ایران در صدر جدول دسترسی کشورها به آب شرب شهری و روستایی بر اساس گزارش بانک جهانی

وزیر نیرو گفت: در شاخص سرعت تامین آب شرب برای مردم، ایران در فهرست برترین کشورهای دنیا قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس : علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو، در حاشیه مراسم رونمایی از پیشخوان رصد مدیریت منابع آب کشور گفت: به استناد جدیدترین گزارش بانک جهانی، بر اساس شاخص‌های توسعه جهانی، ایران در حوزه دسترسی به آب شرب در بخش شهری و روستایی در جهان و میان کشورهای منطقه در صدر جدول قرار داد.

وی افزود: درصد دسترسی به آب شرب شهری و روستایی در ایران به ترتیب برابر با 99.83  و 82 درصد است، این در حالی است که این شاخص‌ها به همین ترتیب در جهان اعداد 85.7 و 59.6 درصد و در میان کشورهای خاورمیانه 83.2 و 69.5 درصد را به خود اختصاص داده است.

محرابیان عنوان کرد: در شاخص سرعت تامین آب شرب برای مردم، ایران در فهرست برترین کشورهای دنیا قرار گرفته است.

*بورس پساب تشکیل می شود

وی با اشاره به اهمیت پساب عنوان کرد: بازچرخانی آب از مهمترین برنامه‌های ما است و بنا داریم کلیه منبع آب صنایع کشور به جز صنایع غذایی و دارویی را از آب سطحی و زیرزمینی به سمت پساب تصفیه‌شده حرکت دهیم.

محرابیان با اشاره به برنامه دولت برای توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب گفت: برنامه داریم اقتصاد پساب را حل کنیم و در این راستا بورس پساب در محل بورس انرژی کشور تشکیل خواهد شد.

وی افزود: دولت مصمم است تا شهر به شهر و روستا مسئله آب را حل کند، ما در این‌ راستا طرح جهاد آبرسانی را داشتیم که امروز با ۴۰ درصد پیشرفت در دو سال افتتاح شده است.

وزیر نیرو گفت: در سیستان متاثر از عدم رهاسازی حقابه هیرمند که مطالبه ۲ ساله ماست ولی برخلاف وصول این حقابه طرح‌هایی در ۳ سطح اضطراری، میان مدت و بلند مدت در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: تامین آب شرب بهداشتی از منابع دیگر با آب شیرین‌کنی در دستور کار است.

محرابیان گفت: برای حل مسیله سیستان، طرح انتقال آب از حوضه تالاب و دریا در دستور کار قرار گرفته است و این دو طرح مسئله آب سیستان را حل خواهد کرد.

عضو کابینه دولت دوازدهم گفت: حقابه جمهوری اسلامی یک حق قانونی است قدمی از این حق عقب‌نشینی نخواهیم کرد و افغانستان متعهد به پرداخت آن است.

پایان پیام/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.