فرمانده قرارگاه بقیه‌الله‌الاعظم (عج):

گام دوم انقلاب سازندگی معنوی کشور است/ معنویت امروز جامعه مدیون خون شهداست

سرلشکر جعفری گفت: گام دوم انقلاب اسلامی سازندگی معنوی، فرهنگی و اسلامی جامعه است و در مرحله بعدی تمدن نوین اسلامی شکل خواهد گرفت.

سردار سرلشکر پاسدار «محمدعلی جعفری» فرمانده قرارگاه بقیه‌الله‌الاعظم (عج) اظهار داشت: این شهید والامقام برای دفاع از انقلاب و توسعه انقلاب اسلامی در منطقه و جهان سنگ تمام گذاشت.

وی با اشاره به شکل‌گیری انقلاب اسلامی و اهداف آن عنوان کرد: در طول تاریخ اسلام برای اولین بار انقلابی بر اساس قرآن کریم با محوریت ولایت فقیه و با تفکر شیعی به پا شد که ثمره آن نظام جمهوری اسلامی است و این نظام به قدری اهمیت دارد که بنیانگذار آن فرمودند: اگر این جمهوری شکست بخورد، اسلام شکست خورده است.

جعفری با بیان اینکه امام خمینی (ره)، سرنوشت اسلام را گره خورده به سرنوشت جمهوری اسلامی می‌دانستند، افزود: این اعتقاد به این دلیل بود که از ۱۴۰۰ سال نظامی شکل گرفته که بخشی از اهداف اسلام را محقق کرده است.

فرمانده قرارگاه فرهنگی - اجتماعی بقیه الله الاعظم (عج) بیان کرد: در چهار دهه‌ای که از انقلاب اسلامی گذشته، دستاورد‌های بسیاری به برکت خون شهدا داشته‌ایم که به جرات می‌توان گفت این دستاورد‌ها حتی در طول تاریخ اسلام به دست نیامده و این گسترش و محقق شدن اهداف اسلامی، اتفاق نیفتاده هر چند کاستی‌هایی وجود دارد، اما کار‌های انجام شده نیز کم نیست و همچنان نیز به آینده امیدواریم.

وی تصریح کرد: بدانید که ضامن تحقق این هدف و پیشرفت انقلاب اسلامی، خون شهدا و خانواده‌های معظم شهدا بوده اند و این‌ها برای انقلاب اسلامی باعث برکت بوده و هستند.

جعفری با اشاره به تفسیر زیبای مقام معظم رهبری در مورد آیه ولا تذهبن الذین قتلوا امواتا ... افزود: این معنویتی که امروز در جامعه ما وجود دارد، مدیون خون شهداست و شهیدان بعد از شهادت، به اذن خدا تلاششان برای خدمت به اسلام بیشتر از زمانی می‌شود که با جسم خود به اسلام خدمت کردند.

وی با اشاره به اینکه «عند ربهم» معنا و نکات بسیاری دارد، عنوان کرد: اینکه می‌گوییم معنویت جامعه ما بخاطر شهداست، به خاطر فرصت‌ها و عنایات الهی نسبت به انقلاب، بی اثر شدن این همه دشمنی ها، بی اثر شدن دسیسه‌ها و ... است، اما اینکه خون شهید چگونه اثر می‌گذارد و چگونه نظام و اهداف نظام را محقق می‌کند، نکته‌ای قابل تأمل است.

جعفری تصریح کرد: اینکه مردم ما از آمریکا و دشمنان نمی‌ترسند و وقتی شهید سلیمانی شهید می‌شود پیگیر انتقام خون شهید هستند حتی اگر به قیمت جنگ تمام شود، به خاطر معنویتی است که شهیدان بعد از شهادت خود به اذن خدای متعال به جامعه تزریق می‌کنند.

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: رمز اثرگذاری شهدا پس از شهادت در جامعه، نترسیدن مردم از دشمن است و اگر مردم به دل خود ترسی راه ندهند، فلسفه جمهوری اسلامی که تحقق یافتن اهداف انقلاب اسلامی است، محقق می‌شود.

جعفری با بیان اینکه دشمن هرکاری می‌توانسته علیه نظام اسلامی ما انجام دهد، دریغ نکرده است، افزود: دشمن جنگ را در شرایطی به ما تحمیل کرد که ایران یک طرف و تمام قدرت شرق و غرب یک طرف بودند، اما ملت ایران به تنهایی مقابل تمام این قدرت‌ها ایستاد و فلسفه این استقامت و پایداری، خون شهداست.

وی تاکید کرد: این استقامت و پایداری ناشی از ایمان مردم به این نکته است که شهدا تا زمانی که زنده بودند، اسلام را حفظ کردند و هر کجا لازم شد در تمام عرصه‌های محرومیت زدایی، جنگ اقتصادی، جنگ فرهنگی، کرورنا، تحمل تحریم‌های اقتصادی دشمن و. ورود کردند و بعد از شهادت نیز رسالت خود را زمین نمی‌گذارند.

جعفری یادآور شد: در شرایطی که دشمن با ناتوی فرهنگی و با استفاده از ابزار رسانه‌ای مدام در حال بمباران انقلاب و ارزش‌های اسلامی و انقلابی است، نظام اسلامی با صلابت به پیش می‌رود و حتی یأس پراکنی‌های دشمن روی مردم اثر نمی‌گذارد تا جایی که جوانان این مرز و بوم برای دفاع از حرم و برای جلب رضایت فرماندهان برای اعزام به این مناطق اشک می‌ریزند.

وی تصریح کرد: این فضای معنوی کشور و این شرایطی که اکنون در آن قرار گرفته ایم به دلیل این است که شهدا امید را در جامعه تثبیت می‌کنند.

جعفری با تاکید بر اینکه باید قدردان خون شهدا باشیم و برای اینکه قدردان باشیم باید به سهم خودمان در راه محقق شدن اهداف و راه شهدا تلاش کنیم، افزود: محقق کردن اهداف شهدا کار دشواری نیست، زیرا توصیه و هدف و دغدغه آنها، دفاع از اسلام، دفاع از ولایت و دفاع از کشور اسلامی است و این همان اهداف انقلاب است.

فرمانده قرارگاه بقیه الله الاعظم (عج) ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصول و مبانی اسلام ناب محمدی و عدل اسلامی تشکیل شده و امروز دامنه انقلاب در منطقه و جهان در حال تحقق است و این در شرایطی است که افول قدرت نظامی ایران اسلامی از آرزو‌های دشمن است.

وی تصریح کرد: اینکه امروز قدرت آمریکا تضعیف شده، به خاطر وجود نظام اسلامی ایران و به خاطر ایستادگی‌های ملت ایران در برابر زورگویی‌های آمریکاست.

جعفری اظهار داشت: اکنون بهترین فرصت برای پیشرفت انقلاب اسلامی و موفق بودن بقیه اهداف انقلاب در منطقه برای ما پیش آمده، اوایل انقلاب شرق و غرب علیه ما متحد بودند و امروز شرق و غرب با یکدیگر درگیر هستند و اگر می‌بینید در اوکراین درگیری وجود دارد، نمی‌توان آن را با اهداف انقلاب و ایستادگی مردم بی ارتباط دانست، اما نکته اینجاست که نمی‌توانیم عوامل معنوی را در تحلیل‌های سیاسی بین المللی وارد کنیم.

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: عوامل مادی بخش کوچکی از رخداد‌هایی است که دارد در دنیا اتفاق می‌افتد و نمی‌شود نقش عوامل معنوی را کمتر دانست، اما مشکل ما این است که نمی‌توانیم عوامل معنوی را در تجزیه و تحلیل‌ها دخالت دهیم.

جعفری تاکید کرد: همه ما باید از خدا بخواهیم که به ما گوش شنوایی برای شنیدن پیام‌های شهدا که از طرف خدا اذن دارند، بدهد تا بتوانیم شرایط منطقه و اسلام را درست تجزیه و تحلیل کنیم.

وی گفت: جامعه شیعه بزرگترین اعتقادش این است که در انتظار ظهور منجی هستیم و انقلاب اسلامی و امام راحل با خرافه زدایی از این موضوع، به ملت شیعه ایران یاد داد که مقدمات ظهور را فراهم کنیم.

جعفری تصریح کرد: دشمن با جنگ نرم و عملیات‌های رسانه‌ای و با شایعه پراکنی مدام به دنبال تضعیف نظام اسلامی ماست و می‌خواهند نور خدا را در زمین خاموش کنند، اما خدای متعال اراده کرده که این نور را کامل کرده و به نسل مومنان ارتقا دهد.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در آیات قرآن از مومنان خواسته تا یاریگر دین خدا باشند، افزود: امروز در کشور ما جنگ نیست، امنیت داریم، اما به جامعه سازی نیاز داریم، زیرا ما در گام دوم انقلاب هستیم، گام اول مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان بود و گام دوم، اسلامی کردن جامعه است و تازه این تلاش آغاز شده است.

جعفری ادامه داد: معنای گام دوم انقلاب این است که با همان همت بلند مردم جامعه را در مسیر اسلامی شدن بسازیم، مسیری که شهدا برای تحقق آن جان خود را فدا کردند.

فرمانده قرارگاه فرهنگی - اجتماعی بقیه الله الاعظم (عج) اظهار داشت: گام دوم یعنی سازندگی کشور نه سازندگی ظاهری و مادی و عمرانی که این‌ها در چهل سال اول هم انجام شده و منظور سازندگی معنوی و فرهنگی جامعه و اسلامی شدن جامعه و مرحله بعدی نیز تمدن نوین اسلامی است.

وی تاکید کرد: نقش ما این است که هر کدام هر کاری می‌توانیم برای اسلامی شدن کشور انجام دهیم و در این مسیر کار جهادی را ملاک عمل قرار دهیم و بدانیم که کار جهادی بدون تحمل شنیدن حرف مخالف آن هم مخالفان داخلی امکان پذیر نیست، زیرا کار جهادی شروطی دارد که اخلاص، سختکوشی و قدرت تحمل شنیدن حرف مخالفان از جمله آنهاست.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.