رئیس سازمان بسیج: سردار سلیمانی فاتحةالکتاب گام دوم انقلاب اسلامی است/ ترور حاج قاسم موجب شکست حیثیت آمریکا شد

سردار سلیمانی گفت: حاج قاسم نه‌تنها فاتح نبرد‌های بزرگ و ایجادکننده صلح و آرامش برای مسلمانان و بشریت بود، بلکه به‌عنوان فاتحةالکتاب گام دوم انقلاب اسلامی نیز شناخته می‌شود.

سردار سرتیپ پاسدار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره ابعاد شخصیتی شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، افتخار ملت و جهان اسلام محسوب می‌شود. او در دوران رژیم ستم‌شاهی از مبارزان با طاغوت و در دفاع مقدس جزء آفرینندگان اصلی این پیروزی‌های بزرگ و حماسه‌های بی‌امان بود. علاوه بر این‌ها در امنیت جنوب شرق کشور نیز الگوی برجسته اقتدار برای مردم ایران بود.

سردار سلیمانی افزود: حاج قاسم آن‌گاه که ایران در ساحل امن و آرامش پهلو گرفت، در جبهه‌های مقاومت برای نجات مسلمانان از جنایات رژیم صهیونیستی، با مردم فلسطین و لبنان همراه شد و جبهه مقاومت را تشکیل داد؛ او در مبارزه با لشکر سیاه و تاریک داعش، یک مصلح بزرگ جهانی بود و با فرماندهی رزمندگان اسلام عدالت، پیشرفت و صلح را برای جهان به ارمغان آورد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپس به نقش حاج قاسم در گستره جهانی اشاره کرد و گفت: دفاع شهید سلیمانی، مقدس و جهانی بود؛ زیرا نه‌تنها دستاورد‌هایی برای جهان اسلام به دنبال داشت، بلکه قرن‌های متمادی اثرات آن برای بشریت ماندگار و پایدار خواهد بود. به عبارت دیگر حاج قاسم نه‌تنها فاتح نبرد‌های بزرگ و ایجادکننده صلح و آرامش برای مسلمانان و بشریت بود، بلکه به‌عنوان فاتحةالکتاب گام دوم انقلاب اسلامی نیز شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: مکتب حاج قاسم، مکتب و الگوی دفاع مقدس است که در جبهه‌های مقاومت توسعه یافت و تکثیر شد. شهادت آن فرمانده بزرگ موجی از همراهی و عظمت را در ایران و سطح کشور‌های مسلمان و حتی غیرمسلمان خلق کرد.

سردار سلیمانی در ادامه بیان کرد: شهید سلیمانی با هدایت رزمندگان جبهه‌های مقاومت و مدافعین حرم با لشکر‌های سیاهی جنگید تا صلح و آزادگی را در جهان برقرار کند و توانست در این راه پیروزی را از آنِ اسلام کند؛ لذا امروز شاهدیم که دشمنان اسلام شکست را پذیرفته‌اند و استکبار جهانی و اسرائیل به پایان موجودیت خود نزدیک شده‌اند.

وی سپس به اهمیت و ضرورت واکاوی مکتب شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: مکتب حاج قاسم، مکتب بسیج و مکتب انقلاب اسلامی است. حاج قاسم شخص نیست، بلکه یک مکتب و راه است و با وجوه گسترده نیاز به تبیین و واکاوی دارد. به همین جهت باید بتوانیم مکتب حاج قاسم را تببین کنیم تا این آغاز یک نهضت فرهنگی در درون کشور باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: بهترین تفکری که می‌تواند در گام دوم انقلاب برای جوانان میهن اسلامی درس‌آموز باشد، تفکری است که از مکتب حاج قاسم الگو گرفته باشد. نمونه‌های مجسم این تفکر را سیدالشهدای مقاومت در میدان‌های مختلف اعم از سیاست، جهاد، عبودیت، مردم‌داری، اخلاص در عمل، دستگیری از محرومان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نشان داده است. ما باید تلاش کنیم این مکتب الهی و ولایی را درست درک کنیم و ترویج دهیم.

وی با اشاره به اینکه راه سردار شهید سلیمانی ادامه دارد و شکست دشمن حتمی و نزدیک است، تصریح کرد: دشمن در همه عرصه‌های واقعی از جمله در ائتلاف‌سازی علیه ایران، تروریسم اقتصادی، تهدید به حمله نظامی، ایجاد فتنه و آشوب در کشور و... شکست خورده و حتی زمانی که سپهبد سلیمانی را ناجوانمردانه به شهادت رساند، تصور می‌کرد که یک موفقیت برای او است، اما دیدیم که چه شکستی بر حیثیت و قدرت آمریکا وارد شد و در تمام جهان حتی کشور‌های غربی، مردم عکس‌های شهید سلیمانی را به‌دست گرفتند و به میدان‌ها آمدند.

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.