سید جعفر قنادباشی

وعده صادق سید مقاومت

حزب‌الله از سال 2000 به این سو، راهبرد بازدارندگی را به استراتژی وحشت در برابر وحشت تبدیل کرده و متجاوزین به خوبی می‌دانند که در برابر هر غلط اضافه، باید هفته‌ها بلکه ماه‌ها زیر سایه وحشت، منتظر پاسخ بمانند.

 روزنامه «حمایت» در یادداشتی نوشت: 

پس از حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به یکی از مراکز رسانه‌ای حزب‌الله لبنان در ضاحیه واقع در جنوب بیروت و دقیقاً بعد از یک هفته از آن تجاوز، رزمندگان مقاومت اسلامی با شلیک چند فروند موشک ضدتانک «کورنت» به دو خودروی زرهی ارتش اسرائیل در شمال منطقه «الجلیل»، اولین پاسخ دندان‌شکن را به متجاوزین صهیونیست دادند. رژیم صهیونیستی گرچه مدعی است که در این حمله، تلفاتی نداده اما شبکه المیادین، اعلام کرد ویدئوهایی در دست دارد که هر زمان فرماندهی مقاومت بخواهد آن را منتشر می‌کند و بر اساس آن، تمام گفته‌های طرف اسرائیلی تکذیب خواهد شد. برخی از منابع نزدیک به حزب‌الله نیز می‌گویند که این حمله به نام شهیدان «یاسر ضاهر» و «حسن زبیب» بود که در تجاوز هفته گذشته رژیم صهیونیستی به مواضع حزب‌الله در جنوب دمشق واقع در روستای «عقربا» به شهادت رسیدند و پاسخ به تجاوز ضاحیه هنوز داده نشده است. در هر صورت، پاسخ برق‌آسایی که حزب‌الله به صهیونیست‌ها داد، دارای پیام‌های روشن و ویژگی‌های منحصربه‌فردی به شرح ذیل است.

1 . این حمله از داخل مرزهای لبنان و نه مزارع شبعا، صورت گرفت و این اتفاق برای اولین بار رخ داد. پیش از این، در سال‌های 2016 و 2014 پاسخ حملات صهیونیست‌ها از این منطقه صورت می‌گرفت، در حالی که حزب‌الله از طریق مرزهای لبنان، به موشک‌باران خودروهای زرهی ارتش رژیم اشغالگر پرداخت.
2. حزب‌الله از طریق این حمله و با نام‌گذاری عملیات به نام دو شهید مقاومت در سوریه، گمانه‌زنی‌ها درباره حمله بعدی را تقویت کرد و صهیونیست‌ها را همچنان در تله جنگ روانی نگه داشت. سید حسن نصرالله روز یکشنبه هفته گذشته، در سالگرد آزادی منطقه «جرود عرسال» بر سر اشغالگران فریاد کشید: «دوران بزن در رو سپری شده است. من به نظامیان اسرائیل می‌گویم از امشب به بعد منتظر ما باشید؛ یک، دو، سه یا چهار روز دیگر. این وعده دیر و زود دارد اما سوخت و سوز، نه.» صهیونیست‌ها ترجیح می‌دهند که هر چه زودتر این وعده محقق شود تا اینکه در انتظاری کشنده بمانند و زجر بکشند. در واقع، حزب‌الله با کدی که از طریق این عملیات ارسال کرده، نیروهای ارتش متجاوز را در اضطرابی گزنده نگه داشته و همین انتظار عذاب‌آور، قوای آنها را تحلیل خواهد برد.
3. اسرائیل مدعی است که در این حمله، حتی زخمی هم نداده در حالی که رسانه‌های این رژیم و همچنین شبکه المیادین، ادعای تل‌آویو را رد کرده‌اند. رسانه‌های مختلف، ویدیوهایی از لحظات فرار تعدادی از سربازان صهیونیست از منطقه مرزی در پی شلیک موشک‌های ضدتانک از مرزهای لبنان به سمت شهرک مرزی «آویویم» و انتقال سربازان زخمی با یک فروند بالگرد نظامی اسرائیل به بیمارستان این شهرک را منتشر کردند. نتانیاهو ضمن تکذیب زخمی شدن سربازان صهیونیست گفته است که هیچ نیروی زخمی در صفوف ارتش ما وجود ندارد و در حال رایزنی درباره این هستیم که در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد! چند روز پیش از این نیز، تصاویری از مانکن‌های ارتش رژیم کودک کش صهیونیستی در مرزها منتشر شد. سربازان اسرائیلی از ترس عملیات مقابله‌به‌مثل حزب‌الله، پست‌های خود را ترک و آنها را جایگزین خود کرده بودند که دستمایه خنده و طنز کاربران فضای مجازی قرار گرفت. تلفات صهیونیست‌ها که احتمالاً طی چند روز  یا حتی ساعت‌های آینده با انتشار ویدئوهای حزب‌الله مشخص می‌شود، در حالی است که آنها در آمادگی کامل به سر می‌بردند. آخرین حمله تلافی‌جویانه حزب‌الله به اسرائیل، سال گذشته در پی برخی حملات پراکنده صهیونیست‌ها به سوریه و پایگاه «تی فور» بود که طی آن، مواضع مهم نظامی و اطلاعاتی ارتش اشغالگر در بلندی‌های جولان، هدف 60 فروند موشک قرار گرفت. آنها روزهای متمادی منتظر حمله مقاومت بودند اما با وجود آمادگی، خسارات کم سابقه و تلفات سنگینی را متحمل شدند. این حمله نشان داد که صهیونیست‌ها روحیه خود را باخته‌اند و این مقاومت است که قواعد بازی را تعیین می‌کند.
4. وعده صادق سید مقاومت، عملیات روانی سنگین حزب‌الله و پاسخی که یکشنبه به صهیونیست‌ها داده شد، تأکیدی دوباره بر راهبرد «وحشت در برابر وحشت است». حزب‌الله از سال 2000 به این سو، راهبرد بازدارندگی را به استراتژی وحشت در برابر وحشت تبدیل کرده و متجاوزین به خوبی می‌دانند که در برابر هر غلط اضافه، باید هفته‌ها بلکه ماه‌ها زیر سایه وحشت، منتظر پاسخ بمانند. همزمان با سخنرانی سید حسن نصرالله، اسرائیل تدابیر امنیتی و نظامی خود را در پایگاه‌ها، شهرک‌های صهیونیست نشین، فرودگاه‌ها و مرزها افزایش داد و هراس و دلهره از نحوه پاسخ حزب‌الله در همه شهرهای اسرائیل حاکم شد. تأکید مقاومت فلسطین بر اینکه در جنگ احتمالی در کنار حزب‌الله علیه صهیونیست‌ها خواهند جنگید و نقل قولی که از سرلشگر «قاسم سلیمانی»‌ مبنی بر آخرین تقلاهای اسرائیل منتشر شد، رژیم صهیونیستی را در تونل وحشت گرفتار کرد. «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه هفته پیش، ویدئویی کوتاه اما ملتمسانه منتشر کرد و از جامعه به اصطلاح بین‌المللی خواست تا مانع از حملات تلافی‌جویانه ایران و حزب‌الله شوند که بر اساس تحلیل زبان بدن، ترس و نگرانی در چشمان و رفتار او موج می‌زد. 
5. پس از حمله موشکی، ارتش رژیم جعلی اسرائیل به مناطق پیرامونی «مارون الرأس» که اساساً فاقد امکانات نظامی و غیرنظامی و خالی از سکنه است، گلوله‌های نمایشی شلیک کرد تا برای مصرف داخلی با توجه به نزدیک بودن انتخابات پارلمانی (26 شهریور)، بکار گرفته شود. شلیک توپخانه‌ای به منطقه‌ای خالی از تأسیسات و سکنه، از ضعف مفرط اسرائیل در پاسخ متقابل نشان دارد. افزون بر این، نتانیاهو از این حمله، بهره  برداری‌های انتخاباتی را مدنظر داشت و می‌خواست با هدف قرار دادن مراکز حزب‌الله، برگ برنده‌ای در برابر رقبای راستگرای خود در دست داشته باشد. حتی تحلیلگران صهیونیست نیز این اقدام را به ضرر نخست‌وزیر اسرائیل می‌دانند و معتقدند که چنانچه وعده دبیر کل حزب الله لبنان، مبنی بر برگزاری انتخابات با خون صهیونیست‌ها محقق شود، حمایت بی‌شائبه ترامپ از نتانیاهو از جمله انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی و به رسمیت شناختن بلندهای جولان برای تل‌آویو، فایده‌ای به حال او نخواهد داشت و وی، بازنده بزرگ انتخابات پیش رو خواهد بود. 
و بالاخره اینکه موج شادمانی مردم لبنان و گروه‌های مقاومت اعم از فلسطین، سوریه، عراق و یمن، راهبرد جدید صهیونیست‌ها با حمایت آمریکا را به چالش کشید و نشان داد که حزب‌الله از پشتوانه مردمی، نهادهای حاکمیتی و ارتش لبنان برخوردار است و لگد پراکنی صهیونیست‌ها را به نمایشگاهی از تزلزل عنکبوتی هیمنه صهیونیست‌ها تبدیل کرد. از این رو، اگر اسرائیل دست از پا خطا کند و حمله همه‌جانبه‌ای را کلید بزند، با پاسخی قاطع از سوی همه محورهای مقاومت در عراق، لبنان، سوریه، یمن و فلسطین رو به رو شده و جنگ آتی به نابودی کامل این رژیم سرطانی منجر خواهد شد. 

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.