توهین و آزار مسافران ایرانی در فرودگاه دوحه

چندي پيش خبري مبني بر مشکلات مسافران ايراني در فرودگاه قطر ازجمله مشکلاتي در نحوه جابه‌جايي، صدور ويزا و اسکان در هتل‌هاي اين کشور منتشر شد.

 

به گفته برخي مسافران ايراني که در فرودگاه دوحه با اين مشکلات مواجه شدند، مسئولان ايراني در سفارت ايران در قطر، در جريان مسائل پيش‌آمده قرار گرفته‌اند؛ اما تاکنون آن‌طور که شايسته بوده، موضوع را پيگيري نکرده‌اند. تعدادي از مسافران ايراني که به قطر رفت‌وآمد دارند، در تماس با خبرنگاران، در مورد نحوه برخورد مسئولان قطري چنین گفتند: طبق قوانين هواپيمايي در قطر، در پروازهايي که با انتظار بيشتر از هشت ساعت همراه است، مسافران با داشتن ويزاي موقت، امکان اسکان در هتل‌هاي اين کشور را خواهند داشت؛ اما در تأخیر پروازهای ايراني‌ها در فرودگاه قطر که بعضاً به‌دليل مشکلات سياسي رخ می‌دهد، مسافران ايراني با پروازهايي که نزديک به بيست ساعت معطلي دارند، اجازه خروج از فرودگاه را هم ندارند و امکان استقرار در هتل‌ها نیز برایشان میسر نیست!

وي ادامه داد: اگرچه امکان انتقال به هتل از طريق ويزاي موقت صورت مي‌پذيرد و صدور ويزاي موقت بيشتر از ده دقيقه زمان نمي‌برد؛ اما مسافران ايراني بعد از استقرار در فرودگاه، از ديگر مسافران جدا می‌شوند و به‌صورت توهين‌آميز پس از معطلی به سالن ترانزيت منتقل می‌گردند و باوجود تعهد خطوط هوايي قطر به مسافران، ويزاي موقت براي مسافران ايراني صادر نمي‌شود.

اين مسافران ايراني تصريح کردند: مقامات قطري به ما اعلام کرده‌اند به‌دليل مشکلات سياسي، اداره ويزاي قطر اجازه استقرار در هتل را به مسافران ايراني نخواهد داد. به‌همين دليل، خروج از فرودگاه نيز براي مسافران مقدور نيست. گفته می‌شود این برخوردهای زشت با مسافران سوری نیز انجام می‌گیرد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.