سرلشکر سلامی: رخسار و سیمای نوینی از قدرت مدرن‌‌ دریایی سپاه نمایان شد/ برای شکست ‌دشمن‌ قدرت‌سازی می‌کنیم

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با به‌روزرسانی تجهیزات و امکانات دفاعی به‌شکل مطلوب و ایده‌آل می‌رسیم ما برای شکست نخوردن تلاش نمی‌کنیم برای شکست دادن دشمنان قدرت‌سازی می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از تسنیم  از بندرعباس، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین الحاق ناو شهید ابومهدی و 100 شناور موشک‌انداز به نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: در شکل مطلوب و مناسب نقطه محوری و کانونی قدرت ما به‌شکل شکست دادن دشمن است ما برای شکست نخوردن تلاش نمی‌کنیم برای شکست دادن دشمنان قدرت‌سازی می‌کنیم.

وی افزود: این واقعیت در قلب و ذهن فرماندهان و رزمندگان ما جلوه‌ای قدرتمند و انگیزه‌ای حرکت‌آفرین ایجاد کرده و در واقعیت صحنه و طراحی سامانه‌ها و در گسترش کمّی و کیفی تجهیزات و طراحی صحنه در طراحی سامانه‌ها در گسترش کیفی و کمّی تجهیزات در طراحی راهبردهای تهاجمی و دفاعی و ساخت اصول و دکترین نظامی و در شکل هندسی و قابلیت‌های فنی و فناورانه سامانه‌های ما همه این حقیقت به یک هویت مجسم تبدیل شده است.

سردار سلامی گفت: ما امروز با ورود این سامانه‌های جدید رخسار و سیمای نوینی از مدرن‌تر شدن قدرت دریایی سپاه را می‌بینیم، اساس کار ما بر دو حقیقت استوار است؛ یکم، تأثیر اصول دکترینی بر توسعه قدرت و دوم، تأثیر راهبردها بر گسترش قدرت است این گسترش محصول تلاقی دکترین دفاع دریایی ما و راهبرد دفاع دریایی ماست.

وی تصریح کرد: در توسعه دکترین معتقدیم صحنه جنگ را ما باید تعیین کنیم چرا که دریا یک محیط سیال است و هر کسی بتواند در هر نقطه‌ای از دریا موقعیت نبرد را انتخاب کند ابتکار عمل در دست اوست، بنابراین ما بر امتداددهی و انبساط قدرت در اعماق دریاهای آزاد فکر می‌کنیم. 

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نیروی دریایی ما باید قادر باشد نیروی دشمن را هر جا ایستاده به او دست یابد و نبرد نزدیک در دوردست را با دشمن اجرا کند.

وی تأکید کرد: ما ضعف‌های دشمن را می‌شناسیم بسیاری از این ضعف‌ها ذاتی هستند و جبران‌پذیر نیستند و دشمن نمی‌تواند این ضعفها را از جمله عظیم‌الجثه بودن و کم‌تحرک بودن را جبران کند.

سردار سلامی گفت: بخشی از قدرت دریایی ما ناشی از میل به غلبه به ضعفهای دشمن در گسترش قدرت مرتبط است که این از شکل عملیاتی توسط مهندسان و دانشمندان به اشکال فنی و هندسی و سیستم‌ها و سامانه‌ها تبدیل می‌شود، این یعنی تبدیل تفکر و اندیشه دفاعی از میدان به کارخانه و عرصه طراحی انجام می‌شود تا ما بر اساس یک منطق دقیق بتوانیم توسعه قدرت را پیاده‌سازی کنیم، بنابراین در عقبه این قدرتی که می‌بینید جریان وسیعی از اندیشه و تفکر نوآورانه وجود دارد. 

وی اضافه کرد: ما اصول دیگری هم داریم که آن هم اصل خوداتکایی نیروی دریایی در نبرد است، نیروی دریایی در دریا یک نبرد کامل را اجرا می‌کند، یعنی یک سامانه کامل است و استقلال رزمی در هر سطحی از نیروی دریایی وجود دارد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.