وحیدی: طبق فرمایشات رهبر انقلاب به‌دنبال ایجاد امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت در انتخابات هستیم

وزیر کشور گفت: در راستای فرمایشات رهبر انقلاب به‌دنبال ایجاد امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت هستیم و در این زمینه تلاش زیادی کردیم تا فضای مناسبی برای مشارکت حداکثری داوطلبان فراهم کرده و تلاش کنیم همه طیف‌ها و سلایق بیایند و به این اصرار داریم.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از تسنیم : حمد وحیدی وزیر کشور در برنامه‌ای که به‌مناسبت 16 آذر و روز دانشجو توسط بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در این دانشگاه برگزار شد، در پاسخ به سوالی درباره تحریم کالای رژیم صهیونیستی در کشور و تعلل این وزارتخانه در این رابطه گفت: در ایران کالای رژیم صهیونیستی نداریم و برخی شبهه کردند که مواد اولیه برخی نوشابه‌ها ساخت این رژیم است که در حال بررسی هستیم؛ زیرا باید مراقب رقابت برندها هم بود. هر زمان دستگاه‌های اطلاعاتی پس از بررسی نظر قطعی خود را اعلام کنند و اگر نظر
 
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مهمترین مسئله پیش رو ما انتخابات است. هر یک رأی بیشتر در انتخابات تقویت مقاومت را همراه دارد؛ زیرا مقاومت فلسطین با انتخابات ما هم‌زمان شده و حضور پرشور حمایت از غزه و مقاومت را به‌همراه خواهد داشت.

وزیر کشور با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دشمن برای القای ناامیدی و دلسردی مردم برای حضور در انتخابات گفت: دست‌هایی از دشمنان و حتی جریان‌های داخلی در این زمینه مشخص است که می‌خواهند با رواج ناامیدی مردم را از حضور در انتخابات دلسرد کنند. جمهوری اسلامی ایران در روند رشدی قرار گرفته که مشکلات هست اما روند ایجادشده خوب و دلگرم‌کننده است.

وحیدی با اشاره به اینکه وظیفه ما در وزارت کشور اجرای انتخابات است، گفت: در راستای فرمایشات رهبر انقلاب به‌دنبال ایجاد امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت هستیم و در این زمینه تلاش زیادی کردیم تا فضای مناسبی برای مشارکت حداکثری داوطلبان فراهم کرده و تلاش کنیم همه طیف‌ها و سلایق بیایند و به این اصرار داریم. سیاست دولت استفاده از همه نظرات در انتخابات است.

وی خطاب به حضار گفت: بخش زیادی از مشارکت برعهده شما دانشجویان است که در این چند روز مانده با جهاد تبیین مردم را برای آمدن پای صندوق رأی ترغیب کنید. گروه‌های سیاسی، تشکل‌ها و اقشار مختلف نیز باید در این راستا اقدام کنند.

وحیدی درباره استعفای معاون سیاسی وزارت کشور نیز گفت: درباره‌ی آن مسئله سوءتفاهمی شکل گرفت و‌ نمایندگان مجلس گمان کردند که بخشنامه، توهینی به آن‌هاست؛ توضیحات به آنان داده شده ولی آن‌ها قانع نشدند و‌ یک چالش ایجاد شد که صلاح نبود کشور درگیر این چالش‌ها شود. بنابر این، ما در راستای حل چالش‌ها به تشخیص خودمان با استعفای برادر عزیزمان موافقت کرده و به نظر ایشان احترام گذاشتیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری در این موضوع ضمن تدیید حساسیت جامعه دانشجویی نسبت به مسائل مختلف کشور گفت: بحث استیضاح  در آن زمان مطرح نبود؛ مردم به ما و مجلس رأی ندادند که اختلاف کنیم، بلکه رأی دادند تا مسائل کشور را حل کنیم. نظرات مختلف و متفاوت همیشه بین  قوا رخ می‌دهد که باید برای آن به راه‌حل رسید. مسیر حل مسئله در جبهه خودی و درون خانواده، همواره ایستادن بر مواضع قبلی نیست.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره علت جلوگیری از تجمع دانشجویان در مقابل کنسولگری ترکیه در تبریز نیز گفت: اگر قرار بود دانشجویان همواره در غالب کلیشه‌ای عمل کنند، اتفاقاتی مثل تسخیر رخ نمی‌داد و‌ باید در چارچوب خلاقیت و  عقلانیت حرکت کرد. در این راستا تجمعی صورت گرفت اما از آن مورد خاص جلوگیری شد. البته شاید برخی نیت خوبی داشته باشند اما ایا همه با نیت خوب در تجمعات شرکت می‌کنند؟ لذا برای رعایت ملاحظات امنیتی و جلوگیری از خدشه در روابط بین المللی درخواست شد تجمع جای دیگری برگزار شود.

وحیدی در بخش ابتدای سخنان خود با اشاره به نقش دانشجویان در حوادث مهم کشور گفت: انقلاب با حضور دانشجویان رقم خورد و به پیروزی رسید. با میدان‌داری دانشجویان در جنگ به پیروزی رسید و در حادثه تسخیر لانه جاسوسی و انقلاب فرهنگی با حضور خود جریان حاکم بر دانشگاه را عوض کردند.

وی گفت: دانشجویان در همه مقاطع به میدان آمدند، جریان علمی را به‌د‌وش کشیدند و ما را در حوزه‌های مختلف علم و فناوری بالا بردند و آماده‌اند گام دوم انقلاب را با یک‌ دوره جدیدی از انقلاب اسلامی که ان‌شاالله به تمدن نوین اسلامی متصل شود، شکل دهند.

وزیر کشور 16 آذر را نماد استکبارستیزی و مباره با سلطه دانست و گفت: این روز، روز حرکت‌های با بصیرت و شجاعانه دانشجویان است. بعد از خفقان ناشی از کودتای آمریکا در سال 1332، جوشش دانشجویان ضداستکبار در 16 آذر 1332 جریان عظیمی از حرکت و مبارزه را در کشور شکل داد.

وحیدی مبارزه با فساد و هم‌چنین عدالت‌طلبی و حرکت به سمت آینده را از ویژگی‌های دانشجویان و دانشگاهیان اعلام کرد که برای جامعه افتخارآمیز است.

وی در ادامه به موضوع مقاومت فلسطین اشاره کرد و گفت: این مسئله از جمله مهم‌ترین تحولات در پیچ تاریخی است. غزه از این اتفاقات جهانی است. شاهد رفت و آمد زیاد دولتمردان اروپایی و امریکایی طی چند روز گذشته به تل‌آویو بودیم. هیچ‌روزی نیست که از سطوح بالای مدیران آمریکایی کسی به اسراییل نرود. آمریکایی‌ها گفته بودند روزی که بعد از عملیات طوفان الاقصی به تلاویو رفتیم وضعیت را آن‌قدر وخیم دیدیم که گمان می‌کردیم همین امروز و فردا اسراییل از بین رود و بعد از آن مرتباً و نگرانانه حوادث را دنبال کرده و  آنجا حضور دارند.

وزیر کشور با اشاره به تاریخچه رژیم صهیونیستی گفت: جایگاه رژیم صهیونیستی قبل از انقلاب یک ماجرا است و بعد آن ماجرایی دیگر؛ بعد از انقلاب اسلامی همه صحنه‌ها تغییر کرد.

وحیدی تصریح کرد: فلسطین از مسیرهای سختی در این سال‌ها عبور کرده و در حالیکه برخی اوقات معادلات نظامی، سیاسی و مالی از عدم وقوع برخی تغییرات می‌گفت ولی نشدنی‌هایی شد که ملموس است. حماس از حضور چند چادر به این نقطه رسید که آمریکا با همه قدرتش ناچار شد رأساً وارد مقابله با آن در حمایت از اسراییل شود.

وی تاکید کرد: امروز در غزه صد تانک و نفربر از بین رفته و جنگ زمینی اسراییل شکست خورده و قدرت هوایی او نیز فقط کودکان و زنان را شهید می‌کند. قدرتی که خود را زمانی برترین نیروی نظامی می‌دانست امروز سلاح‌هایش را از آمریکا می‌گیرد و مقاومت تعیین‌کننده معادلات امروز است.

وزیر کشور افزود: تلاش کردند بگویند اینها را ایران هدایت می‌کند که ذیل این حرف اعتراف به قدرت ایران بود و تلاش برای نادیده گرفتن قدرت مقاومت با دست خود فلسطینی‌هاست. امروز مقاومت در غزه به‌عنوان درخت تناور مستقل عمل می‌کند. این عبرت مهمی برای کسانی است که در کشور عنوان می‌کردند قضیه فلسطین بسته شده و چاره‌ای جز سازش نیست؛ اگر بنا بود این حرف‌ها به نتیجه برسد امروز از فلسطین و فلسطینیان خبری نبود.

وحیدی خاطر نشان کرد: جریانی که درباره فلسطین صحبت کرد و «نه غزه نه لبنان» گفت گذشته‌هایی داشت؛ این شعار برای تسلیم شدن دانشگاه در برابر نگاه استکبارستیزی بود اما دانشگاه قدرت رو به جلو و بالندگی خود را حفظ می‌کند و‌ نمی‌تواند کنار کسانی باشد که در قضیه غزه سکوت کرده یا این جنایات را تایید می‌کنند. این راه ادامه دارد و طوفان الاقصی مسئله‌ای مهم در تحولات منطقه است.

انتهای پیام/م

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.