موافقت وزارت خارجه آمریکا با فروش تسلیحات به اعراب خلیج فارس به بهانه پیشبرد امنیتی

وزارت خارجه آمریکا با فروش موشک‌های هدایت شونده، جنگنده‌های اف -۱۸ و کمک‌های لجستیکی به اعراب حاشیه خلیج فارس موافقت کرده است...

هادی نیوز: وزارت خارجه آمریکا در اقدام‌هایی که آن‌ها را به جهت حفظ ثبات منطقه و تقویت متحدانش عنوان کرده است با فروش موشک‌های «جاولین» به قطر به ارزش 20 میلیون دلار، فروش جنگنده‌های «اف -18» به کویت و کمک لجستیکی و ارتقای جنگنده‌های «اف -16 » عمان و البته تجهیز و آموزش نیروی نظامی این کشورها موافقت کرده است.

در وبگاه آژانس همکاری امنیتی دفاعی آمریکا در این زمینه آمده است: فروش این تجهیزات و کمک به بهبود امنیت شرکای امنیتی چون قطر در خدمت پیشبرد اهداف سیاست خارجی آمریکا است. قطر شریکی مهم در پیشرفت سیاسی و اقتصادی منطقه خلیج فارس است و برآورده کردن نیازهای این کشور موجب می‌شود قابلیت‌های قطر در برابر تهدیدهای امنیتی علیه زیر ساخت‌های نفتی و گازی‌اش ارتقا یابد. این کشور مشکلی برای دریافت این موشک‌ها ندارد. البته این سلاح‌ها باعث تغییری اساسی در توازن قوای منطقه نمی‌شود.

 وزارت خارجه آمریکا همچنین با فروش، تجهیز و پشتیبانی جنگنده‌های «اف -18 ای سی و دی» به کویت موافقت کرده است. این قرارداد نظامی با کویت به ارزش 420 میلیون دلار است.

وبگاه یاد شده در این زمینه نوشت: کویت نقش مهمی را در کمک به آمریکا در پیشبرد ثبات خاورمیانه دارد زیرا این کشور امکان استفاده از پایگاه‌هایش و تردد نیروهای آمریکا در منطقه را می‌دهد.

 وزارت خارجه آمریکا همچنین با کمک لجستیکی 260 میلیون دلاری در تجهیز جنگنده‌های «اف – 16» عمان موافقت کرده است.

در توصیف این کمک تجهیزاتی به عمان نیز آمده است: این امر موجب تقویت روابط نظامی آمریکا و عمان و کمک به امر آموزش ارتش این کشور می‌شود.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.