مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی خبر داد؛

درخشش ٢ هنرمند خراسان جنوبی در جشنواره ملی «فانوس»

سرهنگ «فلاحی» گفت: در مرحله کشوری جشنواره فانوس، ٢ اثر از دو هنرمند استان خراسان جنوبی موفق به کسب عنوان برتر و جایزه این جشنواره شدند.

سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی اظهار داشت: بهترین زبان اثرگذار در حوزه‌های دفاع مقدس زبان هنر است.

وی با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره ملی هنری فانوس در بخش‌های هنر‌های نمایشی، هنر‌های تجسمی، تلویزیونی و سینمایی، موسیقی و سرود و رادیویی، گفت: سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس به برگزاری این جشنواره در دو مرحله استانی و کشوری اقدام کرده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اعلام اینکه این جشنواره بستری مناسب برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های بی‌بدیل فراهم آمده از حماسه هشت سال دفاع مقدس محسوب می‌شود، اضافه کرد: اگر از ظرفیت‌های پدید آمده درست و هوشمندانه استفاده شود می‌تواند عزت، اقتدار و امنیت پایدار ملت ما را برای قرن‌ها تأمین و تضمین کند.

فلاحی بهره‌گیری از قالب‌های متنوع و جذاب هنری و هنرمندان جوان استان برای معرفی و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گفتمان‌سازی هنر دفاع مقدس مبتنی بر منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، ارتقاء کیفیت تولیدات هنری و سینمایی ادارات حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها را از اهداف این جشنواره عنوان کرد.

وی تصریح کرد: در طول مدت فراخوان جشنواره که از بیستم اسفند ماه سال ۹۹ تا دهم تیر سال جاری انجام شد تعداد ١١٧ اثر به دبیرخانه جشنواره استانی فانوس ارسال شد که از این تعداد ۳۷ نفر از هنرمندان استان در بخش‌های مختلف هنری حائز رتبه‌های برتر شدند و در مجموع از این تعداد ١٧ نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در مرحله کشوری این جشنواره ٢ اثر از دو هنرمند استان خراسان جنوبی موفق به کسب عنوان برتر و جایزه این جشنواره شدند.

فلاحی عنوان کرد: در بخش تولیدات رادیویی اثر «هانیه پیرامی» با عنوان نمایش رادیویی «آقا شیر» موفق به کسب رتبه اول کشوری و دریافت تندیس و لوح تقدیر جشنواره و همچنین در بخش هنرهای تجسمی رشته خوشنویسی اثر «مهدی اسماعیلی‌مود» با عنوان «شهیدان» موفق به کسب لوح سپاس این جشنواره شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری اینگونه جشنواره‌ها ضمن ارتقای کمی و کیفی تولیدات هنری و سینمایی موجب کشف استعدادهای بومی به ویژه هنرمندان جوان متعهد و انقلابی و ایجاد رقابت و انگیزه در بین آن‌ها می‌شود.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.