سرلشکر باقری: ایران برای حفظ منافع خود رویکرد آفندی هم دارد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت که در حفظ منافع ایران ممکن است رویکرد آفندی داشته باشیم. جمهوری اسلامی در مواجهه با تهاجم احتمالی دشمن دست روی دست نخواهد گذاشت.

هادی نیوز:  سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز در حاشیه هفتمین جلسه هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جمع خبرنگاران گفت  با توجه به این که  در آستانه چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی قرار گرفته‌ایم،3 مجموعه نمایشگاه  با محتوای آثار و دستاوردهای انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح در صنعت دفاعی و عرصه های مختلف تحول و دستاوردهای هوایی و نقش نیروهای مسلح در سازندگی کشور به خصوص محرومیت زدایی در محل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مصلی امام خمینی(ره) و محدوده مهرآباد جنوبی  برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این جلسه ابلاغ شد که با بسیج امکانات در روزهای باقیمانده این نمایشگاه بازگشایی شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: همچنین با تصویب اعضا در هیئت امنای بنیاد حفط آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء و معاون آموزش و پژوهش ستاد کل نیروهای مسلح به جمع اعضای هیئت امنای افزوده شدند.

سرلشکر باقری به دستورات این جلسه اشاره کرد و گفت که اولین موضوع تهیه و تصویب آیین نامه نحوه اداره مراکز فرهنگی و موزه های دفاع مقدس استانهای کشور بود که تا به حال 15 موزه استانی آغاز به‌کار کرده اند و 6 موزه امسال عملیات اجرایی آنها پایان یافته و در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

وی افزود: درباره نحوه اداره این مراکز در استانها و هم افزایی دستگاه های لشکری و کشوری و همچنین مجموعه هنرمندان و پیسشکوتان و علاقمندان به حضور در این صحنه و نشر ارزش های دفاع مقدس،  آیین نامه‌ای مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و به‌زودی ابلاغ و اجرا می شود.

رئیس کل نیروهای مسلح گفت: آیین‌نامه‌های نیز درباره نحوه نظارت بر آثار هنری در حال تولید در کشور - آن‌گونه که واقعیات دفاع مقدس را در آثار هنری فراروی افکار عمومی قرار دهد،-  تهیه شد به نحوی که سخت گیری های موجود باعث کاهش آثار تولیدی در این حوزه نشود و از موازی کاری جلوگیری شود‌.

وی ادامه داد: درباره حمایت از آثار هنری دفاع مقدس نیز مقرر شد این آیین نامه به شورای هماهنگی ارجاع شود و با حضور وزیر ارشاد و رئیس سازمان صدا و سیما، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر اعضای جلسه این آیین نامه با اصول ذکر شده مورد بازبینی قرار گیرد.

سرلشکر باقری اظهار کرد: دستور سوم تصویب بودجه سال 98 بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بود که براساس آنچه که در لایحه دولت به مجلس ارائه شد، مورد تایید اعضا قرار گرفت و تصویب رسید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به سوالی مبنی بر تغییر رویکرد نیروهای مسلح از پدافندی به آفندی گفت: ما بر اساس آموزه های اسلام و آرمان های جمهوری اسلامی قصد تجاوز و تهاجم و حتی چشم داشتی به خاک هیچ کشوری نداریم و در راهبردهای کلان کشور ، یک راهبرد دفاعی به معنی این که از استقلال و تمامیت ارضی و منافع ملی کشور و ملت ایران دفاع می کنیم، وجود دارد اما این به معنای ان نیست که در رویکرد های سطح عملیاتی و تاکتیکی صرفا دفاعی و منفعلانه عمل کنیم.

سرلشکر باقری تصریح کرد: ما ضمن اینکه هیچ چشم داشتی به منافع و خاک کشورهای دیگر نداریم اما در حفظ منافع خود ممکن است رویکرد آفندی را داشته باشیم و اگر کسی قصد تجاوز به منافع کشورمان را داشته باشد و آثار و شواهد آن دیده شود، جمهوری اسلامی دست روی دست نخواهد گذاشت که منافع ملت و امینت و ارامش کشور به خطر بیفتد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: رزمایش هایی که در دریا، تنگه هرمز، خلیج فارس، دریای عمان و در زمین و هوا در سال جاری در حال انجام است یک تغییری در ماهیت رزمایش ها پیدا شده و این مسیر رو به ارتقا است تا اینکه نیروهای مسلح آمادگی این را داشته باشند که در صورت ضرورت در تاکتیک ها این تغییر را اعمال کنیم.

تسنیم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.