پوتین: آماده یافتن راهکار صلح‌آمیز برای اوکراین هستیم

رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه کشورهای غربی در بحران‌های بین‌المللی فقط به فکر منافع خود هستند، گفت: مسکو هرگز مذاکره برای حل بحران اوکراین را رد نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از فارس : «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور فدراسیون روسیه شامگاه جمعه گفت که مسکو آماده است تا به دنبال راهکار مسالمت‌آمیزی برای پایان دادن به بحران و جنگ اوکراین باشد.

پوتین طی سخنرانی در نشست مشترک با سران کشورهای آفریقایی درباره اوکراین توضیح داد: «علی‌رغم اینکه کشورهای غربی در هر درگیری بین‌المللی منحصراً در راستای منافع خود عمل می‌کنند، روسیه آماده است راه‌هایی را برای حل مسالمت‌آمیز اوضاع اوکراین بیابد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در اظهاراتی کنایه‌آمیز درباره کشورهای غربی گفت: «آیا آنها فراموش کردند که اوضاع سودان را ویران کردند؟ آیا آنها فراموش کردند که در سوریه چه کردند؟ آنها به منشور سازمان ملل متحد اهمیتی نمی‌دهند».

رئیس جمهور روسیه ادامه داد: «آنها فقط زمانی قوانین بین‌المللی را به یاد می‌آورند که از نظر آنها بتوان از این ابزارها علیه کشوری از جمله روسیه استفاده کنند. البته آنها موفق نخواهند شد، این خیلی بدیهی است».

پوتین در ادامه تصریح کرد: «اگر [غربی‌ها] واقعاً می‌خواهند که کسی منشور سازمان ملل و سایر قوانین بین‌المللی را رعایت کند، باید به خودشان زحمت بدهند و از همین هنجارها پیروی کنند. اما این بدان معنا نیست که ما نمی‌خواهیم و برای حل مسالمت‌آمیز هیچ مناقشه‌ای تلاش نمی‌کنیم».

به نوشته اسپوتنیک، وی خطاب به سران کشورهای آفریقایی گفت: «رویکرد و ایده‌های شما، همگی منعکس‌کننده مفاد طرح صلحی است که چین در ماه فوریه برای حل و فصل اوضاع پیرامون اوکراین ارائه کرد».

رئیس جمهور روسیه ضمن یادآوری اینکه مقامات اوکراینی چارچوب نظارتی ویژه‌ای صادر کردند تا مذاکره با روسیه را ممنوع کنند، تاکید کرد: «ما به نوبه خود هرگز مذاکره را رد نکرده‌ایم و همیشه گفته‌ایم که آماده ادامه گفتگو هستیم».

پایان پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.