کلیدی برای تحول در جامعه/ معجزه‌ای در پس مشارکت پرشور

مقام معظم رهبری به خوبی به تاثیر و جایگاه مشارکت عمومی واقفند و بر حضور پرشور در انتخابات تاکید کرده و این حضور و مشارکت را زمینه‌ساز تحول و تعیین‌کننده سرنوشت جامعه می‌دانند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از بصیرت: 

مشارکت عمومی در تصمیمات مهم در تمام جوامع دنیا عاملی برای تغییرات تاثیرگذار در جهت توسعه و پیشرفت است عاملی که اگر جامعه‌ای از آن بی‌نصیب باشد می‌تواند سبب دست درازی‌های دشمنان و دخالت‌های بین‌المللی گردد چرا که نقش سرمایه اجتماعی آن نظام مدنی در سرنوشت گروهی کم‌رنگ و بی‌اثر بوده است.
عاملی که مقام معظم رهبری به خوبی به تاثیر و جایگاه آن واقفند و بر حضور پرشور در انتخابات تاکید کرده و این حضور و مشارکت را زمینه‌ساز تحول و تعیین‌کننده سرنوشت جامعه می‌دانند.

لزوم مشارکت قوی و پرشور
ایشان در سخنرانی اخیر خود مردم را برای حضور در انتخابات آن هم با خصوصیاتی، چون «مشارکت قوی و پرشور، رقابت واقعی جناح‌ها و دیدگاه‌های مختلف، سلامت حقیقی و امنیت کامل» تشویق می‌کنند. اگر بخواهیم نقادانه و تحلیلگرانه به این ۴ خصوصیت عنوان شده بنگریم باید توضیح داد که وقتی ملتی پرشور و قوی در صحنه مهم و سرنوشت ساز خود حضور یابد، وقتی با مطالعه و تحقیق افراد پرتوان و مستعد و خدوم را برای حضور و خدمت در مهمترین جایگاه قانونگذاری نظام برگزینند، قطعا شاهد تحولات شگرفی در آینده انتخاب خود خواهند بود.
وکلایی که بدون شک از فیلتر‌های صلاحیتی بسیاری گذشته‌اند تا به جایگاه انتخاب توسط آن‌ها برسند و قطعاً می‌توانند از سوی مردم در مواقع بحران و حساس تصمیمات تاثیرگذار بگیرند.

رقابت سالم و واقعی جناح‌های مختلف
رهبری همچنین بر رقابت واقعی جناح‌ها و دیدگاه‌های مختلف تاکید می‌کنند؛ رقابتی که مسلماً می‌تواند با حضور نظرات مختلف و دیدگاه‌های سالم و متفاوت، تحولات سازنده‌ای در سپهر سیاسی کشور که خود کلیدی برای تحولات اساسی و سرنوشت‌ساز در عرصه اقتصادی و فرهنگی خواهد بود، به دنبال بیاورد و دست دشمن را از دستکاری‌های فرهنگی و سنگ‌اندازی‌های اقتصادی در نظام قانونگذاری و بعد هم اجرایی کوتاه کند. چنانچه در دوره‌های قبلی با تحریم و فشار دشمن برای تغییر تصمیمات و سرنوشت کشور نقش آرای نمایندگان با دیدگاه‌های مختلف حزبی و جناحی نقش مهمی در ادامه مسیر دشمن و نحوه برخورد با شرایط داشته است.

جمهوریت و اسلامیت در گرو انتخابات سالم
رهبری جمهوریت و اسلامیت نظام را هر دو به انتخابات وابسته می‌دانند چرا که تحقق جمهوریت و مردم‌سالاری و حاکمیت مردم در اداره کشور هیچ راهی جز برگزاری انتخابات ندارد. تصمیم و حضوری که سال‌های سال در دوران شاهنشاهی از مردم دریغ می‌شد و تنها یک نفر و اطرافیانش در سرنوشت کشور، منابع و مردم دخیل بود لذا با هر فرمانی و هر تصمیمی ولو بر ضد جامعه مدنی و گاه تنها برای خوش خوشان مستکبرانی که در لباس دوست وارد می‌شدند کشور را از مسیر تحولات اساسی به مسیر بی‌بازده‌ای که دشمن نشان می‌داد هدایت می‌کرد.

اغتشاش و هرج و مرج در نبود انتخابات سالم
مطابق با نظر رهبری نبود انتخابات موجب برقراری دیکتاتوری یا هرج و مرج و ناامنی و اغتشاش می‌شود چرا که وقتی در سرنوشت خود دخیل نبوده و بی‌مسئولیت باشی بی‌شک در مسیر تحقق اهداف گروهی جامعه هم قدم بر نمیداری و خیلی راحت با جهت دهی و سیاه نمایی دشمن همراه شده و رفته رفته جامعه به ناامنی و اغتشاش کشیده میشود.

معجره‌ای در پس حضور مردم
مقام معطم رهبری انتخابات را تنها مسیر صحیح و حقیقی در جهت تامین حاکمیت ملی مردم می‌دانند و مشارکت قوی در انتخابات را معجزه‌آفرین می‌دانند؛ معجزه‌ای که ارمغان آور یکدلی و وحدت ملی خواهد بود و قطعا ملتی را که وحدت داشته و دست در دست هم دارند کوهی با انرژی هسته‌ای هم نخواهد توانست جابجا کرده یا حتی تکان دهد و به گفته ایشان حضور پرقدرت مردم در صحنه، قدرت ملی می‌آورد و قدرت ملی موجب امنیت می‌شود که امنیت نیز زمینه‌ساز پیشرفت علمی، شکوفایی اقتصادی و حل مشکلات گوناگون اقتصادی، سیاسی و فرهنگی می‌شود و ماکدا انتخابات، پایه و زمینه‌ساز تغییر و تحولات کارساز و مهم است.

تحول‌آفرینی در سایه مشارکت عمومی
شاید به دلیل همین نقش تحول آفرین و مهم است که دشمن با سیاه نمایی به دنبال کاهش حضور مردم است تا راحت‌تر بتواند رقیب خود در مسیر توسعه و تحول از میدان خارج کند. سال‌های سال است دشمنان این نظام و انقلاب به دنبال منزوی کردن جامعه مدنی ما هستند چرا که به خوبی می‌دانند وقتی جامعه‌ای مسلمان، مصمم و ایرانی دست در دست هم بدهند کوه را با اراده خود جابجا خواهند کرد! تحولی که دشمن نمیخواهد برای ما رقم بخورد لذا با تبلیغات منفی به دنبال این است که نشان دهد انتخاب ما نقشی در آینده ما ندارد و همه افراد توصیه‌ای وارد میدان خدمت میشوند لذا از حضور پرشور مردم در انتخابات با ترفند‌ها و سیاه نمایی و تبلیغات سو بسیار جلوگیری خواهد کرد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.