تاکید چندباره بر یک موضوع مهم؛

بازخوانی چند سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب/ مسئولین چه کار می‌کنند؟!

متأسفانه برخی از مسئولین در دام تحلیل های سطحی و عوامانه گرفتار شده اند و یا اگر اقداماتی هم انجام می دهند، اقدامات متناسب با یک جنگ تمام عیار نیست.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از جهان نیوز : جهان نيوز: دیماه سال قبل بود که رهبر انقلاب در دیدار با اقشار بانوان و در بحبوحه فتنه، در مورد موضوع حجاب مسائلی را مطرح کردند. ایشان فرمودند: «حجاب یک ضرورت شریعتی است؛ شریعت است؛ ضرورت شرعی است؛ یعنی هیچ تردیدی در وجوب حجاب وجود ندارد؛ این را همه باید بدانند. این که حالا خدشه کنند، شبهه کنند که آیا حجاب هست، لازم است، ضروری است، نه، جای خدشه و شبهه ندارد؛ یک واجب شرعی است که باید رعایت بشود ...»

 
ایشان ابتدای امسال نیز در دیدار با مسئولین نظام، بیان کردند: «در مسئله‌ی پوشش، خب بله، مسئله‌ی حجاب محدودیتِ شرعی و قانونی است؛ آنجا محدودیتِ دولتی نیست، قانونی است و شرعی است؛ کشف حجاب، حرام شرعی و حرام سیاسی است؛ هم حرام شرعی است، هم حرام سیاسی است ... جاسوس های دشمن، دستگاه‌های جاسوسی دشمن، دنبال این قضیه {سیاست رفع حجاب و مبارزه‌ی با حجاب} هستند ... به هر حال، این مسئله قطعاً حل خواهد شد. امام، در اولین هفته‌های انقلاب، مسئله‌ی حجاب را الزاماً و قاطعاً بیان کردند؛ جزو کارهای اوایلِ امامِ راحل (رضوان الله علیه) این بود. حالا هم حل خواهد شد ان‌شاءالله. منتها همه توجه داشته باشند که دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده، ما هم باید با برنامه و نقشه وارد بشویم؛ کارهای بی‌قاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد». 
 
 همچنین در دیدار اخیر که با بانوان داشتند، به این موضوع اشاره کردند: «دو نکته‌ی مهم در نگاه اسلام هست؛ یعنی اینکه عرض کردیم راه باز است برای بانوان در همه‌ی زمینه‌ها ــ فعالیت های اجتماعی و سیاسی و غیره ــ در کنار دو نکته‌ی مهم است که اسلام روی این دو نکته حساس است: یک نکته مسئله‌ی خانواده است که اشاره کردم، یک نکته مسئله‌ی خطر جاذبه‌ی جنسی است؛ خطر جاذبه‌ی جنسی! اسلام روی این حساس است. اسلام از اینکه محیط و فضا جوری باشد که لغزشگاه جاذبه‌ی جنسی ــ که یکی از لغزشگاه‌های بسیار خطرناک است ــ زن را یا مرد را دچار مشکل بکند، ما را پرهیز می دهد؛ باید مراقبت داشت. و حجاب در این زمینه است؛ مسئله‌ی حجاب یکی از چیزهایی است که می تواند در خطر جاذبه‌ی جنسی محدودیت ایجاد کند؛ از این جهت در اسلام روی مسئله‌ی حجاب تأکید شده. .. بنابراین، این دو حساسیت باید رعایت بشود: هم مسئله‌ی حجاب بایستی به معنای واقعی کلمه رعایت بشود، هم مسئله‌ی خانواده و حضور در خانه و نقش «مادری» که مهم‌ترین نقش است».
 
به فاصله کوتاه و تنها چند روز پس از این سخنان، ایشان در دیدار با مردم قم تصریح کردند: «یکی از عواملی که برای بیرون بردن مردم از صحنه به کار می گیرند، بی‌اعتقاد کردن مردم و بی‌اعتنا کردن مردم به عوامل حضور و شجاعت و قدرت است که در ‌رأسش ایمان دینی است، در رأسش تشرّع است. دارند تلاش می کنند، تبلیغات می کنند، کار می کنند؛ دشمن مشغول کار است. مسئولین ما باید در این زمینه‌ها هرچه می توانند تلاش کنند، هرچه می توانند کار کنند. مسئله‌ی حجاب و این قضایای حجاب را با این چشم نگاه کنید. مسئله صرفاً این نیست که حالا قضیه‌ی حجاب را یک عده‌ای نمی دانند یا ملاحظه نمی کنند؛ نه، یک عده‌ای انگیزه دارند ــ البته عده‌ی کمی ــ برای مخالفت و معارضه»
 
اگر فقط همین چهار مورد سخنرانی رسمی رهبر انقلاب را – از ابتدا تا انتها - مدنظر قرار دهیم، معظم له در بیاناتشان، بیش از 40 مرتبه از کلید واژه «حجاب» استفاده کرده اند که این بسیار جای تأمل دارد. در نظر بگیرید که این، از دیماه سال گذشته تا دیماه امسال است و غیر از جلسات خصوصی ایشان و همچنین غیر از بیانات سال های قبل ایشان است.

با این همه تأکیدی که از سوی رهبر انقلاب در مورد حجاب صورت می گیرد، بدون شک حجاب و عفاف نیز یکی از اولویات و کارهای مهمی است که باید از سوی مسئولین دنبال شود. زیرا این موضوع، یک موضوع و مسئله فردی یا حکم فقهی عادی نیست، بلکه یک موضوع و مسئله چند وجهی است که غفلت از آن، بعضاً عواقب غیر قابل جبران به همراه دارد.
در هر صورت، همه اینها نشان از این دارد که سکاندار انقلاب، در زمانی که جنگ همه جانبه علیه حجاب و عفاف صورت گرفته است، در خط مقدم این نبرد قرار دارد و با همه هجمه هایی که صورت گرفته، محکم و قاطع پشت حجاب ایستاده است. وقتی فرمانده و سکاندار در خط مقدم است و از آبرو و اعتبار خود مایه می گذارد، شایسته نیست که دیگران دچار حواشی شوند یا نسبت به آن توجه کافی نشان ندهند و مانند مسائل عادی با آن روبرو شوند.

متأسفانه برخی از مسئولین در دام تحلیل های سطحی و عوامانه گرفتار شده اند و یا اگر اقداماتی هم انجام می دهند، اقدامات متناسب با یک جنگ تمام عیار نیست. رهبر انقلاب تصریح کردند: «مسئولین ما باید در این زمینه‌ها هرچه می توانند تلاش کنند، هرچه می توانند کار کنند»؛ علاوه بر این، سال گذشته هم اشاره کردند که با برنامه و نقشه باید وارد شویم.

در پایان باید بگوییم که با این دستفرمان که از سوی برخی مسئولین مشاهده می کنیم، وضعیت نگران کننده حجاب و عفاف، برطرف نخواهد شد، مگر اینکه نوع نگاه ها و عملکرد مسئولین تغییر کند و به صورت جدی وارد میدان شوند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.