میخواهید بدانید شهادت یعنی چه؟

علی مهدیان در کانال خود در ایتا متنی را با عنوان گریه بر شهید، منتشر کرد و نوشت:

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از مشرق : مقام سید الشهدایی را دست کم نباید گرفت. آقایی همه شهیدهای تاریخ است. این آقایی هم یک امر قراردادی و من باب تعارف نیست یک واقعیت است. یک حقیقت است.

هر کدام از امامان ما یک وجه از وجود پیامبر اکرم ص که بالاترین و برترین جایگاه را در عالم دارا است، به نمایش میکشد و امام حسین ع به نمایش کشیده است وصف سید الشهدایی پیامبر اکرم ص را. به تعبیر قرآن

«فکیف اذا جئنا من کل امه بشهید و جئنا بک علی هؤلاء شهیدا»

میخواهید بدانید شهادت یعنی چه؟

شهادت دادن های متداول را ببینید شخصی که شهادت میدهد، مساله ای را که در حضورش رخ داده ، اعلام میکند. شهید احاطه و علم شهودی دارد به آنچه میگوید و البته با همه وجود اعلامش میکند. شهید همه هویت امت را در خود دارد داشته هایشان را و از همه نیز جلوتر و برتر است لذا با همه وجودش هم داشته ها و هم نداشته های امت را اعلام میکند.

تا کنون در مقابل یک انسان وارسته بوده اید؟ یا یک عالم؟ وقتی با او سخن میگویید هم داشته ها و دانسته هایتان و هم ضعفهایتان را متوجه میشوید.

شهید به این دلیل شاخص است، الگو است، جلو دار است و دستگیر است. اما برای یک امت. او گسترده میشود به قول امام خمینی درباره شهید بهشتی میفرمود او خود یک امت بود.

بهشتی شهید بود و گسترش داشت و همه امت در وجودش جمع بود. یا رهبری درباره حاج قاسم گفت او هویت ایران را در خود جمع داشت او شهید ایران بود و البته شهید کل جهان اسلام. شهید امت اسلام بود.

حالا سیدالشهدا کیست؟

او به اندازه کل تاریخ بسط دارد از ابتدا که حبرییل برای آدم داستان او را گفت تا انتها که ندای ان جدی الحسین را امام عصر عج سر میدهد. او جلودار است. الگو است. دستگیر است.

اشک بر او و بر مصائب او باعث میشود به این واقعیت متصل شویم، آنگاه به او نزدیک شویم و در نهایت یک امت شهید شکل بگیرد. امتی اهل قیام و انقلاب، بلکه بالاتر اهل حفظ قیام یعنی اهل مقاومت.

«و کذالک جعلناکم امه وسطا لتکونوا شهداء علی الناس و یکون الرسول علیکم شهیدا»

این چنین نور الهی فراگیر میشود. و اینگونه جملات حاج قاسم عزیز تفسیر میشود که فرمود «ما ملت امام حسینیم ، ما ملت شهادتیم»

اشک بر سید الشهدا، این چنین عالم را زنده خواهد کرد و صلای لبیک یا حسین را که امروز نه فقط ایران بلکه کل جبهه جهانی مقاومت را فراگرفته ، عالم گیر میکند.

امام صادق ع فرمود به زیارت هم بروید و یکدیگر را ملاقات کنید و ارتباطات ولایی را شکل دهید «متحابین فی الله» باشید و اندیشه ما و راهبرد و مکتب ما را گفتمان کنید«تذاکروا امرنا» که چه شود؟ «احیوا امرنا» این اندیشه و راهبرد و مکتب زنده شود. بعد میفرماید ولو در این جلسات اندازه بال مگس چشمانتان خیس شود. اشک حول سیدالشهدا این چنین اسلام را زنده میکند. چون آقای شهیدان یعنی آقایی که الگو بودن پیامبر ص را نشان داده است به عالم. او انسان موحدی را که درگیر با همه طاغوت ها است و مردم را بر میخیزاند «لاصلاح امه جدی» را به تصویر میکشد.

اینگونه است که «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است»

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.