در گفت‌وگو با بصیرت مطرح شد

دستمالچیان: آمریکا با ارسال سلاح کشتار جمعی به اوکراین، نشان داد در موضوع دفاع از حقوق بشر دروغگوست

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از بصیرت : یکی از موضوعاتی که این روز‌ها خبرساز شده است موضوع ارسال تسلیحاتی از سوی دولت آمریکا به اوکراین است که از آن به عنوان سلاح‌های کشتار جمعی یاد می‌شود. ارسال چنین سلاح‌هایی از طرف دولت آمریکا آنقدر نامتعارف و غیرانسانی است که حتی رئیس‌جمهور آمریکا تلویحاً به این موضوع اشاره کرده که تصمیم سختی بود! سخت بودن تصمیم ارسال سلاح‌هایی مثل بمب‌های خوشه‌ای از سوی دولت آمریکا به اوکراین، زمانی بیش از حد مضحک می‌شود که سازمان‌های بین‌المللی و فعالان حقوق بشر نیز به صورت تلویحی به این عملکرد آمریکا اعتراض و آن را نقد کردند، البته نه به اندازه واقعیت تلخی که در بطن سلاح‌های کشتار جمعی برای حمله به کودکان، زنان و غیرنظامیان از سوی آمریکا تدبیر و در نظر گرفته شده است. حال این سؤال مطرح می‌شود، مگر آمریکا و کشور‌های غربی که مدام در حال تصویب قطعنامه علیه دولت‌ها و ملت‌های آزادی‌خواه هستند، در وهله اول نباید خود عامل به حقوق بشر و مدافع حقوق بشر به ویژه زنان، کودکان و غیرنظامیان باشند؟ کارشناس و تحلیلگر مسائل بین‌الملل و سیاست خارجی در گفت‌وگو با بصیرت در این زمینه تحلیل خود را با ما در میان گذاشته است.

«احمد دستمالچیان» کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و کارشناس مسائل بین‌الملل در این‌باره معتقد است: «ارسال تسلیحات ممنوعه یا سلاح‌های کشتار دسته‌جمعی به اوکراین از سوی آمریکا نشان‌دهنده دو موضوع است؛ در وهله اول، نشان‌دهنده ادعای دروغین نظام لیبرال دموکراسی غربی است؛ چراکه غرب هر آنچه مطابق میل خود می‌داند را در دستور کار قرار می‌دهد و مابقی را که علیه منافع کشور‌های گوناگون است، نادیده می‌گیرد؛ بنابراین هر چه به نفع غرب باشد حقوق بشر است ولا غیر.»

احمد دستمالچیان توضیح داد: «بی‌تردید حقوق بشر واژه دروغینی است که آمریکا و دنیای غرب پشت آن پنهان شده‌اند؛ چراکه در سایه این دروغگویی وقیحانه، بدترین و وقیح‌ترین اعمال ضد بشری انجام می‌دهند، به ویژه آمریکا که در بسیاری از موارد پیش چشم اذهان عمومی ثابت کرده مدعی دروغین حقوق بشر است. حقوق بشری که دنیای غرب از آن یاد می‌کند، حقوق بشری است که لابی صهیونیسم آن را تدوین می‌کند و آمریکا و اروپا توأمان آن را اجرا می‌کنند.»

کارشناس و تحلیلگر مسائل بین‌الملل در ادامه افزود: «موضوع دومی که نشان می‌دهد نظام لیبرال دموکراسی غرب دروغگو است، اجرای استاندارد‌های دوگانه است. به این معنا که آنها هیچگاه ادعای خود مبنی بر حقوق بشر را به درستی رعایت نکرده‌اند. به عنوان مثال اگر در فلسطین مردم خواهان آزادی و بیرون رفتن غاصبان باشند، غرب به رژیم جعلی چراغ سبز کشتار مردم فلسطین را نشان می‌دهد، بدون اینکه از حقوق مردم فلسطین دفاع کند.»

دستمالچیان تصریح کرد: «از سوی دیگر هنگامی که رژیم صهیونیستی در فلسطین کشتار دسته جمعی راه می‌اندازد، مدعیان حقوق بشر سکوت پیشه می‌کنند و به هیچ عنوان به دنبال محکومیت رژیم کودک‌کش نیستند. در حالی که وقتی یک فلسطینی از حقوق خود دفاع کند، او را تروریست می‌نامند.»

احمد دستمالچیان کارشناس سیاست خارجی افزود: «با اینکه استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی ممنوع است و به هیچ وجه نباید در هیچ جنگی مورد استفاده قرار بگیرد، اما وقتی مصالح آمریکا در میان باشد، به اوکراین بمب خوشه‌ای می‌دهد. همان‌طور که آلمان و غرب در جنگ با ایران به عراق تسلیحات شیمیایی صادر کردند تا مردم حلبچه و ایران را شیمیایی کنند؛ حملات جان‌سوزی که آثار آن همچنان در روح و جسم مردم صدمه‌دیده زنده و هویداست.»

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی معتقد است: «غربی‌ها به تمام معنا نشان داده‌اند، زمانی طرف حقوق بشر را می‌گیرند که مصالح آنها در ادعای دفاع از حقوق بشر تأمین شود. در غیر این صورت بار‌ها و بار‌ها نشان داده‌اند در دفاع از حقوق بشر به معنای واقعی راستگو نیستند و اصلاً چنین رسالتی ندارند؛ بلکه برای تأمین منافع خود سعی می‌کنند در این زمینه گاهی نقش بازی کنند و کشور‌های مستقل را با عنوان دروغین دفاع از حقوق بشر تحت فشار خود قرار دهند.»

وی در پایان گفت‌وگو خاطر نشان کرد: «آمریکایی‌ها با همه تصمیم‌گیری‌ها و عملکرد‌های خود در عرصه بین‌الملل ثابت کرده و نشان داده‌اند که تمامی معیار‌های آنها در دفاع از مظلومان و حقوق بشر دروغی بیش نیست، اتفاقاً به خوبی می‌دانند این موضوع بر مردم عالم پوشیده نیست، اما از ادامه مسیر و حق‌کشی و نادیده گرفتن حقوق انسان‌ها و آدم‌کشی بیشتر برای دست‌یابی به اهداف خود کمترین ابایی ندارند.»

گفت‌وگو با احمد دستمالچیان

انتهای پیام/* 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.