سردار حاجی زاده در جمع خبرنگاران:

آمریکایی‌ها ارزش جواب دادن ندارند/ به کشورهای دیگر وابسته نیستیم

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: ما آمریکا را اصلاً به رسمیت نمی‌شناسیم که بخواهیم راجع به اظهار نظر یک مقام آمریکایی جواب بدهیم؛ به همین جهت آن‌ها اصلا ارزش جواب دادن ندارند.

سردار «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه بازدید از نمایشگاه رونق تولید که در مصلای تهران برپا شده، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء تلاش کرده با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و با استفاده از توان و دانش داخلی و نیز همکاری با چنین شرکت‌هایی نمایشگاه خوبی را برپا کند، اظهار داشت: این قرارگاه با همکاری و حضور شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌هایی که به نوعی با قرارگاه خاتم الانبیاء همکاری دارند نمایشگاه خیلی خوبی را در بخش‌های مختلف ترتیب دادند؛ لذا در بازدیدی که امروز از این نمایشگاه داشتیم واقعاً مسائلی را دیدیم که آدم را به وجد می‌آورد.

وی با بیان اینکه نمایشگاهی که توسط قرارگاه خاتم الانبیاء برپا شده، خیلی جالب و جذاب است، افزود: به نظر من فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء کاری که کرده این بوده که توانسته قرارگاه را در نقش نخ تسبیح و مجموعه بخش خصوصی را به عنوان دانه‌های تسبیح دور خود جمع کند ‌تا همه با هم آشنا شده و از توانمندی همدیگر مطلع شوند تا در جهت رفع نیازهای کشور قدم بردارند؛ لذا به نظر من این کار موفقی است و اقدامات خوبی هم تاکنون انجام دادند.

سردار حاجی زاده ادامه داد: البته به نظر می‌رسد که کارهای بزرگتری هم پیش‌روی شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌هایی که به نوعی با قرارگاه خاتم الانبیاء همکاری دارند، وجود دارد؛ بدین ترتیب باید گفت که نمایشگاه خیلی خوبی را در بخش‌های مختلف ترتیب دادند.

وی تصریح کرد: امروز در بخش تولید دارو و قطعات خودرو و خیلی چیزهای جزئی پیش پا افتاده تحریم هستیم؛ اما این نوع الگو نشان می‌دهد که اگر از این جنس کارها انجام داده و توسعه دهیم عملاً تحریم‌ها را بی‌خاصیت می‌کنیم؛ فکر می‌کنم در عرصه‌هایی که ورود کرده‌ایم کاملا تحریم‌ها بی‌خاصیت و بی‌ارزش شده است.

سردار حاجی زاده با تاکید بر اینکه کارهای بزرگی تا کنون انجام شده است، گفت: این کارها خیره کننده است و ما امروز با دیدن این نمایشگاه خیلی خوشحال شدیم و از زحمات همه این عزیزان تشکر می‌کنیم؛ زیرا امروز مشاهده کردیم که همه شرکت‌های خصوصی با اشتیاق در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اخیرا وزیر امور خارجه آمریکا به بهانه اینکه برخی نهادها و کشورهایی که به برنامه موشکی ایران کمک داشتند را تهدید کرده، اظهار داشت: آن‌ها در هر بخشی که بتوانند به ایران ضربه بزنند و تحریم کنند، این کار را انجام می دهند؛ حتی به انتخابات هم رحم نکردند؛ زیرا در انتخابات تلاش کردند تا مردم را به هر شکل ممکن منصرف کنند و با استفاده از شیوه های مختلف نگذارند مردم پای صندوق رای حضور یابند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد: اما دیدید که مردم با حضور گسترده‎ای که پای صندوق های رای داشتند، جواب خوبی به آن‌ها دادند؛ لذا بنده عرض می‌کنم که از دشمن نباید بترسیم و در عین حال اگر به داخل تکیه داشته باشیم و این جوان‌ها، مجموعه‌های صنعتی، دانشگاه‌ها و نخبگانی که داریم را باور کنیم، آمریکا از بیرون هیچ غلطی نمی‎تواند، بکند.

وی همچنین بیان داشت: ما واقعاً به بیرون کشور وابسته نیستیم که با اعمال تحریم‌ها نگران باشیم؛ امروز وقتی می‌توانیم ماهواره بر، فضاپیما، پالایشگاه نفت و پتروشیمی بسازیم، دیگر نباید برای چیزهای کوچک گیر کنیم و نگران باشیم.

سردار حاجی زاده افزود: ‌هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند و حتی اگر دور تا دور کشورمان را هم حصار بکشند، مطمئن باشید همان‌گونه که در حوزه دفاعی و نظامی که بسیار پیچیده‌تر از بخش‌های غیرنظامی است مشکل پیدا نمی‌کنیم، در بخش‌های غیر نظامی هم با ورود چنین شرکت‌هایی می‌توان همه مشکلات را حل کرد و فقط کافی است که مدیران و مسئولان کشور آن‌ها را باور کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع‌پرس مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها ادعا کردند که ایران حوزه موشکی یمن را تقویت می‌کند، عنوان‌ کرد: آمریکایی‌ها خودشان تروریست هستند و اخیراً هم شاهد بودید که سردار سلیمانی را شهید کردند؛ لذا آن‌ها اصلاً در این مقام نیستند که راجع به این مسائل صحبت و اظهار نظر کنند. ما آنها را اصلاً به رسمیت نمی‌شناسیم که بخواهیم راجع به اظهار نظر یک مقام آمریکایی جواب بدهیم؛ به همین جهت آنها اصلاً ارزش جواب دادن ندارند.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه همچنین در خصوص اقدامات سپاه برای مقابله با بیماری کرونا نیز، بیان داشت: بخش بهداشت و درمان کشور هر کمکی نیاز داشته باشد کمک خواهیم کرد و در کنار آنها خواهیم بود؛ مجموعه‌های مختلف سپاه همان گونه که فرمانده کل سپاه هم اعلام آمادگی کرده هر جا مشکلی باشد و نیاز باشد، کنار دولت هستند و کمک می‌کنند.

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.