نخست وزیر عراق:

گفت‎وگو مبنای حل مشکلات منطقه است

الکاظمی در دیدار دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، بر اعتقاد راسخ کشورش به اهمیت گفت وگو تاکید کرد و آن را مبنای حل مشکلات کشورهای منطقه دانست.

هادی نیوز: در بیانیه دفتر اطلاع رسانی «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق آمده است که «نایف الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس و هیات همراهش امروز با نخست وزیر عراق در بغداد دیدار و گفت وگو کرد.

این بیانیه افزود: الکاظمی در این دیدار بر تلاش عراق برای تحکیم روابط خود با کشورهای شورای همکاری و ایجاد تکامل با اعضای این شورا در زمینه های سیاسی، فرهنگی، اقصادی و تجاری تاکید کرد؛ بویژه که این روابط هنوز به مرحله مورد نظر عراق نرسیده است.

برپایه این بیانیه، الکاظمی همچنین بر ضرورت تسریع در پرونده اتصال شبکه برق عراق و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و تقویت تبادل تجاری تاکید کرد.

این بیانیه تصریح کرد که نخست وزیر عراق همچنین در این دیدار به استقبال و حمایت کشورش از تلاش ها برای آشتی بین کشورهای عرب حوزه خلیج فارس اشاره کرد.

براساس این بیانیه، الکاظمی همچنین بر لزوم این نکته تاکید کرد که گفت وگو مبنای حل مشکلات لاینحل بین کشورهای منطقه باشد.

وی همچنین بر اعتقاد راسخ عراق به اهمیت گفت وگو تاکید کرد؛ بویژه که تحولات کنونی منطقه ای و بین المللی بر همه کشورهای منطقه تاثیر خواهد داشت و همین امر تلاش مشترک آنها براساس اصول و مبانی گفت وگو را در این باره ایجاب می کند.

الکاظمی در ادامه بر اهمیت پیگیری پرونده سرمایه گذاری و تعهدات کنفرانس کمک کنندگان به عراق که در کویت برگزار شده بود، تاکید کرد زیرا این امر بر دستیابی به ثبات اقتصادی، اجتماعی و امنیتی در عراق تاثیر می گذارد و به نوبه خود به طور کلی در امنیت منطقه خود را نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد که این امر همزمان با تلاشهای عراق برای مبارزه با تروریسم و تعقب مداوم هسته های آن صورت می گیرد.

برپایه این بیانیه، الحجرف نیز به نوبه خود بر حمایت شورای همکاری از عراق در دستیابی به امنیت ، ثبات و حاکمیت خود تاکید کرد و گفت که این رویکرد در بیانیه اخیر «العلاء» صادره از شورای همکاری خود را نشان داد.

وی افزود که کشورهای شورای همکاری تجربه موفق عراق در مبارزه با تروریسم را ارج می نهد.

الحجرف همچنین اظهار داشت که پرونده اتصال شبکه برق به مراحل پیشرفته ای رسیده است و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در مورد ادامه جلسات دوجانبه به منظور پیشبرد آن جدی هستند.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس صبح امروز وارد بغداد شد و پیش از این به طور جداگانه با وزیر خارجه و رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.