سردار قریشی خبر داد؛

اولین کنگره فرهنگ و هنر سپاه در تبریز برگزار می‌شود/ ساماندهی ۱۲ هزار نفر در شبکه فرهنگ یاران سپاه

معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: سپاه بر آن شد با توجه به فرهنگی و فکری بودن انقلاب، در ۴۰ سالگی انقلاب اولین کنگره فرهنگ و هنر سپاه را از دهم تا دوازدهم بهمن‌ماه در تبریز با حضور امام جمعه تبریز، نماینده ولی فقیه در سپاه و میهمانانی از جبهه مقاومت برگزار کند.

هادی نیوز: سردار سید قاسم قریشی معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه در نشستی خبری درباره برنامه‌های فرهنگی و‌ هنری سپاه اظهار داشت: همان‌گونه که رسالت پیامبر انقلاب فرهنگی بود، انقلاب اسلامی هم ریشه در اسلام و تشیع دارد؛ انقلابی که حاصل خون هزاران شهید است که در پاسداری از انقلاب در عرصه‌های مختلف تقدیم این انقلاب شده است.

وی افزود: بر این اساس سپاه بر آن شد تا با توجه به فرهنگی و فکری بودن انقلاب در ۴۰ سالگی انقلاب، اولین کنگره فرهنگ و هنر سپاه را از دهم تا دوازدهم بهمن‌ماه در تبریز با حضور امام جمعه تبریز، نماینده ولی فقیه در سپاه و میهمانانی از جبهه مقاومت برگزار کند.

سردار قریشی ادامه‌ داد: دلیل برگزاری این کنگره عمل به بیانات مقام معظم رهبری درباره اهمیت هنر در گسترش فرهنگ اسلامی است؛ لذا اهداف این کنگره عبارتند از: بزرگداشت انقلاب با تاکید بر افتخارات گذشته، جامه عمل پوشاندن به فرامین رهبر معظم انقلاب بر اهمیت هنر و انسجام بیشتر میان شاعران و فعالان هنر انقلابی، هم‌افزایی میان گروه‌های هنری سپاه در عرصه‌های فرهنگی و هنری کشور است.

وی با بیان اینکه در آثار ارائه شده اولویت بر آثار انتقال دهنده اقتدار انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: برای این کنگره آثاری که ارسال شده موضوعاتی مانند تعمیق معنویت، ابتکار عمل، خودسازی، اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی، صبر و استقامت، استقلال، استکبارستیزی و ۴۰ سالگی انقلاب پیش‌بینی شده بود.

معاون هماهنگ کننده ولی فقیه در سپاه افزود: اجرای سرود‌های انقلابی و شعر‌های انقلابی و تولیدات فرهنگی با محوریت دستاورد‌های انقلاب و سخنرانی افرادی از محور مقاومت و رونمایی از شبکه و سایت فرهنگ یاران و محصولات صوتی و تصویری از دیگر برنامه‌های ما در این کنگره است.

سردار قریشی ادامه داد: ۱۲ هزار نفر از پاسداران در شبکه فرهنگ یاران سپاه برای انجام فعالیت‌های نویسندگی، شعر و سایر عرصه‌های فرهنگی سازماندهی شده است.

وی فرهنگ و هنر را برای رساندن پیام به مخاطب بسیار مهم دانست و گفت: همان‌گونه که در انقلاب به زیبایی از هنر و سرود‌های انقلابی استفاده شد، در جبهه‌های مقاومت نیز می‌توان از آثار هنری و فرهنگی برای افزایش روحیه رزمندگان و کاهش انگیزه دشمنان استفاده کرد.

معاون هماهنگ کننده ولی فقیه در سپاه اضافه کرد: نمایش آثار فعالین فرهنگی از جبهه مقاومت، شعر خوانی، اجرای سرود و نیز آثار تجسمی به همراه رونمایی از سایت و شبکه فرهنگ یاران سپاه، کتاب‌های صوتی و همچنین محصولات صوتی و تصویری بخشی از برنامه‌های پیش بینی شده برای این کنگره است.

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.