حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری: موج عاشورایی پاسخی فراموش‌نشدنی به حامیان قرآن‌سوزی خواهد داد

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: این موج عاشورایی و حسینی و طوفانی که از این غیرت برپا شده ان‌شاءالله پاسخی قوی‌ و فراموش‌نشدنی را به این جماعت نابکار و نادان و کشورهای حامی، مخصوصا سوئد و دانمارک که اهانت به ساحت قرآن در آن انجام شد، خواهند داد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس: 

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های این نماز، گفت: ملت شریف و گرامی عزیز ایران و ملت‌های مؤمن و ارادتمند اهل بیت در کل عالم مشغول تعظیم یکی از بزرگترین شعائر الهی هستند.

وی افزود: هر کس به زبانی وصف حضرت حسین علیه‌السلام را می‌گوید و به محضر حضرت سیدالشهدا ابراز عشق و علاقه می‌کند،  این دلدادگی‌ها حکایت از ریشه‌های تقوایی دارد که خداوند تبارک و تعالی به ملت ما کرامت کرده است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: این ریشه، ریشه در دل‌ها و تقوایی است که خداوند در دل‌های مؤمنین  قرار داده است. نسل به نسل به آن‌ها به ارث رسیده است. حاصلش آن است که اینگونه نام حضرت حسین علیه‌السلام را می‌برند و تعظیم شعائر می‌کنند. این غوغایی که برپاست در مجالس  حسینی هر سال  پر شورتر برگزار می شود؛ خدای متعال را شاکریم.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری افزود: نام امام حسین (ع) و یاد ایشان و این عرض ارادت‌ها به ایمان و وحدت جامعه نشاط می‌بخشد؛ زیر این پرچم، دل‌ها و اندیشه‌ها به هم گره می‌خورند. اگر شیاطین وسوسه‌انگیزی هم کرده باشند، کید شیطان به عنایت امام حسین علیه‌السلام و به برکت این عرض ارادت‌ها و به دعای مستجاب امام زمان (عج)، برطرف خواهد شد.

وی گفت: روز عاشورا، روز تجدید عهد است. راهی که پیشه روی ملت عزیز ما باز شد و دست ملت ما پیشه روی ملت‌های  ستمدیده عالم گشوده شد، این راه عزت و افتخار و بازگشت به بندگی خدای متعال و راه تمسک به قرآن عظیم و عترت پیامبر اعظم (ص) است. این  تجدید عهد که نشانه روشن و حجت آن تجدید عهد با ولی‌فقیه زمان است و برای زمینه‌سازی ظهر حضرت مهدی (عج) است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: این جسارت‌هایی که اخیرا نسبت به قرآن کریم انجام شد، این رفتارها خیالی خام و باطل است.

وی افزود: اگر خواستند بین پیروان ادیان دوقطبی درست کنند، موفق نشدند، زیرا مسلمانان به کتب مقدس آسمانی مثل قرآن احترام می‌گذارند. اگر می‌خواستند اسلام‌هراسی را ترویج کنند، باعث ترویج بیشتر اسلام و قرآن در منطقه خودشان و همچنین در دیگر مناطق عالم خواهد شد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تأکید کرد: اگر خواستند با آن عقبه صهیونیستی، نام فلسطین و قیام مردم مظلوم فلسطین را تحت‌الشعاع قرار دهند و خفت و خواری خودشان و این افول سرعت گرفته را پنهان کنند، باز هم کور خوانند.

حجت‌الاسلام حاج‌ علی‌اکبری گفت: به خاطر اینکه معلوم است صدای زوال آن‌ها و  فرو ریختن ارکان زیست‌ پر از ننگ‌ آن‌ها در همه عالم شنیده شده است و خودشان هم دارند به زبان‌شان جاری می‌کنند.

وی ادامه داد: آن روز که این جماعت نابکار خواستند قرآن ناطق را از صحنه حذف کنند، مگر موفق شدند. بارها مزار مطهر امام حسین علیه‌السلام را با خاک یکسان کردند، مگر موفق شدند؟!؛ این همه علیه شعائر حسینی دست‌ها و پاها بریدند و مسیرهای زیارتی را بستند، مگر موفق شدند؟ حسین علیه‌السلام نور خداست و قرآن نور خداست و نور خدا ماندنی است و همه عالم را خواهد گرفت.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تأکید کرد: این خفاشان شب پرست‌اند که محکوم به زوال و فنا هستند و این موج عاشورایی و حسینی و طوفانی که از این غیرت برپا شده ان‌شاءالله پاسخی قوی‌ و فراموش‌نشدنی را به این جماعت نابکار و نادان و کشورهای حامی، مخصوصا سوئد و دانمارک که اهانت به ساحت قرآن در آن انجام شد، خواهند داد.

_

حجت‌الاسلام حج علی‌اکبری یاد آور شد: دیروز سالروز تأسیس نماز جمعه بود؛ ما نماز جمعه را از امام حسین علیه‌السلام هدیه گرفته‌ایم. چون نماز جمعه محصول انقلاب اسلامی است. این واجب فراموش شده‌ای که قرن‌ها از آن محروم بوده‌ایم. انقلاب اسلامی این نعمت بزرگ را به ما برگرداند و انقلاب بزرگ ما، محصول قیام سیدالشهدا علیه‌السلام و امتداد قیام حسینی است.

وی افزود: بنابراین نماز جمعه هدیه مخصوص امام حسین علیه‌السلام  به جامعه است، قدر آن را بیشتر بدانیم و باید پر رونق‌تر از گذشته برگزار کنیم. یاد مرحوم آیت‌الله طالقانی را گرامی می‌داریم که اولین نماز جمله را در دانشگاه تهران اقامه کرد و یاد همه شهدای محراب و شهدای نماز جمعه را گرامی می‌داریم؛ ان‌شاءالله این راه قوی‌تر از گذشته در بین ملت ما ادامه پیدا خواهد کرد.

خطیب جمعه این هفته تهران با اشاره به سالروز عملیات مرصاد، اظهار کرد: سالروز عملیات مرصاد بود، این عملیات بزرگ را گرامی می‌داریم که درس عبرتی برای منافقین پست داده شد و با خون شهدای مظلوم این عملیات بلایی بر سر منافقین آورد.

وی ادامه داد: آن‌ها با به زمین ریختن خون شهدای بسیاری در این عملیات، مصداق رسوایی و ضرر در دنیا و آخرت شدند. این آوارگی و بیچارگی که اکنون دارند و ان‌شاءالله بیش از این آوارگی بر آن‌ها نازل خواهد شد، به‌همین دلیل است.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین در پایان خاطرنشان کرد: وقوع انفجار در منطقه زینبیه دمشق  دل‌های مؤمنین و دوستداران حضرت زینب سلام‌الله علیها را شکست، این رفتار ناجوانمردانه ما را دوباره به یاد مدافعین حرم انداخت که جان خود را فدای دفاع از حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها کردند.  این کارهای کور هم به جایی نخواهد رسید، این حرم و حرمین، هزاران هزار عاشق و دلداده دارد که سر و جانشان را فدای حُرمت این حرم‌ها خواهند کرد.

پایان پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.