فرستاده سازمان‌ملل به دنبال ملاقات با سید حسن نصرالله

رسانه لبنانی گزارش داد که یک فرستاده ویژه بین‌المللی برای گفت‌وگو با دبیرکل حزب‌الله لبنان در خصوص عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از کفرشوبا و الغجر، عازم لبنان می‌شود.

هادی نیوز:   روزنامه لبنانی «نداء الوطن»، امروز (شنبه، 8 جولای)، به نقل از منابع آگاه دیپلماتیک نوشت که یک فرستاده ویژه بین‌المللی که مسئولیت پرونده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل را برعهده دارد، برای انجام پاره‌ای مذاکرات در خصوص تحولات جاری در مرزهای جنوبی لبنان، به این کشور سفر خواهد کرد. 

بر اساس این گزارش، این فرستاده آمریکاییِ سازمان‌ملل به محض ورود به بیروت، خواستار یک قرار ملاقات با «سید حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان خواهد شد تا دیدگاه‌های سازمان ملل درباره جنوب لبنان را برای وی شرح دهد. 

به گفته منابع دیپلماتیک، این فرستاده، موضع حزب‌الله در مورد فشار سازمان ملل بر اسرائیل برای عقب نشینی از الغجر و تپه‌های کفرشوبا و بخشی از مزارع شبعا که متعلق به لبنان است را از نصرالله جویا خواهد شد. در صورت انجام این دیدار و پس از پاسخ نصرالله، روند امور در مرزهای لبنان و اسرائیل مشخص خواهد شد.

شهرک الغجر که به روستای الغجر نیز شناخته می‌شود، در بخش لبنانی بلندی‌های جولان اشغالی واقع شده است. رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷، تلاش خود را برای در دست گرفتن این شهرک آغاز کرد و از آن زمان، سلطه سیاسی و نظامی بر این منطقه تغییرات زیادی یافت تا این که اشغالگران در ۱۷ نوامبر ۲۰۱۰ از بخش شمالی این شهرک خارج شدند.

جنبش حزب‌الله لبنان، پنجشنبه پیش (۶ جولای)، طی بیانیه‌ای درباره تحرکات مشکوک رژیم صهیونیستی در بخش شمالی شهرک مرزی الغجر، هشدار داد و اعلام کرد: «اخیراً نیروهای اشغالگر صهیونیست اقدامات خطرناکی را در بخش شمالی شهرک مرزی الغجر انجام داده‌اند. منطقه‌ای که سازمان ملل آن را بدون بحث و مناقشه به عنوان بخشی از خاک لبنان به رسمیت می‌شناسد». 

این منابع در ادامه به اقدام حزب‌الله در نصب دو خیمه در منطقه خط آبی در مزارع شبعا و تلاش رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش لبنانی الغجر به فلسطین اشغالی اخیرا، موجب تشدید تنش در مرزهای جنوبی لبنان شده که در روز پنجشنبه پیش به اوج خود رسید و به شلیک پرتابه از جنوب لبنان و حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به مناطق جنگلی در نزدیکی کفرشوبا منجر شد. 

فارس

پایان پیام/* 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.