هنیه: تل‌آویو با اسکان یک میلیون صهیونیست، در پی نابودی هویت فلسطینی است

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تأکید کرد که توطئه‌های صهیونیستها در راستای تغییر واقعیت کرانه باختری و تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی، گسترش شهرک‌سازی و اسکان یک میلیون شهرک‌نشین جدید در کرانه باختری است.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس : اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز دوشنبه تأکید کرد که کرانه باختری در برابر تمامی مشکلاتی که در برابر آن وجود داشت، پیروز شد.

پایگاه خبری قدس پرس به نقل از هنیه گزارش داد: کرانه باختری  پس از شرایط دشواری که با آن روبرو بود، شاهد تغییر جدید و خیزش مقاومت و جوانان خود است؛ شرایطی مانند هماهنگی امنیتی [تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی] و طرفهایی که قصد داشتند انتفاضه و مقاومت را در کرانه باختری از بین ببرند».

وی با اشاره به اینکه غزه، پایگاه مستحکمی برای مقاومت و تغییر قواعد درگیری بوده و پشتوانه راهبردی برای پروژه مقاومت در دراز مدت به شمار می‌رود، خاطر نشان کرد: کابینه جنایتکار کنونی صهیونیست، خطر بزرگی برای مسئله فلسطین است. لذا باید بسیار خوب برای طرحهای آن آماده شد.

صهیونیستها در تازه‌ترین جنایت خود، در  بامداد سوم جولای به شهر جنین حمله همه‌جانبه کردند و این درگیری ۴۸ ساعت ادامه یافت. تجاوزی که علاوه بر ویرانگری بی‌سابقه در جنین و اسارت ۱۲۰ فلسطینی، که به شهادت ۱۲ نفر و جراحت بیش از ۱۴۰ تن دیگر منجر شد. پس از آن محمد جرار، معاون شهردار جنین این رادوگاه را منطقه «فاجعه‌زده» عنوان کرد و گفت که در مرحله اول نیاز به 10 میلیون دلار برای ارائه خدمات اولیه به ساکنان نیاز است.

هنیه در توضیح توطئه‌ها و طرحهای جدید صهیونیستها گفت که این مسئله در راستای تغییر واقعیت کرانه باختری و تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی، گسترش شهرک‌سازی و اسکان یک میلیون شهرک‌نشین جدید در کرانه باختری است تا دوگانه نژادی یهوی و فلسطین را تثبیت کند و به هویت فلسطین پایان دهد.

این مقام حماس با بیان اینکه درگیری در کرانه باختری در سخت‌ترین مرحله قرار دارد، تصریح کرد: این درگیری، یک جنگ مذهبی صرف است. کابینه صهیونیست نیز با تمامی ابزارها در تلاش است از بروز هر گونه نمادی از مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی جلویگری کند و به عادی‌سازی با کشورهای عربی ادامه دهد.

در خصوص جنایات صهیونیستها، «محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز در نشست کابینه گفت که شرکت آب «مکوروت» اقدام به کاهش شدید سهم آب استان‌های الخلیل و بیت لحم کرده است. «مکوروت» یک شرکت دولتی صهیونیستی است.

محمد اشتیه گفت که این شرکت اسرائیلی آب استان‌های الخلیل و بیت لحم را به شهرک‌های صهیونیست‌نشین داده است. او این اقدام را «نژادپرستی و تبعیض آمیز» توصیف کرد و گفت: «هر فلسطینی روزانه بیش از ۷۲ لیتر آب مصرف نمی‌کند، در حالی که میانگین مصرف هر اسرائیلی ۳۲۰ لیتر در روز است».

سیاست‌های آبی رژیم صهیونیستی یکی از ارکان اصلی اشغالگری و نژادپرستی این رژیم را نشان می‌دهد، به طوریکه صهیونیست‌ها از ابتدای اشغالگری تمامی منابع آبی فلسطین را در اختیار خود گرفتند که رود اردن و دریاچه طبریه در جولان اشغالی مصادیق بارز این سیاست به شمار می‌رود.

خشکاندن و مصادره چاههای کشاورزی، خشکاندن باغات زیتون، مصادره زمین‌های کشاورزی و ممانعت از ایجاد حوضچه‌های پرورش آبزیان از جمله مواردی است که صهیونیست‌ها در تمامی دهها سال اشغالگری انجام داده‌ و می‌دهند.

پایان پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.