ادعای آمریکا: دو حمله موفق علیه انصارالله یمن انجام دادیم

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه خاورمیانه موسوم به سنتکام ادعا کرد: در چارچوب دفاع از خود دو حمله موفقیت‌آمیز علیه انصارالله یمن انجام دادیم.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از ایرنا :  ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه موسوم به سنتکام روز شنبه به وقت محلی گفت: ایالات متحده آمریکا روز جمعه دو حمله موفق در دفاع از خود علیه حوثی‌های (انصارالله) مورد حمایت ایران در دریای سرخ انجام داد.

سنتکام در بیانیه ای افزود: اهداف شامل یک موشک کروز ضد کشتی متحرک و یک شهپاد در یمن بود.

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه ادعا کرد این موشک را به عنوان یک "تهدید قریب الوقوع" برای کشتی های نیروی دریایی آمریکا و کشتی های تجاری در منطقه شناسایی کرد.

سنتکام همچنین گفت که «حوثی ها» (انصارالله) چهار موشک بالستیک ضد کشتی از مناطق تحت کنترل خود در یمن به سمت دریای سرخ پرتاب کردند.

فرماندهی مرکزی آمریکا اضافه کرد: از بعد از ظهر (به وقت صنعا)، ۱۶ فوریه تا ساعت ۱ بامداد ۱۷ فوریه، چهار موشک بالستیک ضد کشتی از مناطق تحت کنترل حوثی های (انصارالله) یمن تحت حمایت ایران به سمت دریای سرخ پرتاب شد. تخمین زده می شود که حداقل سه موشک به سمت کشتی تجاری ام تی پولاکس با پرچم پاناما، متعلق به دانمارک و ثبت پاناما پرتاب شده است.

سنتکام مدعی شد: هیچ آسیب یا خسارتی از این کشتی یا هر کشتی دیگری در منطقه گزارش نشده است.

به گزارش ایرنا، پایگاه‌های نظامی ایالات متحده آمریکا در عراق و سوریه از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهرماه) هدف حملات پهپادی، راکتی و موشکی قرار گرفته اند. گروههای مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) از جمله در عراق و سوریه و نیز نیروهای یمنی به دنبال اقدام رژیم اسرائیل در تلافی عملیات طوفان الاقصی و بمباران نوار غزه و حمایت واشنگتن از این حملات، به ایالات متحده هشدار داده اند که پایگاه‌های آمریکا در منطقه را مورد هدف قرار خواهند داد.

این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی اسرائیلی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد. نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل، حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

آمریکا و انگلیس با همراهی ۸ کشور دیگر، ۲۱ دی ماه جاری برابر با ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، به مواضع انصارالله یمن حمله کردند.

شورای امنیت سازمان ملل ۲۰ دی ماه جاری برابر با ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴، قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده آمریکا و ژاپن را با شماره ۲۷۲۲ علیه انصارالله یمن درباره حملات در دریای سرخ بدون اشاره به دلیل اصلی این حملات و حمایت‌های واشنگتن از رژیم اسرائیل در بمباران غزه، تصویب کرد.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا ۱۸ ژانویه ۲۰۲۴ برابر با ۲۸ دی ماه ۱۴۰۲ در بیانیه ای اعلام کرد واشنگتن بار دیگر جنبش انصارالله یمن را در فهرست گروه‌های به اصطلاح تروریستی خود قرار داده است و این تصمیم پس از ۳۰ روز اجرایی می‌شود.

وزارت خارجه آمریکا، ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۲) انصارالله یمن را یک گروه «تروریست جهانی ویژه» معرفی کرد و وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز اعلام کرد تحریم‌هایی که ایالات متحده آمریکا به دلیل حملات حوثی ها (انصارالله) یمن به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ علیه این گروه اعمال کرده است، از امروز وارد مرحله اجرایی شد.

دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۲۰۲۱ و با هدف تسهیل در مذاکرات صلح یمن، نام جنبش انصارالله را از فهرست تروریستی واشنگتن خارج کرده بود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.