دایره‌المعارفی از اطلاعات گوناگون

روزنامه «السفیر» لبنان در یادداشتی به قلم «علی شهاب» به خصوصیات و ویژگی بارز و ممتاز مقام معظم رهبری و تدبیر ایشان درباره تحولات داخلی و منطقه‌ای اشاره کرد و نوشت: ...


  روزنامه «السفیر» لبنان در یادداشتی به قلم «علی شهاب» به خصوصیات و ویژگی بارز و ممتاز مقام معظم رهبری و تدبیر ایشان درباره تحولات داخلی و منطقه‌ای اشاره کرد و نوشت: همواره یاران آیت‌الله[العظمی] سیدعلی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، از توانایی ایشان در تحلیل و آینده‌نگری و موضع‌گیری مناسب درخصوص مهم‌ترین رویداد‌ها غافلگیر شده‌اند، که از آن جمله می‌توان به روند سازش پیش از ترور «اسحاق رابین»، آزادسازی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ میلادی، اشغال عراق و عقب‌نشینی از آن، جنگ ۲۰۰۶ لبنان و رویداد‌های داخلی به‌ویژه پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ اشاره کرد. امروز نیز رهبر، دانش و ظرافت و ژرف‌اندیشی سیاسی خود را درخصوص پرونده سوریه به عرضه گذاشته است. برخی از مسئولان ایرانی از نسل‌های اول و دوم انقلاب اسلامی نقل می‌کنند که در آغاز تحولات سوریه بعضی از مسئولان ایران معتقد بودند نظام سوریه چند ماهی بیشتر دوام نخواهد آورد؛ اما رهبر جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه این ارزیابی را قبول نکرد و به حمایت از نظام سوریه ادامه داد. باید خاطرنشان کرد این موضع‌گیری قوی ایران بود که روسیه و چین را به صف‌بندی پشت سوریه واداشت. البته این به هیچ‌وجه به معنای پذیرفتن اشتباهات صورت گرفته توسط نظام حاکم در سوریه از سوی آیت‌الله[العظمی] خامنه‌ای نیست.
   آیت‌الله[العظمی] خامنه‌ای را می‌توان به دائره‌المعارفی تشبیه کرد که انواع گوناگون اطلاعات را در خود جای داده است. او ضمن اینکه کارشناس درجه یک مسائل نظامی و راهبردی است، مرد سیاست و عالم به موازین جهانی قدرت است و می‌تواند تمامی سرنخ‌های بازی داخلی را با تمام سختی‌هایی که دارد، در دست گیرد که رویدادهای پس از انتخابات ایران، شاهد خوبی بر آن است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.