موزه تخصصی کودک و نوجوان در سمنان ایجاد می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: با استفاده از توان کسانی که تجربه کشوری در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و متاورس دارند، طبقه پایین موزه دفاع مقدس این استان به موزه تخصصی کودک و نوجوان برای اجرای برنامه‌های جذاب تبدیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس :  سردار عباس مطهری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان در سال ۹۶ افتتاح شد و سه کار عمده باید در مرکز انجام شود.

وی اضافه کرد: نخستین کار این است که فعالیت‌های عمرانی فاز یک مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان که چهار هکتار را شامل می‌شود، به اتمام برسد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ادامه داد: در حال حاضر فاز یک ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این استان سمنان تقریباً ۸۵ تا ۹۰ درصد پیشرفت دارد و عمده کار باقیمانده در حوزه محوطه و تأسیسات است و برآورد می‌شود برای تکمیل این فاز حدود ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مطهری بیان کرد: دومین کار این است که با استفاده از ظرفیت نیروهای انسانی متخصص و پیشکسوتان شورای محتوایی تشکیل شود و محتوادهی و موزه‌آرایی موزه دفاع مقدس استان سمنان با ظرفیت نیروهای انسانی استان سمنان صورت گیرد و هم‌اکنون در حال رایزنی با مسؤولان در این زمینه هستیم.

وی تأکید کرد: بعد از هفته دفاع مقدس یک شورای محتوایی قوی با کارگروه‌های لازم و تخصصی در بخش‌های معماری، روانشناسی، جامعه‌شناسی، هنرهای تجسمی، دیجیتال، میراث فرهنگی و گردشگری و ... تشکیل می‌شود تا بتوانیم موزه‌آرایی بسیار خوب را انجام دهیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان افزود: در مرحله سوم در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان یک زمین ۶ هکتاری وجود دارد که می‌خواهیم در آنجا یک فضای پویا، فعال و تعاملی را رقم بزنیم و برای کودکان، نوجوانان، جوانان و خانواده‌ها آمفی‌تئاتر روباز ایجاد شود که بتوانیم با رزم‌نمایش‌های فرهنگی به‌صورت هنرمندانه داستان‌های دفاع مقدس را به‌مرور بازخوانی کنیم.

مطهری عنوان کرد: در بخش موزه هم در حال رایزنی با کسانی هستیم که تجربه کشوری در حوزه بازی‌های رایانه‌ای، AR، VR و متاورس دارند و از ظرفیت‌های استان هم در این زمینه استفاده می‌کنیم تا طبقه پایین موزه دفاع مقدس استان سمنان را به موزه تخصصی کودک و نوجوان برای اجرای برنامه‌های جذاب تبدیل کنیم.

برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان سمنان

وی با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان سمنان گفت: امسال در این استان در سه بخش برنامه و مراسم تدارک دیده شده است؛ بخش نخست مراسم سراسری «جهاد مقاومت از دیروز تا امروز» است که در همه شهرستان‌ها یک مراسم به‌صورت مرکزی برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه هم‌زمان با هفته دفاع مقدس، هشت شب برنامه زنده از سیمای این استان پخش می‌شود، اضافه کرد: همچنین ۱۵ کتاب صوتی با موضوع دفاع مقدس تولید شده است که در این هفته منتشر می‌شود.

مطهری افزود: اجرای برنامه «به دنبال ستاره‌ها» در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان، چاپ کتاب نمایشنامه و فیلم‌نامه نمایش صحنه‌ای با موضوع دفاع مقدس، تولید تابلوی خوشنویسی نستعلیق، بازدید اقشار فرهنگی از مرکز موزه دفاع مقدس، چاپ سه عنوان کتاب با موضوع بانوان ایثارگر، تجهیز کتابخانه‌ها به کتب دفاع مقدس و چاپ خاطرات شب‌های رزمندگان مقدس ازجمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان سمنان است.

وی ادامه داد: جمع‌آوری و چاپ مجموعه آثار فاخر با موضوع دفاع مقدس، تقدیر از نویسندگان و پیشکسوتان، تدوین 6 جلد کتاب راجع به شهدای روحانی، برپایی نمایشگاه عکس و کتاب در مدارس و دانشگاه‌ها، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در دانشگاه‌ها و قصه‌گویی دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان سمنان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان تصریح کرد: سمنان جزو استان‌های سرآمد کشور در حوزه دفاع مقدس است و امسال کنگره سه‌هزار شهید استان سمنان برگزار می‌شود.

پایان پیام/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.