شکست دیگری برای آمریکا/ پوتین در مسیر پیروزی بر غرب است

تحریم اصلی ترین سلاح آمریکا در برخورد با کشورهای مخالف سیاستهای استکباری است.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از بصیرت :  تحریم اصلی ترین سلاح آمریکا در برخورد با کشورهای مخالف سیاستهای استکباری است. تحریم جمهوری اسلامی ایران جهت واداری سازی تهران به درخواست های غیر مشروع غرب، تحریم ونزوئلا، کوبا، لیبی، روسیه، کره شمالی، چین و... از جمله کشورهایی است که آمریکا از سلاح تحریم علیه آنها استفاده کرده است. این در حالی است که ایالات متحده  از طریق تحریم نیز نتوانست سیاست های خود را به پیش ببرد که در اخرین نمونه آن می توان به تحریم روسیه با هدف فلج کردن اقتصاد این کشور اشاره کرد. در همین راستا در نشریه واشنگتن‌پست آمده است: امروز وضعیت تغییر کرده و چهره‌های شاخص تجاری روسیه بر این باورند که اقتصاد این کشور به ثبات رسیده است. تحریم‌های غرب که قرار بود فلج‌کننده باشد، حالا بی‌اثر شده و دولت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از هر زمانی باثبات‌تر به نظر می‌رسد.

در گزارش واشنگتن‌پست آمده است: " فروشگاه‌هایی که با خروج برندهای غربی از روسیه در پاساژها خالی مانده بود، حالا با برندهای روس جایگزین شده است و سرمایه‌گذاران روس که تا قبل از جنگ ثروت‌های هنگفت خود را در خارج از روسیه نگه می‌داشتند، امروزه با تحریم‌های غرب پول‌هایشان را به روسیه آورده‌اند. آن‌ها راهی ندارند جز اینکه ثروت خود را صرف سرمایه‌گذاری‌های داخلی در روسیه کنند."

بلومبرگ نیز در ماه سپتامبر گزارش داد که الیگارش‌های روس از آغاز جنگ دست‌کم ۵۰ میلیارد دلار به این کشور آورده‌اند.

همچنین در گزارش واشنگتن‌پست آمده است: "صنایع روسیه در حال شکوفایی هستند. شرکت‌های دفاعی پیشتاز هستند و احتمالاً برخی از آن‌ها در سال جاری رشد ۳۰ درصدی را تجربه می‌کنند. مسکو به فروش نفت و گاز به کشورهای خارجی از جمله هند، چین و کشورهای اروپایی ادامه می‌دهد و برخی از این فروش‌ها با میانجی‌گری ترکیه، جمهوری آذربایجان یا مصر صورت می‌گیرد. غرب شاید در قطع بخش اعظم ارتباطات خود موثر بوده باشد، اما بی‌شک تجارت روسیه با دیگر کشورهای جهان افزایش یافته است.
همچنین در پی آغاز جنگ روسیه و اوکراین، صندوق بین‌المللی پول تخمین زد که اقتصاد روسیه ۲.۳ درصد کوچک خواهد شد. همین سازمان در ژانویه ۲۰۲۳ تخمین زد که روسیه رشد اقتصادی ۰.۳ درصدی را تجربه می‌کند. این نهاد بین‌المللی در نهایت در ماه اکتبر پیش‌بینی کرد که روسیه در سال میلادی جاری رشد اقتصادی ۲.۲ درصدی خواهد داشت.
به گزارش این روزنامه آمریکایی، آنچه چهره‌های سرشناس اقتصاد روسیه را نسبت به پیروزی پوتین مطمئن‌تر کرده، معطوف شدن توجه ایالات متحده به جنگ غزه است. در نظر این چهره‌ها، غرب از اوکراین غافل شده و پوتین موضع خود را در دیدگان جهان جنوب بهبود خواهد بخشید، زیرا بسیاری از این کشورها با اظهارات مسکو مبنی بر هم‌دستی آمریکا در بحران غزه موافق هستند.
در انتهای این گزارش آمده است: ۲۰ ماه قبل، نخبگان و خواص روسیه متقاعد شده بودند که پوتین لقمه‌ای بزرگ‌تر از دهانش برداشته و برای این اشتباه محاسباتی خود هزینه‌ای سنگین پرداخت خواهد کرد؛ اما حالا بیشتر آنان تغییر عقیده داده‌اند. آن‌ها اکنون می‌دانند که رئیس‌جمهوری روسیه بنا ندارد جایی برود."

چندی پیش نیز خبرگزاری سی‌ان‌بی‌سی  اعتراف کرد که تحریم ایران توسط آریکا با شکست روبرو شده است. سی‌ان‌بی‌سی در گزارش تحلیلی خود در ارزیابی صادرات نفت ایران با استناد به شرکت‌هایی که جریان نفت را ردیابی می‌کنند، نوشت: در سال گذشته میلادی این میزان به بالاترین حد خود رسیده و علیرغم تحریم‌‎های واشنگتن، تهران سال جدید میلادی را با محموله‌های بیشتری برای ونزوئلا و چین آغاز می‌کند"

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.