رئیس پنتاگون: نمی‌خواهیم شاهد جنگ روسیه و ناتو باشیم

وزیر دفاع آمریکا با بیان اینکه اگر روسیه به یک کشور عضو ناتو حمله کند، این ائتلاف نیز به‌صورت جمعی پاسخ خواهد داد، اما ارزیابی کرد که مسکو ناتو را وارد درگیری اوکراین نمی‌کند.

هادی نیوز: «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا شامگاه چهارشنبه گفت هیچکس نمی‌خواهد شاهد درگیری بین روسیه و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) باشد.

آستین در جلسه استماع کنگره اظهار داشت که روسیه اقداماتی را انجام نخواهد داد که منجر به دخالت مستقیم ناتو در اوضاع پیرامون اوکراین شود.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در این‌باره توضیح داد: «به نظر من، روسیه نمی‌خواهد ناتو را درگیر کند. سران روسیه نمی‌خواهند وارد چنین جنگی شوند».

رئیس پنتاگون با بیان اینکه احتمال تبدیل شدن جنگ اوکراین به نوع دیگری از رقابت که هیچکس نمی‌خواهد ببیند، وجود دارد، افزود: «اگر روسیه تصمیم به حمله به یک کشور عضو ناتو بگیرد، بازی را تغییر خواهد داد. طبق تعهد ماده ۵، ناتو احتمالاً به شکلی ائتلاف پاسخ خواهد داد».

بر اساس این گزارش، آستین در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت که پنتاگون خواستار کنترل کی‌یف بر تسلیحات انتقالی آمریکا به این کشور است.

به نوشته ریانووستی، وی تصریح کرد که آمریکا از اوکراین می‌خواهد تا کنترل کند که سلاح‌های منتقل شده توسط واشنگتن به این کشور، در کجا استفاده می‌شود.

وزیر دفاع آمریکا اظهار داشت: «من هر بار که با شرکای خود صحبت می‌کنم، این موضوع را بررسی می‌کنم. من دیروز با وزیر دفاع اوکراین، الکسی رزنیکوف درباره این موضوع صحبت کردم. ما به تاکید بر این نکته بسیار بسیار مهم ادامه خواهیم داد».

آستین اضافه کرد که قبلاً به مقامات اوکراینی گفته شده است که نیاز به پاسخگویی به آمریکا و کنترل بر نحوه استقرار تسلیحات منتقل شده به این کشور وجود دارد.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش مدعی شد که زرادخانه اتمی روسیه چالش‌هایی را برای آمریکا ایجاد می‌کند.

ریانووستی در خبر دیگری به نقل از رئیس پنتاگون نوشت:‌«زرادخانه اتمی روسیه در حال حاضر و آینده چالش‌های جدی ایجاد می‌کند. سه‌گانه اتمی ما (ترایدنت) ستون اصلی دفاع ملی باقی می‌ماند».

آستین همچنین افزود: «برای حفظ ثبات استراتژیک در جهان، به ویژه با توجه به قابلیت‌های اتمی قابل توجه روسیه و گسترش ظرفیت‌های هسته‌ای چین، ما را ملزم به حفظ توان اتمی ایمن و موثر می‌کند».

پیش از این نیز «اسکات بریر» مدیر آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در اظهارتی درباره ارزیابی جهانی از تهدیدهای پیش روی آمریکا خطاب به کمیته نیروهای مسلح سنا گفت چین و روسیه ایالات متحده را قدرتی رو به زوال می‌دانند.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.