حاجی‌صادقی: جهاد تبیین دفاع از حمله به مغزها و قلب‌هاست

نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: جهاد تبیین در برابر خطرناک‌ترین حمله است. جهاد تبیین در برابر به خرمشهرهای فیزیکی و خاکی نیست بلکه دفاع از حمله به مغزها و قلب‌هاست.

هادی نیوز: حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی در افتتاحیه طرح ملی «اعتلاء»؛ تعالی بخشی مسئولین و استادان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در فرهنگ دینی ما جهاد مصادیق بسیاری همچون جهاد علمی، اقتصادی، اقتدارافزایی، خدمت‌رسانی دارد. اما، شاید مبنایی‌ترین جهاد در فرهنگ دینی جهاد تبیین و روشنگری باشد.

وی افزود: ادبیات دینی ما به دو علت جهاد تبیین را در عرض بقیه جهادها نمی‌داند بلکه آن را در طول و مرتبه بالاتری ارزیابی می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه، تصریح کرد: جهاد تبیین مبنا و موتور حرکت بقیه جهادهاست، برای اینکه اهل اقتصاد، نیروهای مسلح وسایرین جهاد خاص خود را انجام دهند باید کسی آن‌ها را به خط کند.

وی ادامه داد: جهاد تبیین در برابر خطرناک‌ترین حمله است. جهاد تبیین در برابر به خرمشهرهای فیزیکی و خاکی نیست بلکه دفاع از حمله به مغزها و قلب‌هاست.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با بیان اینکه شخصیت هر انسان و هر جامعه را دو عامل مهم می‌سازد، عنوان کرد: سبک زندگی، بینش‌ها، آگاهی‌ها، دانش‌ها، گرایش‌ها و تعلقات همه انسان‌ها تحت تأثیر این عوامل است؛ مغز و قلب. جهاد تبیین دفاع از حمله به این دو مرکز است.

وی افزود: بنابر فرموده قرآن کریم، جهاد تبیین دفاع در برابر فتنه است. فتنه هم از عملیات نظامی بزرگ‌تر و شدیدتر است چراکه فتنه یعنی حمله چراغ خاموش.

فارس

پایان پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.