فرمانده دافوس ارتش: آماده همکاری با عراق در حوزه آموزش نظامی هستیم

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: در حوزه دفاعی و نظامی بویژه حوزه‌های آموزشی و پژوهشی آماده ارتباط با کشور عراق هستیم.

هادی نیوز: هیاتی به سرپرستی سپهبد «سعد مزهر محسن العلاق» از دانشگاه دفاع ملی عراق از بخش های مختلف دافوس ارتش از جمله مرکز بازی جنگ، دانشکده فرماندهی و ستاد، دانشکده پشتیبانی و ستاد و موزه جنگ بازدید کردند.

هدف از این بازدید افزایش و گسترش تعامل دوجانبه در حوزه های نظامی و همچنین آموزش و پژوهش و نیز تبادل اساتید و دانشجویان بین دانشگاه دفاع ملی عراق و دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران و انتقال تجربیات دفاعی دو کشور ذکر شده است.

امیر سرتیپ حسین ولی‌وند زمانی، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در این دیدار گفت: در حال حاضر  منطقه ما دستخوش شرایطی است که ضرورت دارد با دقت کامل موضوعات و مسائل منطقه را بنگریم و باید هوشیار باشیم و در برابر توطئه دشمنان در منطقه بازی نخوریم و مبادا گرفتار توطئه‌هایی شویم که دشمنان در منطقه رقم می‌زنند.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور هیات عراقی در دافوس ارتش گفت: در حوزه دفاعی و نظامی بویژه حوزه های آموزشی و پژوهشی آماده ارتباط با کشور دوست و برادر عراق هستیم و تمایل داریم تبادل استاد و دانشجو هم در دستور کار خود داشته باشیم.

امیر ولی‌وند در ادامه ضمن اشاره به تجربیات دو کشور در حوزه های دفاعی و نظامی گفت: تجربیات دو کشور، هم در دفاع مقدس و هم در حوزه نبرد با داعش بسیار ارزشمند است و شایسته است این تجارب بسیار مهم بررسی و مورد تحلیل قرار گیرد و آموزش و انتقال داده شود.

 فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در پایان ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص دانشگاه فرماندهی و ستاد و رشته‌های تخصصی و تحصیلی و روند آموزشی و پژوهشی این دانشگاه گفت: دافوس ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدیمی ترین دانشگاه ایران در حوزه آموزش و تعلیم افسران از ارتش و سایر نیروهای مسلح تجربه خوبی داشته و آموزش های به‌روزی دارد و در حال حاضر از کشورهای دوست و همپیمان از جمله هند، پاکستان، قزاقستان و عراق دانشجوی خارجی داریم که به دنبال تعامل با دیگر کشورها نیز هستیم.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.