یدالله جوانی

ترامپ چه زماني به ايران حمله مي‌کند؟

افراد وابسته به جريان سازش، جريان انقلابي را جريان تندرو معرفي کرده و اقدام آنان را زمينه‌ساز بروز جنگ ارزيابي مي‌کنند. اين افراد بدين صورت، از طريق ترساندن مردم از جنگ به دنبال ايجاد نوعي بدبيني بين ملت نسبت به جريان انقلابي در کشور هستند.

گرچه از زمان پيروزي انقلاب اسلامي همواره عده‌اي از احتمال حمله نظامي مستقيم آمريکا به ايران سخن گفته‌اند، لکن از زمان حادثه ۱۱ سپتامبر تاکنون، اين احتمال به شکل قوي‌تري مطرح شده است. در فضا و شرايطي که رهبر حکيم انقلاب اسلامي و فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه اي (مدظله‌العالي)، با صراحت مي‌فرمايند نه جنگي در پيش رو خواهد بود و نه با آمريکا مذاکره خواهيم کرد، کساني هر از چندی از احتمال وقوع جنگ سخن مي‌گويند. البته اين افراد که عمدتاً ماهيت سکولار و غرب‌گرا دارند، براي جلوگيري از وقوع جنگ راهکارهايي را هم پيشنهاد مي‌دهد که همگي به يک نکته کليدي ختم مي‌شود: «سازش»! به واقع کوتاه آمدن در برابر زياده خواهي‌هاي آمريکا، تن دادن به مذاکره و پذيرفتن خواسته‌هاي غرب، تنها راه و رويکرد مورد نظر اين افراد براي جلوگيري از جنگ نظامي آمريکاعليه ايران است!

اگر ايستادگي و مقاومت در برابر زياده خواهي‌هاي استکبارجهاني، از عناصر اصلي تفکر و جريان انقلابي باشد که هست، افراد وابسته به جريان سازش، جريان انقلابي را جريان تندرو معرفي کرده و اقدام آنان را زمينه‌ساز بروز جنگ ارزيابي مي‌کنند. اين افراد بدين صورت، از طريق ترساندن مردم از جنگ، به دنبال ايجاد نوعي بدبيني بين ملت نسبت به جريان انقلابي در کشور هستند. آقاي دکتر احمد نقيب زاده فعال سياسي اصلاح طلب، با علم و نظر به اينکه اکثریت مجلس يازدهم را نيروهاي انقلابي تشکیل می‌دهند، در يادداشتي که در ويژه‌نامه نوروزي روزنامه سازندگي منتشر شد، مدعي مي‌شود که اگر مجلس يازدهم تندروي کند، ترامپ به ايران حمله خواهد کرد! به عبارتي هنوز اين مجلس شکل نگرفته و آغاز به کار نکرده، جريان سازش و اهل کوتاه آمدن در برابر غرب، با ترساندن مردم از جنگ دنبال تخريب مجلس يازدهم با متهم کردن آن به تندروي و جنگ افروزي است. نکته قابل توجه اينکه، همين آقاي نقيب‌زاده در سرمقاله روزنامه آرمان به تاريخ ۲۰ آبان ۱۳۹۶ با عنوان «اروپايي‌ها خواهان مذاکره موشکي»، با صراحت هر چه تمام از تمايل و اصرار اروپايي‌ها براي کشاندن ايران پاي ميز مذاکرات موشکي استقبال کرده، براي تحميل مذاکرات موشکي به نظام اسلامي، متوسل به کليد واژه "خطر جنگ" مي‌شود. او در سرمقاله خود با اشاره به خواسته و اصرار اروپايي‌ها مبني بر آغاز مذاکرات موشکي با جمهوري اسلامي مي‌نويسد: «بهتر است که ما هم با آغاز مذاکره، خطر جنگ و تحريم را از سر بگذرانيم. اگر مذاکره نکنيم ممکن است که اين اروپايي‌ها  مواضع تند و تيز آمريکايي‌ها را همراهي کنند!» خوب است يادآوري گردد، جريان سازش پس از برجام مدعي شد که با برجام، سايه جنگ از سر کشور دور شد! حال تصور کنيد اگر جمهوري اسلامي تحت فشارها، تحريم‌ها و مليات‌هاي رواني غرب و خصوصاً آمريکا از يک سو و توصيه‌ها و رويکردهاي جريان سازش داخلي (همانند آنچه ذکر شد) از ديگر سو، سالها پيش تن به مذاکرات موشکي و منطقه‌اي داده بود، اکنون امنيت، استقلال و عزت ملت ايران چگونه بود؟! پاسخ بسيار روشن است ملت ايران وقتي قوي و قدرتمند باشد هم امنيت و استقلال دارد هم عزتش تامين مي‌گردد و هم پيشرفت کرده و به رفاه مي‌رسد. آمريکايي‌ها به کمک شرکاي اروپايي خود به دنبال گرفتن مولفه‌ها و عناصر اصلي قدرت ملت ايران از جمله قدرت موشکي و قدرت منطقه‌اي از طريق مذاکره هستند. اين رويکرد و سياست دشمن جاي تعجب ندارد، آنچه بسيار تعجب‌برانگيز است مواضع، رفتار و تحليل‌هاي غلط جريان سازش در داخل کشور است. کساني که با تحليل‌هاي امثال آقاي نقيب زاده به دنبال خلع سلاح ملت ايران از طريق تبليغ و ترويج گفتمان سازش با استفاده از کليدواژه «خطر جنگ» و ترساندن ملت از حمله آمريکا به کشور هستند. بنابراين بايد گفت که جنگ و حمله نظامي، زماني رخ مي‌دهد که کشور و ملت ايران ضعيف شده باشد. در حالي که مسير ملت و کشور در مسير قوي‌تر شدن است و انشاالله مجلس يازدهم حرکت در اين مسير را شتاب خواهد بخشيد. منبع: سایت بصیرت

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.