ناس سازمان ملل: اسرائیل اراضی فلسطینی را به زندان باز تبدیل کرده است

یک کارشناس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت که از زمان اشغال اراضی فلسطینی در سال ۱۹۶۷ تاکنون بیش از ۸۰۰ هزار فلسطینی بازداشت شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس :  «فرانچسکا آلبانیز» کارشناس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با اشاره به بازداشت بیش از ۸۰۰ هزار فلسطینی از زمان اشغال اراضی فلسطینی در سال ۱۹۶۷، گفت که در میان این بازداشتی‌ها کودکان زیر ۱۲ سال هم به چشم می‌خورد.

آلبانیز افزود که رژیم صهیونیستی مناطق فلسطینی را به یک زندان باز تبدیل کرده است و فلسطینیان تحت آتش این رژیم از آزادی گسترده محروم شدند.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، آلبانیز گفت: «البته از خشونت احتمالی طرف فلسطینی نیز چشم‌پوشی نمی‌کنم اما بیشتر این خشونت‌ها به دلیل نقض قانون بین‌المللی توسط طرف اسرائیلی بوده است».

وی تصریح کرد که شمار زیادی از فلسطینیان بدون هیچ دلیلی متهم شناخته شده و بدون دستورات قضایی بازداشت می‌شوند و در مراکز بازداشت در معرض رفتارهای وحشیانه قرار می‌گیرند.

این کارشناس حقوق بشر سازمان ملل، از همه کشورها خواست تا شهرک‌های صهیونیستی غیرقانونی را به رسمیت نشناسند و برای تضمین مجازات مسئولان آن تلاش کنند.

 

پایان پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.