ششمین شهید مدافع حرم گلستان؛

بدون پا خود را به غافله شهادت رساند

فرمانده‌ای که جلوتر از نیروهایش در خط‌مقدم می‌جنگید بدون پا خود را به غافله شهادت رساند و ششمین شهید مدافع حرم استان گلستان شد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از خبرگزاری زنان ایران :  از گلستان، شهید قاسم تیموری ششمین شهید مدافع حرم گلستان است که بدون پا خود را به غافله شهادت رساند، فرمانده‌ای که جلوتر از نیروهایش در خط‌مقدم می‌جنگید بدون پا خود را به غافله شهادت رساند و ششمین شهید مدافع حرم استان گلستان شد.
به روستای شموشک علیا شهرستان گرگان نزدیک شدیم، درب خانه که متبرک به تصویر شهید بود را زدیم وارد خانه که شدیم عطر و بوی بهشت استشمام میشد و دیدن فضای سبز حیاط این شهید بزرگوار زیبایی آن را دوچندان کرد.
همسر شهید مدافع حرم گلستان گفت: من و همسرم سال 1367 عقد کردیم و در سال 1368 زیر یک سقف زندگی مشترکمان را آغاز کردیم و خداوند بعد از یکسال دو گوهر گرانبها به نام سبحان و زینب به ما هدیه کرد.
موشکی ابراز کرد: همسرم هيچگاه حرف از شهادت نزد اما همیشه با نگاهش با من صحبت می‌کرد با توجه به فعالیتی که همسرم داشت و ماموریت‌های سختی از جمله پاکسازی مناطق کردستان می‌رفت هرلحظه دلم پر از استرس بود.

اواخر سال 1392 با گروه پژاک «پ. ک. ک» درگیر شدند قبل از رفتن من وسایل ساکش را باز کردم دیدم وصیت‌نامه نصفه و ناتمام نوشته بود در تمام ماموریت‌ها وصیت‌نامه ناقص بود اما آخرین باری که به کشور سوریه اعزام شدند وصیت‌نامه را به طور کامل نوشتند گویی خبر داشتند که این دیدار آخر است.
همسر شهید مدافع حرم گلستان با تاکید بر اینکه آقا قاسم به عشق سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین «ع» این مسیر را انتخاب کرد، گفت: همیشه به او می‌گفتم قاسم جان شما یک پایت را برای دفاع از اسلام هدیه کردی ولی او گوشش به این حرفها بدهکار نبود و عاشقانه این مسیر را انتخاب کرد تا اینکه به شهادت رسید.
همسر شهید مدافع حرم درخصوص نحوه جانبازی شهید تیموری در گفت‌وگو با خبرنگار زنان ایران گفت: شغل همسرم در سپاه، چک و خنثی کردن و تخریب چی بود او برای پاکسازی به کردستان اعزام شدبعد از دو الی سه ماه فعالیت در تاریخ 24/8/1377 پایش روی مین رفت و از ناحیه مچ پای راست مجروح شد.

وی افزود: بعد از دو سال درمان و مراقبت کردن مجددا در تاریخ 24/8/1379 پایش روی مین می‌رود و اینبار پای راستش را کامل از دست داد.
شموشکی خاطرنشان کرد: همسرم با اینکه پایش را برای دفاع از انقلاب و اسلام داد ولی باز هم بیخیال جنگ و جبهه نشد خیلی مسئولیت پذیر بود و تاجایی که کار از دستش برمی‌آمد از هیچ فعالیتی دریغ نمی‌کرد.
همسر شهید مدافع حرم گلستان گفت: قاسم برای نخستین بار بود که به سوریه می‌رفت 13 روز بیشتر در آنجا حضور نداشت عادت داشت هر شب به من زنگ بزند اما دو الی سه روز بود که هیچ تماسی از آقا قاسم نداشتم تمام وجودم پر از استرس شده بودبا خودم گفتم نکند برای قاسمم اتفاقی افتاده باشد هزار جور فکر و خیال در سرم می‌آمد و می‌رفت دقیقا موقع امتحانات دخترم بود، بی‌خبری کلافه ام کرده بود تا اینکه به پسرم خبر دادند پدرت جمعه غروب به شهادت رسیده و ما یکشنبه صبح از این موضوع باخبر شدیم.

وی ادامه داد: کمبود همسرم در زندگی بسیار احساس می‌شود مخصوصا زمان عقد و عروسی فرزندانم نبود همسرم را به شدت احساس کردم.
شموشکی افزود: همسرم به شدت به ماه محرم و شبهای احیا علاقه داشت همیشه در شبهای احیا برای گرفتن قرآن به سر به مسجد می‌رفتیم او عضو هیات امنای مسجد بود همچنین به کار کشاورزی نیز علاقه داشت.

وی با محکوم کردن هتاکان به قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگار زنان ایران گفت: ما خانواده‌های شهدا از مسئولین می‌خواهیم با هتاکین به ساحت مقدس قرآن کریم و همچنین افرادی که با شل حجابی دل امام زمان(عج) را خون می‌کنند برخورد قاطع داشته باشند.
گزارش از سمیرا رجبی
انتهای پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.