تجلیل خادم قرآن از رییس‌جمهور برای تبیین کلام وحی در مجمع عمومی سازمان ملل

مسئول انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه قم از سخنان رییس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل و تبیین معارف قرآن در این مجمع قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از ایرنا : حجت الاسلام محمدعلی رضایی اصفهانی امروز، چهارشنبه ۲۹ شهریور با ارسال پیامی اعلام کرد: سپاسگزاری از ریاست جمهوری اسلامی ایران، سخنان حکیمانه و دفاع شجاعانه و تبیین عالمانه معارف قرآن کریم در مجمع عمومی سازمان ملل توسط حجت الاسلام والمسلمین دکتر رییسی جای بسی تقدیر وتشکر دارد

این خادم برگزیده قرآنی در رشته پژوهش و مسئول مرکز تخصصی قرآن امام علی علیه السلام افزود: قرآن پژوهان و قرآن دوستان برخورد لازم می‌دانند از ایشان کمال تشکر را داشته باشند و به وجود چنین شخصیتی به عنوان نماینده انقلاب اسلامی و ملت ایران مفتخریم و برای ایشان آرزوی سلامتی و موفقیت در سایه قرآن و اهل بیت علیهم السلام را داریم.

به گزارش ایرنا آیت الله سید ابراهیم رئیسی بامداد امروز در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تلاوت آیات ۱۷ و ۱۸ سوره زمر خطاب به رییس نشست مجمع گفت: فَبَشِّر عِبادِ الذینَ یَستَمِعونَ القول فَیتبعونَ أحسَنَهُ (به بندگانم بشارت بده؛ همان کسانی که سخنان را می‌شنوند و از نیکوترین آنها پیروی می‌کنند) از سال قبل که من از این تریبون با شما سخن گفتم، جهان دستخوش تحولات مهم تلخ و شیرینی بوده است. قریب به هشت دهه پس از تأسیس سازمان ملل، اجلاس جدید مجمع عمومی در حالی آغاز می‌شود که جهان، تحولات بی‌سابقه و تاریخ‌سازی را تجربه می‌کند. در این میان آنچه تضمین کننده آینده‌ای روشن برای جامعه بشری است، توجه به ارزش های والایی است که انسان را به سمت کمال و کرامت سوق می‌دهد؛ و چه چیزی بهتر از کلام پروردگار، می‌تواند انسانیت و ارزش‌های تعالی‌بخش انسانی را تعریف کند.

وی افزود: قرآن کلام خداوند و کتابی است که انسان را به عقلانیت، معنویت، عدالت، اخلاق و حق‌باوری دعوت می‌کند. سه رکن اساسی در قرآن، توحید، عدالت و کرامت انسانی است که تامین کننده سعادت بشر است. مگر قرآن چه فرموده است که کینه‌های مستکبرین و ارباب قدرت و ثروت را برانگیخته است؟ قرآن می‌فرماید ای بشر؛ ستم و تفرقه را نپذیر. با این رهنمود می ‎توان جهانی از کرامت و عظمت ساخت.

رییسی ادامه داد: قرآن از وحدت بشر می‌گوید و اینکه همه ساکنان زمین، همچون خواهر و برادرند و از یک پدر و مادر؛ قرآن انسان را نماینده خداوند، و زن و مرد را با وجود تفاوت‌های طبیعی، مکمل یکدیگر و مساوی در محضر خداوند می‌داند؛ قرآن از حریم خانواده دفاع می‌کند و کودک را امانت خدا می‌داند؛ وفای به عهد و پیمان، راستگویی و امانت‌داری، صداقت در مراودات و معاملات، خدمت به محرومان و مبارزه با فقر و فحشا و بی‌عدالتی... آری اینهاست محتوای قرآن شریف. آیا این نخستین بار است که کلمات خداوند را می‌سوزانند و گمان می‌کنند، صدای ملکوت را برای همیشه قطع می‌کنند؟ آیا نمرود و فرعون و قارون بر ابراهیم و موسی و عیسی پیروز شدند؟

وی با تلاوت آیه ۸۴ سوره آل عمران اظهار داشت: قرآن، توهین به عقاید و باورها را منع کرده، و احترام به ابراهیم و موسی و عیسی را احترام به محمد(ص) می‌داند. این مفاهیم وحدت بخش و تعالیم متعالی، الهام‌بخش، انسان‌ساز، جامعه‌ساز و تمدن‌ساز انبیا برای جوامع بشری، ابدی‌اند و هرگز نمی‌سوزند. آتش توهین و تحریف، هرگز حریف «حقیقت» نخواهد شد. اسلام‌ستیزی و آپارتاید فرهنگی‌، در صورت‌های مختلف خود ازجمله سوزاندن کتاب مقدس قرآن تا منع حجاب در مدارس و دهها تبعیض شرم‌آور دیگر، شایسته پیشرفت های انسان معاصر نیست.

انتهای پیام/* 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.