چند گزاره مهم درباره تحولات فلسطین اشغالی/ از پافشاری اصلاح طلبان به عدم اعتنای مردم به فلسطین تا بازی جبهه اصلاحات در زمین رادیکال ها

در این مطلب به چند گزاره مهم در خصوص تحولات فلسطین اشغالی از نگاه جبهه اصلاحات ، پرداخته شده است: کیومرث اشتریان در روزنامه شرق نوشت: پرسش این است که چرا بخش‌هایی از مردمان از‌جمله برخی نخبگان و افراد مشهور ایرانی در برابر فاجعه نسل‌کشی در غزه موضع نمی‌گیرند؟ پاسخ را در خلع هویت سیاسی از آنان بجویید».سال‌ها و بارها در این بیان پای فشرده‌ایم که سیاست‌زدایی از نیروهای اجتماعی و انحصار حکومت در یک تفکر ویژه آسیب‌های گوناگون دارد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز - امیرحمزه نزاد

1- با وجود اطناب جنگ بیش از یک ماه جنگ رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهداف خود دست پیدا نکرده است و تنها از مردم غزه دارد انتقام می گیرد.
2- حمایت ها از مردم غزه در گوشه و کنار دنیا بسیار تاثیر گذار است. چراکه وقتی سازمان ملل و حکومتهای مختلف اقدام عاجل و محکمی انجام نمی دهند فشارهای بین المللی از سوی مردم تاثیرگذار است.
3- یکی از نتایج مهم جنگ غزه این است که به روشنی، دوگانگی معیارهای حقوق بشر در جهان غرب را نشان داد. از نظر آنها، هزاران کودک و زن و سالمند فلسطینی که بدنهایشان با سلاح های ویرانگر و پیشرفته غربی تکه تکه شده است، ارزشی ندارند. کار به جایی رسیده که برخی سیاستمداران غربی از اسرائیل می خواهند قبل از ریشه کن شدن مقاومت فلسطین، وارد مذاکره برای پایان دادن به جنگ نشود حتی اگر بهای آن کشته شدن دهها هزار زن و کودک و سالمند و بیمار فلسطینی باشد.
4- در نوار غزه دو جنگ در جریان است که باید آنها را از یکدیگر تفکیک کرد: جنگ نخست که مقاومت علیه موجودیت جنایتکارانه و نامشروع رژیم صهیونیستی انجام می دهد و جنگ دوم، حمله هوایی برای کشتن غیرنظامیان و با خاک یکسان کردن محله ها و مناطق است. این حملات، مورد حمایت و زیر پوشش آمریکا است که با هواپیماهایش در این جنگ مشارکت دارد.
بازی جبهه اصلاحات در زمین رادیکال ها 

حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، در سخنانی به روند حاکم بر جبهه اصلاحات انتقاد کرده بود. او اشاره می‌کند که جبهه اصلاحات به طور کلی انتخابات را رها کرده و آن را برگه‌ای سوخته می‌داند. مرعشی می‌گوید که این سیاست ممکن است به اصلاح‌طلبان لطمه بزند و اوضاع را برای آنها بدتر کند.

عدم ورود جبهه اصلاحات به انتخابات این دوره ناشی از تفکر رادیکال‌هایی این جبهه مانند حزب اتحاد ملت و افرادی مانند سعید حجاریان است که از مدت‌ها پیش به نوعی طرح عبور از انتخابات را مطرح کرده‌اند. وقتی این گروه‌ها و این افراد توانستند فردی افراطی چون آذر منصوری را بر کرسی ریاست جبهه اصلاحات بنشانند پیش‌بینی می‌شد که جبهه اصلاحات ایران در زمین رادیکال‌ها بازی کند و این نیروها بتوانند فضای تصمیم‌سازی در جبهه اصلاحات را به دست بگیرند.
دستاوردسازی برای تل‌آویو در تهران!

«محسن امین‌زاده» از فعالان اصلاح‌طلب که پیش از این معاون وزیر خارجه دولت اصلاحات نیز بوده است، مدعی شد موفقیت‌های دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در منطقه نسبت به ایران خیلی بیشتر شده است! وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی امروز در منطقه حضور نظامی و راهبردی و دیپلماتیک دارد، مدعی تمایل کشورهای منطقه به این رژیم شد و این مسئله را محصول راهبردهای غلط ایران دانست. امین‌زاده در ادامه اظهارات عجیب خود می‌گوید: «کشورها در مناقشاتی که با ایران داشته‌اند، به سمت اسرائیل رفته‌اند و امتیاز گرفته‌اند و روابط‌شان را رسمی و علنی کرده‌اند و البته این پیروزی اسرائیل نتیجه راهبردهای بسیار غلط ایران هم هست.» این عضو جبهه اصلاحات در شرایطی که تمامی کارشناسان در جهان از پایان بازنمایی‌هایی مبنی بر «شکست‌ناپذیری» و «مظلوم‌نمایی» این رژیم بعد از جنگ سخن به میان می‌آورند و از شکست ترمیم‌پذیری آن می‌گویند، دستاوردهای این رژیم را بیان می‌کند! که هیچ دولتی در منطقه حاضر نیست علنا در کنار تل‌آویو بایستد.
پافشاری اصلاح طلبان بر گزاره «عدم اعتنا مردم به مساله فلسطین»
کیومرث اشتریان در روزنامه شرق نوشت: پرسش این است که چرا بخش‌هایی از مردمان از‌جمله برخی نخبگان و افراد مشهور ایرانی در برابر فاجعه نسل‌کشی در غزه موضع نمی‌گیرند؟ پاسخ را در خلع هویت سیاسی از آنان بجویید».
سال‌ها و بارها در این بیان پای فشرده‌ایم که سیاست‌زدایی از نیروهای اجتماعی و انحصار حکومت در یک تفکر ویژه آسیب‌های گوناگون دارد. یک آسیب، مهاجرت درونی فعالان سیاسی-اجتماعی است؛ یعنی مهاجرتی از جنس سکوت به ژرفای خود و جامعه. این، واکنشی به خلع هویت سیاسی از آنان است. هویت سیاسی برای هر جامعه‌ای و برای گروه‌های مختلف سیاسی-اجتماعی ضروری است تا بتوانند به حیات انسانی خود ادامه دهند. «از هویت داده ما را حق وجود». آنگاه که همه راه‌ها به باریکه‌ای ختم شود هر‌گونه موضع‌گیری مردمان تنها یک آبراهه تنگ برای ظهور و بروز دارد. آن‌هم آبراهه‌ای که در پایان به سود یک ارزش فکری خاص نشان داده می‌شود؛ آشکار است که افراد کناره می‌گیرند.

انتهای پیام/* 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.