لزوم جریمه افرادی که واکسن نمی زنند/ فروش دارو در مطب تخلف است

رئیس هیأت مدیره نظام پزشکی تهران گفت: واکسیناسیون بر علیه یک بیماری در زمان پاندمی یک اجبار عقلی و قانونی است و‌ عدم‌ واکسیناسیون یعنی ادامه بیماری و آسیب به کل جامعه است، باید ابتدا برخورد اقناعی کرد و در صورت عدم‌ واکسیناسیون باید علاوه بر جریمه از برخی خدمات غیر ضرور به آنها امتناع کرد.

هادی نیوز: سید موید علویان رئیس هیأت مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ، در گفت و گو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در خصوص فروش دارو و مکمل در مطب پزشکان با قیمت های نجومی گفت: بر اساس قوانین و‌مقررات موجود ،فروش اقلام دارویی در مطب پزشکان وجهه قانونی ندارد و با هماهنگی معاونت درمان وزارت بهداشت نسبت به این امور نظارت بیشتری خواهیم داشت.

رئیس هیأت مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ در مورد واردات واکسن از خارج کشور اظهار داشت: باید به اسناد واردات توجه داشت که این محصولات چه زمانی خریداری شده اند؛ ولی به طور قطع این دولت با تمام قوا وارد عرصه شده و تماس آقای رییسی با رییس جمهور چین یعنی فعال کردن دیپلماسی سلامت و از همه مهم‌تر تقویت امکانات تزریق که این موضوع قابل تقدیر است.

وی در پاسخ به اینکه پیک های متعدد کرونا در حال رخ دادن است و اینکه عده ای اعلام میکنند واکسن نباید اجباری شود،گفت: واکسیناسیون بر علیه یک بیماری در زمان پاندمی یک اجبار عقلی و قانونی و‌ عدم‌ واکسیناسیون به معنی ادامه بیماری و آسیب به کل جامعه است.

علویان درباره نوع رفتار با افرادی که نمی‌خواهند واکسن دریافت کنند، افزود: باید ابتدا برخورد اقناعی کرد و در صورت عدم‌ واکسیناسیون باید علاوه بر جریمه از برخی خدمات غیر ضرور به آنها امتناع کرد؛ ولی نمی‌توان همه خدمات را قطع کرد.

 

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.