حزب الله: ارتحال آیت الله حکیم ضایعه‌ای بزرگ برای جهان اسلام است

حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای، ارتحال آیت الله سید محمد سعید حکیم مجتهد عالیقدر و مرجع شیعیان در عراق را ضایعه‌ای بزرگ برای جهان اسلام توصیف کرد.

هادی نیوز: حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای رحلت مرجع و دانشمند بزرگ، آیت الله العظمی سید محمد سعید حکیم را تسلیت گفت و این مصیبت را ضایعه‌ای سنگین برای جهان اسلام توصیف کرد.

به گزارش العهد، در بیانیه حزب الله آمده است: جهان اسلام امروز از خبر ارتحال مرجع بزرگ و فقیه و دانشمند عالیقدر آیت الله العظمی سید محمد سعید حکیم(ره) متاثر شد که عمر بابرکت خود را در راه دین حنیف و ارتقای جایگاه حوزه های دینی و مسائل جهان اسلامی سپری کرد.

در ادامه بیانیه آورده شده است: ما در حزب الله معتقدیم که این مصیبت رخ داده ضایعه‌ای بزرگ برای جهان اسلام است. ایشان دانشمند بزرگی بود که در طول عمر خود مسئولیت‌های مهم و خطیری را در دفاع از حق برعهده گرفت و سال‌های مدیدی در مقابله با ظلم و بی عدالتی  به امت اسلام و به خصوص عراق از سوی رژیم سابق بعث در این کشور رنج و سختی کشید و کتابخانه اسلامی را هم با تالیفات و پژوهش‌های خود غنی کرده است که ذخیره‌ای برای طالبان علم، معرفت و مقاومت خواهد بود.

حزب الله در پایان این بیانیه گفت: ما این مصیبت را خدمت مولایمان صاحب الزمان(عج)، مراجع عظام (دامت برکاتهم)، خانواده این فقید بزرگ، فرزندان محترم و بزرگوار این فقید و سایر دانشجویان و مریدان ایشان و فرزندان جهان اسلام تسلیت عرض می‌کنیم و از درگاه خداوند متعال می‌خواهیم که روح او را با اجداد پاکش (علیهم السلام) محشور گرداند و به همه صبر عنایت کند و حوزه‌های علمیه را به فضل آثار ارزشمند این فقید جلیل(ره) و مراجع بزرگ ما مصون و محفوظ نگاه دارد.

 

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.