سردار کارگر:

اعضای شورا در موضوع حذف نام شهدا به میدان آمدند

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: از اعضای شورای شهر تهران که در موضوع حذف نام شهدا از تابلوی برخی خیابان‌ها به میدان آمدند، تشکر می کنم.

هادی نیوز: بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در صد و شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: مفتخرم که در ابتدای هفته دفاع مقدس در جلسه شورای شهر تهران حاضر شده‌ام.

وی افزود: تهران بیش از ۳۳ هزار شهید تقدیم دفاع مقدس کرده است و از این حیث به عنوان یکی از پیشگامان عرصه دفاع مقدس شناخته می‌شود.

سردار کارگر گفت: در دفاع مقدس ارزشهای والایی نهفته است که در هیچ یک از جنگهای سابق نمونه آن را ندیده‌ایم و این یکی از تفاوت‌های اصلی دفاع مقدس است.

وی به جنگ جهانی اول و مفاهیم به جا مانده از آن اشاره کرد و گفت: از آن جنگ جز مفاهیم شکست، حقارت سیاسی، پرداخت غرامت و از دست دادن سرزمین چیزی به جا نماند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس به جنگ جهانی دوم اشاره کرد و گفت در همان جنگ هم چیزی جز فرار رضاخان و مشکلات به وجود آمده در ایران به جا نماند.

سردار کارگر افزود: حالا بیایید به سراغ دفاع مقدس و ببینید ما حتی یک وجب از خاک کشورمان را ندادیم و ایستادگی و جانفشانی کردیم.

وی ادامه داد: در تهران مردم همیشه پیشگام بوده‌اند و حمایت‌های متعددی از مدافعان کشور داشتند و از فرزندان رشید اسلام حمایت کردند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: تهران ۹۲ بار بمباران شده است و ۲ هزار نفر در این بمباران‌ها شهید شدند.

وی به نصب یادمان شهدا در شهر تهران اشاره کرد و گفت: ۳۰ درصد کل یادمان‌های شهدایی که در کشور نصب شده در تهران نصب شده است.

وی به حضور چند صد هزار نفری مردم در جریان تشییع پیکر پاک شهدای غواص اشاره کرد و گفت: مردم تهران همواره در چنین مراسماتی به میدان آمده اند.

سردار کارگر با اشاره به این مطلب که در حوزه دفاع مقدس تلاش کرده‌ایم از سوگیری‌های سیاسی و جناحی جلوگیری شود گفت: دفاع مقدس و موضوع شهدا می تواند یکی از محل‌های ایجاد وحدت و همدلی باشد.

وی افزود: من از اعضای شورای شهر تشکر می‌کنم که در موضوع حذف نام شهدا از تابلوی خیابان‌ها به میدان آمده و نسبت به آن واکنش نشان دادند که این حساسیت بسیار ستودنی است.

وی به فعالیت موزه شهدا و تلاش و همکاری اعضای شورای شهر برای حل مشکلات آن اشاره کرد و گفت: ۱۵ موزه دفاع مقدس در کشور داریم که ۶ موزه دیگر هم در دست احداث است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: تا سال ۹۳ تنها ۷۰۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس داشتیم اما تا ابتدای امسال حدود ۴ هزار عنوان کتاب داریم.

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.