خزعلی: ۸۰ درصد مجوزهای کسب و کار برای مشاغل خانگی بانوان بوده است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ویژه برنامه روز دانشجو گفت: مشاغل خانگی در این دولت رشد بسیار خوبی داشته است و ۸۰ درصد مجوزهایی که داده شده مربوط به مشاغل خانگی بانوان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس : ویژه برنامه روز دانشجو به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت با حضور انسیه خزعلی معاون امور زنان رئیس جمهور و زهره الهیان نماینده مجلس شورای اسلامی امروز برگزار شد.

معاون امور زنان رئیس جمهور در ابتدای جلسه ضمن تبریک فرارسیدن روز دانشجو، گفت: وظیفه داریم شرایط را برای فعالیت زنان جامعه فراهم کنیم. یکی از کارهایی که معاونت امور زنان انجام داده بحث سیاست گذاری در حوزه زنان است.

وی افزود: دستگاه های اجرایی باید این سیاست ها و قوانین را اجرا کنند ولی این مسائل باید رصد و احصا شود.

خزعلی ادامه داد: برای اولین بار در این دولت بانوانی از جانب رئیس جمهور در شورای های عالی منصوب شدند. 12 برنامه در حوزه زنان در این دولت اجرا شده است و پست مشاوره بانوان یکی از این موارد بوده است. 

وی افزود: از کسب و کارهایی که در حوزه خانواده انجام می شود نیز حمایت شده است.

خزعلی گفت: در برنامه هفتم برای اولین بار یک فصل به حوزه زنان و خانواده اختصاص داده شد و در حیطه های مختلف که نیاز به پشتیبانی از زنان و خانواده وجود دارد مسائل آن احصا شد.

وی افزود: قانون شغل منعطف نیز برای حمایت از زنان شاغل پیگیری شد. متاسفانه بعضی از قوانینی که وجود دارد سلیقه ای به آن عمل می شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: مشاغل خانگی در این دولت رشد بسیار خوبی داشته است. ۸۰ درصد مجوزهایی که داده شده مربوط به مشاغل خانگی بانوان بوده است. 

زهره الهیان نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: دانشجو همیشه نماد عدالتخواهی و آرمان خواهی بوده است. اگر آن زمان چهره استکبار با شهادت آن دانشجویان مشخص شد امروز چهره استکبار با شهادت هزاران فلسطینی رو شده است. 

وی افزود: جنایات رژیم صهیونیستی و کشته شدن هزاران فلسطین چهره واقعی استکبار جهانی را مشخص کرد.

الهیان گفت: عمق شعار زن زندگی آزادی امروز چهره خود را  در فلسطین  و جنایات علیه زنان نشان داده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاوردهای دولت و مجلس در حوزه زنان گفت: در قانون بودجه 1402 یک درصد از بودجه های کشور در حوزه زنان خرج و هزینه شد.

وی افزود: ساختار حوزه زنان در برنامه هفتم توسعه  نیز باید ارتقا پیدا کند و این مسئله تکلیف شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش میانگین سن ازدواج، و کاهش ۵ درصدی طلاق تا برنامه هفتم توسعه ریل گذاری خواهد شد.

انتهای پیام/م

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.