نوع خود بسیار تاثیرگذار و ماندگار شد.

حجت الاسلام رضایی همچنین ضمن ابلاغ سلام فرمانده محترم سازمان بسیج مستضعفین به کارکنان خبرگزاری بسیج، توصیه کرد با علاقه‌ای که به انقلاب و اسلام عزیز دارید انجام وظیفه کنید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در این جلسه با یادآوری و نثار صلواتی، نام و یاد مرحوم اسماعیل احمدی معاون سابق روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین را گرامی داشت. در پایان این جلسه، کارت عضویت خبرنگاری افتخاری حجت الاسلام علی رضایی در خبرگزاری بسیج، به ایشان اهداء شد.
 

انتهای پیام/* 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.