امیر عباسی، مداح اهل‌بیت :

«تازه‌آباد» آق‌قلا هنوز نیازمند کمک‌رسانی‌ است/ ملزومات زندگی مهم‌ترین نیاز مردم

امیر عباسی، مداح اهل‌بیت (ع) گفت: هیأت شهدای گمنام تهران، هیأت یامهدی(عج) واوان اسلامشهر، هیأت ثارالله زنجان و هیأت فاطمیون بابل در قالب این گروه جهادی در حال خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده محله تازه‌آباد هستند.

هادی نیوز: امیر عباسی مداح اهل‌بیت (ع) اظهار داشت: ما در قالب یک گروه جهادی متشکل از چهار هیأت کشور در شهرستان آق‌قلا از نخستین روزهای وقوع سیل در منطقه حاضر شدیم و تصمیم گرفتیم که برروی یک محله جهت امدادرسانی و کمک متمرکز شویم که با بررسی‌های صورت گرفته، محله تازه‌آباد انتخاب شد که اگر با این محله حتی پیش از وقوع سیل آشنا می‌شدیم، برای خدمت‌رسانی جهادی در آنجا حاضر می‌شدیم زیرا این منطقه بسیار محروم است.

وضعیت سیل در آق‌قلا بهتر شده اما هنوز فروکش نکرده است

وی بابیان اینکه تصمیم بر این شد در این منطقه به‌منظور بازسازی و تعمیر منازل و لوازم‌خانگی اقدام کنیم، گفت: پس از گذشت چندین روز از وقوع سیل آب در این محله فروکش نکرده بود و امروز الحمدالله وضعیت بهتر شده است و منتظر هستیم با فروکش کامل برای خدمت‌رسانی به مردم اقدام کنیم.

در نیرو و امکانات دچار محدودیت هستیم

این مداح اهل‌بیت(ع) بابیان اینکه برخی سؤال می‌پرسند که چرا در لرستان حضور پیدا نمی‌کنید، افزود: گروه جهادی ما محدود و کوچک است و دولت نیست که بتواند چند کار را باهم انجام دهد، گروه جهادی ما درمجموع در حال حاضر به‌اندازه دو اتوبوس نیروی انسانی دارد و امکان خدمت‌رسانی همزمان در دو استان را نداریم و این امکان نیز وجود ندارد باوجود مشکلات موجود در محله تازه‌آباد این منطقه را رها کنیم و در لرستان حاضر شویم.

وی بابیان اینکه گروه جهادی ما بودجه ندارد که بتواند در چندین حوزه فعالیت کند، افزود: محله تازه‌آباد دارای بیش از ۱۰۰ خانوار است که اگر بتوانیم در همین محله نیز امر خدمت‌رسانی را به نحو احسن انجام دهیم، موردقبول خداوند ان شاء الله قرار می‌گیرد.

شناسایی مشکلات مردم بامراجعه منزل به منزل

عباسی با اشاره به اینکه این گروه جهادی در بازه زمانی یک‌هفته‌ای به‌صورت منزل‌به‌منزل شناسایی خانوارهای این محله را انجام داد تا بعد از فروکش کامل آب، خدمت‌رسانی هدفمند در منطقه صورت گیرد، تصریح کرد: تصمیم براین بود با احصاء اطلاعات خانوارها در منطقه از فعالیت احساسی جلوگیری شود.

عباسی با اشاره به اینکه این گروه جهادی درمجموع متشکل از ۴ هیأت کشور است، گفت: هیأت شهدای گمنام تهران، هیأت یامهدی(عج) واوان اسلامشهر، هیأت ثارالله زنجان و هیأت فاطمیون بابل در قالب این گروه جهادی در حال خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده محله تازه‌آباد هستند.

این مداح اهل‌بیت(ع) اضافه کرد: این گروه جهادی در ایام تعطیلات نوروز با جمعیت بیشتری در حال خدمت‌رسانی بود اما در روزهای اخیر به جهت بازگشایی دانشگاه‌ها و ادارات، نیروی انسانی گروه، تعدیل‌شده است.

لوازم خانگی و ملزومات زندگی مهم‌ترین نیاز مردم است

وی با اشاره به نیازمندی‌های مردم محله تازه‌آباد افزود: در این منطقه، لوازم‌خانگی بسیار موردنیاز است و در این زمره وسایل نیز اولویت با فرش، یخچال و گاز است زیرا این لوازم جزء واجبات زندگی روزمره است همچنین نیازمند مصالح و ابزار‌های مختلف ساختمانی اعم از بیل، کلنگ، فرغون، آجر و ... هستیم که امیدواریم بانیان خیر در این زمینه‌ها نیز کمک‌رسانی کنند.

عباسی اضافه کرد: منازل مسکونی مردم در این محله با تخریب‌هایی مواجه شده است که نیازمند بازسازی و تعمیر است لذا از مردم درخواست داریم، مصالح ساختمانی برای خدمت‌رسانی اهدا کنند.

دریافت کمک نقدی اولویت آخر ما است

این مداح اهل‌بیت(ع) با اشاره به اینکه دریافت کمک‌ نقدی در اولویت آخر قرار دارد، تصریح کرد: متأسفانه در ماجرای زلزله کرمانشاه، فعالیت برخی افراد موجب سلب اعتماد مردم شد، زیرا پول‌های مردم را جمع کرده و فعالیت‌هایی غیرخدمتی انجام دادند لذا ما کمک‌رسانی نقدی را در اولویت آخر قرار داده‌ایم تا سوء برداشتی برای مردم نشود.

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.