هراس رسانه‌های صهیونیست از عواقب ترور سران مقاومت

رسانه‌های عبری‌زبان به دلیل ترس از عواقب ترورسران مقاومت، از رژیم صهیونیستی خواستند تا ترور سران مقاومت فلسطین را از دستورکار خارج کند.

هادی نیوز: رسانه‌های عبری‌زبان امروز (یک‌شنبه) طی گزارش‌هایی اعلام کردند کرد که به دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی توصیه می‌کنند «یحیی السنوار» رهبر جنبش «حماس» در غزه را، به دلیل ترس از آثار و نتایج چنین اقدامی، ترور نکند.

طبق گزارش پایگاه خبری-تحلیلی «العربی الجدید»، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» ضمن رد چنین اقدامی، نوشت: «این ترور باعث آغاز یک نبرد تمام‌عیار نظامی خواهد شد و اسرائیل را در یک جبهه جنگی در غزه گرفتار خواهد کرد؛ علاوه‌ بر این، احتمال باز شدن جبهه‌ی دیگری از درگیری در مرزهای شمالی با لبنان نیز وجود دارد».

خبرنگار نظامی این روزنامه در تبیین وضعیت فعلی سرزمین‌های اشغالی می‌گوید: «سیاست اسرائیلی‌ها در قبال فلسطین همیشه قطع ارتباط و هماهنگی بین غزه و نوار غربی اشغال‌شده بوده است. بنابراین به ارتش و دستگاه امنیت عمومی در اسرائیل توصیه می‌کنیم تا گزینه ترور یحیی السنوار را پی‌گیری نکنند؛ چرا که مقامات دولت کنونی از جمله نفتالی بنت و بنی گانتز نیز بر تداوم سیاست پیشیین [فاصله بین غزه و نوار غربی] تاکید دارند».

این خبرنگار صهیونیست، دلیل پی‌گیری این سیاست توسط دولت بنت را پی‌گیری عادی جزئیات عملیات اخیر مقاومتی در شهرک‌های صهیونیستی ذکر کرده و اذعان داشت که دولت در حال حفاظت از آرامش در غزه است و به خاطر ترس از آغاز یک درگیری باز، تنش‌ها را کاهش داده است.

وی قضیه ترور السنوار را عامل ایجاد دودستگی در کابینه رژیم صهیونیستی دانسته و تاکید کرده است که ایجاد یک درگیری جدید بعد از ترور رهبر جنبش حماس در غزه، به معنای سقوط دولت فعلی تل‌آویو خواهد بود.

این در حالی است که امروز روزنامه «هاآرتص» نیز در تحلیلی نوشت که ترور السنوار، عملیات‌های بی‌حد و مرزی را علیه رژیم صهیونیستی آغاز خواهد کرد. در تحلیل این روزنامه آمده است که مشکل اصلی تل‌آویو در مواجهه‌ی کنونی‌اش با عملیات‌های استشهادی در سرزمین‌های اشغالی، در ضعف داده‌های اطلاعاتی و ناتوانی در ممانعت از انجام این عملیات‌هاست.

حملات به یحیی السنوار، رهبر جنبش حماس در غزه و درخواست‌ها برای ترور وی از زمانی آغاز شد که روز پنج‌شنبه یک عملیات مقاومتی جدید در منطقه «العاد» نزدیک تل‌آویو انجام شد و طی آن ۳ صهیونیست کشته شده و تعدادی دیگر هم زخمی شدند. صهیونیست‌ها انگیزه انجام این عملیات را سخنان السنوار در چند روز گذشته می‌دانند که گفته بود تداوم عملیات‌های استشهادی پاسخ مناسبی به حملات صهیونیست‌هاست.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.