سقوطی که پیش‌بینی شده بود!

محسن مخملباف : می‌خواستم با این فیلم، پرسش‌هایی را درباره مذهب و رابطه آن با خشونت مطرح کنم[!]

 

 

در برنامه مرور آثار محسن مخملباف، بعد از نمایش فیلم «باغبان»، که فیلم مشترک او و پسرش، میثم مخملباف، درباره بهائیت است و در سرزمین‌های اشغالی فیلم‌برداری شده، وی در جلسه پرسش و پاسخ درباره هدفش از ساخت این فیلم گفت: می‌خواستم با این فیلم، پرسش‌هایی را درباره مذهب و رابطه آن با خشونت مطرح کنم[!] به اعتقاد من وقتی دین می‌تواند توده‌های عظیمی را به خشونت برانگیزد، چرا نتواند پیام‌آور صلح باشد. او همچنین گفت: «من نه زرتشتی‌ام، نه مسلمان، نه یهودی و نه بهائی؛ بلکه یک فیلمساز بی‌دینم که درباره مذهبی که در ایران تابو شناخته می‌شود، فیلم ساخته‌ام.»

گفتنی است مخملباف در فتنه 88 نقش بسیاری داشت و خود را همواره نماینده سران فتنه در خارج از کشور می‌دانست و می‌داند و از طرف سران فتنه با رسانه‌های غربی و صهیونیستی حرف می‌زند و جالب اینکه، هیچ‌گاه هم مورد اعتراض موسوی و کروبی قرار نگرفته است.

شهيد آويني درباره مخملباف گفته بود: «آدمی مثل او هرگز به جواب نخواهد رسید. شكاك است؛ اما این شك را مقدمه‌ رسیدن به یقین و بعد هم قطعیت و قاطعیت قرار نمی‌دهد. فقط شك می‌كند و دیگران را به شك می‌اندازد و بعد هم رهایشان می‌كند، چرا كه خودش هم به جواب نرسیده است... وقتی كه به سینمای مخملباف می‌روی، باید قبول كنی كه یك‌ساعت‌ونیم از زندگی‌ات را در یك فضای آكنده از بدخلقی، عصبانیت، ظاهرگرایی، تردید، نهیلیسم مزمنِ بدخیم، سیاه‌اندیشی، سرگردانی و عوام‌فریبی سر كنی.»

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.